Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
«Staycation»: Ο καύσωνας ανάμεσα στα τσιμέντα δεν είναι επιλογή

«Staycation»: Ο καύσωνας ανάμεσα στα τσιμέντα δεν είναι επιλογή

Το «staycation» επανέρχεται για συγκεκριμένους λόγους και με αμφιλεγόμενο τρόπο. «Μένουμε σπίτι» και καλοκαιρινές ιστορίες... τρέλας.

«Τουρίστας στην πόλη σου». Το όχι και τόσο νέο trend του «staycation» επιστρέφει για να «εκδικηθεί» τα όνειρά μας. Μερικές μέρες χαλάρωσης, ξεκούρασης, αναψυχής μακριά από τα τσιμέντα της πόλης.

Όλα ξεκίνησαν από την καθόλα σοβαρή έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που έδειχνε ότι μόνο ένας στους δύο Έλληνες θα κάνει διακοπές αυτό το καλοκαίρι λόγω αυξημένου κόστους σε εισιτήρια και διαμονή.

Βαφτίζουν το ψάρι κρέας, μετατρέποντας τη φτώχεια σου σε καλοπέραση

Το «μένουμε σπίτι» σε νέες περιπέτειες. Το μενού προβλέπει «staycation». Ένας όρος που ξαναήρθε στη ζωή μας κατακλύζοντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και γενικότερα το διαδίκτυο με καλοβαλμένες λέξεις για το πώς μπορείς να κάνεις κι εσύ «διακοπές στο σπίτι» και πώς θα βαφτίσεις το ψάρι κρέας μετατρέποντας τη φτώχεια σου σε καλοπέραση.

Πρόκειται για μια σύνθετη λέξη, αποτελούμενη από το ρήμα stay (μένω) και το β’ συνθετικό της λέξης va-cation (διακοπές). Σύμφωνα με το λεξικό του Cambridge, πρόκειται για «διακοπές που κάνετε στο σπίτι σας ή κοντά στο σπίτι σας αντί να ταξιδέψετε σε άλλο μέρος».

Διακοπές σε χρώμα… κίτρινο

Η ζωή κάνει κύκλους…

Πρώτη φορά που εμφανίζεται ο όρος «staycation» είναι το 1944 στο Cincinnati Enquirer σε μία ολοσέλιδη διαφήμιση μπύρας που πρότεινε να μένει κανείς σπίτι για να την απολαύσει, γράφει το merriam-webster.com

Από τότε θα περάσουν πολλά χρόνια και ο όρος επανεμφανίζεται το 2008 στις ΗΠΑ όταν οι τιμές της βενζίνης εκτοξεύτηκαν κάνοντας τις μετακινήσεις για διακοπές σχεδόν αδύνατες. Η τρίτη φορά που ο όρος κατακλύζει το διαδίκτυο και τα έντυπα είναι η περίοδος της πανδημίας που ο τουρισμός, θέλοντας και μη, ήταν άγνωστη λέξη.

Stay… ενημερωμένος

Ο όρος Staycation έχει παραπομπή και στη Wikipedia. Η παγκόσμια βιβλιοθήκη γράφει πως ο όρος αφορά μια περίοδο «κατά την οποία ένα άτομο ή μια οικογένεια μένει στο σπίτι του και συμμετέχει σε δραστηριότητες αναψυχής σε απόσταση μιας ημέρας και δεν απαιτεί διανυκτέρευση. Στα βρετανικά αγγλικά, ο όρος αναφέρεται όλο και περισσότερο στον εγχώριο τουρισμό: διακοπές στη χώρα, σε αντίθεση με ταξίδια στο εξωτερικό».

Επίσης λέει πως «οι συνήθεις δραστηριότητες του staycation περιλαμβάνουν τη χρήση της πισίνας, επισκέψεις σε τοπικά πάρκα και μουσεία, και συμμετοχή σε τοπικά φεστιβάλ και πάρκα αναψυχής».

Σύμφωνα με διάφορα δημοσιεύματα που κυκλοφορούν σχετικά με το θέμα, υποτίθεται πως πρέπει κανείς να φέρει τις διακοπές…στο σπίτι του, με ό,τι κι αν σημαίνει αυτό.

Μας λέει για τα «οφέλη», τους «κινδύνους» με χρήσιμες παραπομπές και φυσικά την ετυμολογία του όρου.

Διακοπές από… τσιμέντο

Διακοπές στο σπίτι, είναι διακοπές;

Το να μένεις σπίτι, όμως, δεν είναι διακοπές.

Πρώτα από όλα, ας δούμε τη λέξη διακοπές. Ετυμολογικά, προέρχεται από το ρήμα δια-κόπτω, κάνω μια παύση, σταματώ ό,τι έκανα πριν και κάνω κάτι καινούργιο και διαφορετικό. Τι είναι όμως αυτό που διακόπτουμε; Η καθημερινή μας ρουτίνα, που μπορεί να περιλαμβάνει την εργασία, τη σχολή, το πρωινό ξύπνημα, τις υποχρεώσεις, το άγχος, κλπ. Οι διακοπές είναι δικαίωμα. Κρίνεται απαραίτητο να προσφέρουμε στον εαυτό μας στιγμές χαλάρωσης, ξεκούρασης και ξεγνοιασιάς έπειτα από ένα πρόγραμμα, πολλές φορές αυστηρό, που μας ακολουθούσε έως και τώρα. Οι διακοπές είναι ανανέωση.

Οι περισσότερες μελέτες συμφωνούν ότι ένα από τα κύρια τα οφέλη των διακοπών -για τη βελτίωση της υγείας και της ευεξίας- είναι η μείωση του στρες, το οποίο με την πάροδο του χρόνου επιδεινώνεται είτε επειδή βρισκόμαστε υπό συνεχή πίεση είτε λόγω καταστάσεων που δεν μπορούμε να διαχειριστούμε.

Ειδικότερα μάλιστα, όταν γίνεται λόγος για καλοκαιρινές διακοπές σε κάποιον παραλιακό προορισμό, έχουμε ένα επιπλέον πλεονέκτημα, τον ήλιο. Ο ήλιος συμβάλλει, καθοριστικά, στη βελτίωση της διάθεσής μας. Η ηλιακή ακτινοβολία αυξάνει τη βιταμίνη D στον οργανισμό μας καθώς και την παραγωγή ενδορφινών και σεροτονίνης, οι οποίες μας βοηθούν να νιώθουμε καλά, να έχουμε αισιοδοξία και διάθεση για ζωή.

Το τρολάρισμα του #staycation

Από τη μέρα που το #staycation επανήλθε στη ζωή μας ένα τεράστιο πάρτι στήθηκε στο Χ. Οι αναρτήσεις των χρηστών είναι ξεκαρδιστικές και πολλές φορές επικριτικές.

Πάρτε μια γεύση:

Must in

Επίσημο: H Λίνα Σουλούκου νέα CEO της Νότιγχαμ Φόρεστ (pic)

Η Λίνα Σουλούκου θα είναι και επίσημα η νέα εκτελεστική διευθύντρια (CEO) της Νότιγχαμ Φόρεστ – Η ανακοίνωση του αγγλικού συλλόγου

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο