Η βιωσιμότητα φαίνεται πλέον να αποτελεί βασική προτεραιότητα σε παγκόσμιο επίπεδο με τις περιβαλλοντικές δράσεις να είναι ιδιαίτερα αυξημένες και την ελαχιστοποίηση των απορριμμάτων τροφίμων και συσκευασιών να φαίνονται κινητήριος δύναμη για μία πιο «πράσινη» ζωή.

Σύμφωνα με το Consumer Environmental Report 2023 της Tetra Pak, οι πολίτες παγκοσμίως δίνουν προτεραιότητα στο περιβάλλον και παρόλο που υπάρχει μια μικρή μείωση από το 2021, οι περιβαλλοντικές ανησυχίες παραμένουν ιδιαίτερα υψηλές και συγκεκριμένα αγγίζουν το 76% των πολιτών. Στην κορυφή της λίστας ενδιαφέροντος βρίσκεται η ρύπανση, ενώ ακολουθούν τα απορρίμματα πλαστικών και η κλιματική αλλαγή.

Επιπλέον, η λειψυδρία κατέχει την 4η θέση μεταξύ των κορυφαίων ανησυχιών, σε σύγκριση με την 6η θέση που είχε το 2021. Ανάμεσα στις περιβαλλοντικές ανησυχίες εντάσσονται επίσης η σπατάλη τροφίμων, η εξάντληση των φυσικών πόρων, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου καθώς και η υπερβολική ποσότητα συσκευασιών.

Οι πολίτες κάνουν μικρά, αλλά σημαντικά βήματα για να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, με το πρώτο στη λίστα να είναι η μείωση των απορριμμάτων, τόσο από τρόφιμα όσο και από συσκευασίες, ενώ το ενδιαφέρον για την ανακύκλωση και την προέλευση των υλικών συσκευασίας αυξάνεται διαρκώς.

Τα κίνητρα για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων

Οι καταναλωτές προσπαθούν να μειώσουν τη σπατάλη τροφίμων για διάφορους λόγους:

  • Το 51% το κάνει για εξοικονόμηση χρημάτων
  • To 48% για να διατηρήσει πόρους για τις επόμενες γενιές
  • Το 39% για να συνάδει με τον βιώσιμο τρόπο ζωής του

Όταν δίνεται στους καταναλωτές μια λίστα με πιθανές λύσεις που οι παραγωγοί θα μπορούσαν να εφαρμόσουν για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων, η ευκολία στο κλείσιμο και το άδειασμα καθώς και οι συσκευασίες οι οποίες επεκτείνουν τη διάρκεια ζωής των τροφίμων, βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων.

Βιώσιμες συσκευασίες: Η νέα τάση

Σήμερα, η βιωσιμότητα και ο τρόπος ζωής πάνε χέρι-χέρι. Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται για συσκευασίες που είναι ανακυκλώσιμες, βιοδιασπώμενες και κατασκευασμένες από ανακυκλωμένα υλικά. Αυτό γίνεται εμφανές και από την έρευνα, που δείχνει ότι το 44% των καταναλωτών θεωρεί τη δυνατότητα ανακύκλωσης ως τον πιο σημαντικό παράγοντα στη συσκευασία, το 33% θεωρεί σημαντικό η συσκευασία να είναι βιοδιασπώμενη, ενώ το 28% όταν ακούει τη λέξη βιώσιμη συσκευασία πιστεύει ότι έχει δημιουργηθεί από ανακυκλωμένα υλικά.

Το κόστος των βιώσιμων συσκευασιών όμως δε μπορεί να αγνοηθεί, καθώς είναι ένας παράγοντας που παίζει καθοριστικό ρόλο στις καταναλωτικές επιλογές και η πρόκληση εδώ είναι να εξισορροπηθούν οι ανησυχίες για το περιβάλλον με το κόστος. Έτσι, το 58% των καταναλωτών θέλει να πληρώσει την ίδια ή χαμηλότερη τιμή για φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες, ενώ το 42% είναι διατεθειμένο να πληρώσει κάτι παραπάνω.

Το Consumer Environmental Report 2023 της Tetra Pak αναδεικνύει έναν κόσμο που αλλάζει, με τους καταναλωτές να παίζουν τον πιο κρίσιμο ρόλο στην
«πράσινη» επανάσταση.
Η βιώσιμη συσκευασία δεν είναι απλά μια τάση, αλλά μια αναγκαιότητα για το μέλλον μας. Καθώς οι καταναλωτές συνεχίζουν να κάνουν συνειδητές επιλογές, οι επιχειρήσεις έχουν την ευκαιρία να καινοτομήσουν και να προσφέρουν λύσεις που σέβονται το περιβάλλον, εξισορροπώντας την οικολογική ευαισθησία με την προσιτή τιμή.