Αποκάλυψη in: Οι καταθέσεις για την άγνωστη «σύσκεψη» της 3ης Μαρτίου που οδήγησε στο «μπάζωμα» των Τεμπών
Πλήρης επιβεβαίωση του ρεπορτάζ του in και του MEGA . Αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. ζητούσαν να μην γίνει εκχέρσωση του χώρου λόγω της ανάγκης νέων αυτοψιών και να ειδοποιήθουν οι δικαστικές αρχές , χωρίς να εισακουσθούν…
Σειρά νέων σημαντικών ερωτημάτων για τις επιλογές πολιτικών προσώπων και υπηρεσιακών παραγόντων που οδήγησαν στην εσπευσμένη εκχέρσωση κι ισοπέδωση του χώρου της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών προκύπτουν από την νέα δικογραφία που σχημάτισαν οι δικαστικές αρχές της Λάρισας και αποκαλύπτουν σήμερα «Τα Νέα».
Σε μία κίνηση «μπαζώματος» των Τεμπών που φαίνεται να υπήρξε πιθανόν για επικοινωνιακούς λόγους για να μην προβάλλεται το σημείο της σύγκρουσης με τα συντρίμμια των τρένων αλλά όπως διαπιστώνεται οδήγησε και στην εξαφάνιση υπολειμμάτων σορών και κυρίως στην αδυναμία ανεύρεσης κρίσιμων στοιχείων για την φονική έκρηξη που ακολούθησε την σύγκρουση της Intercity62 με την εμπορική αμαξοστοιχία
Όμως το εντυπωσιακό στοιχείο που αναδεικνύεται από τις καταθέσεις είναι ότι αρμόδια στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. , ζητούσαν από τους πολιτικούς και τοπικούς παράγοντες να παραμείνει ο χώρος της τραγωδίας ακέραιος
Στην δικογραφία αυτή επιβεβαιώνονται κατά απόλυτο τρόπο τα ρεπορτάζ του in και του τηλεοπτικού σταθμού Mega για άτυπη, άγνωστη μέχρι πρόσφατα, σύσκεψη που υπήρξε το απόγευμα της 3ης Μαρτίου 2023 στο σημείο της τραγωδίας με την παρουσία του τότε υφυπουργού παρ;a τω πρωθυπουργώ κ. Χ. Τριαντόπουλου, του γενικού γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών κ. Γ. Ξιφαρά, του τότε περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κ. Αγοραστού , του γενικού γραμματέα Πολιτικής Προστασίας κ. Β. Παπαγεωργίου όπως κι αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ., στελεχών του ΟΣΕ κλπ.
Σύμφωνα με τις επίσημες καταθέσεις στην συνάντηση αυτή (σ.σ στην οποία δεν είχαν αναφερθεί αρχικά πολλοί από τους παρόντες πολιτικούς κι εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης) συζητήθηκε η πλήρης εξαύλωση του «σκηνικού» της τραγωδίας με επίκληση την άμεση-εντός διημέρου- επανέναρξη των δρομολογίων των τρένων που όμως κινήθηκαν πάλι στο σιδηροδρομικό δίκτυο στις 29 Μαρτίου 20213 , δηλαδή περίπου έναν μήνα αργότερα.
Όμως το εντυπωσιακό στοιχείο που αναδεικνύεται από τις καταθέσεις είναι ότι αρμόδια στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. , ζητούσαν από τους πολιτικούς και τοπικούς παράγοντες να παραμείνει ο χώρος της τραγωδίας ακέραιος λόγω των αναμενομένων αυτοψιών πραγματογνωμόνων .
Επιπλέον ζητούσαν να ενημερωθούν για το επικείμενο μπάζωμα κι οι δικαστικοί λειτουργοί της Λάρισας που είχαν την σχετική έρευνα. Χωρίς ωστόσο να εισακουσθούν και στις δύο περιπτώσεις , λόγω πιθανόν της σπουδής που υπήρχε για την «εξαφάνιση του δυστυχήματος».
Επιπλέον αξίζει να σημειωθεί ότι όταν τέθηκε, σε εκείνη την συνάντηση ζήτημα από τους αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ. να μην υπάρξει καμιά παρέμβαση εν όψει έρευνας στην οποία είχε αναφερθεί ο τότε υπουργός Επικρατείας κ. Γιώργος Γεραπετρίτης, αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών περιγράφεται ότι υπήρξε επί τόπου τηλεφωνική κλήση από μέλος του κυβερνητικού κλιμακίου προς «άγνωστο πρόσωπο».
Σε αυτή την τηλεφωνική κλήση όπως μνημονεύεται δόθηκαν διαβεβαιώσεις ότι οι «ερευνητές Γεραπετρίτη» δεν θα προχωρούσαν σε αυτοψία του χώρου , οπότε δινόταν το …ελεύθερο για την πλήρη διαμόρφωση του χώρου.
Όμως από τα επίσημα στοιχεία διαπιστώνεται ότι η επονομαζόμενη «επιτροπή Γερπαπετρίτη» που πράγματι τελικά δεν έκανε αυτοψία στο σημείο της σύγκρουσης , συνεστήθη στις 6 Μαρτίου 2023 . Δηλαδή τρείς ημέρες μετά την εν λόγω συζήτηση.
Με κύριο ζητούμενο «με ποιον συνομίλησε το μέλος του κυβερνητικού κλιμακίου την 3η Μαρτίου στα Τέμπη που του έδωσε τις σχετικές διαβεβαιώσεις εν ονόματι επιτροπής που δεν είχε συσταθεί ακόμη». Σημειώνεται ότι το ίδιο διάστημα συνέχιζαν τις έρευνες τους κι οι πραγματογνώμονες που είχε διορίσει η Τροχαία Λάρισας.
Σημαντική κατάθεση
Η πλέον σημαντική κατάθεση είναι αυτή που έδωσε στις 31 Μαίου υψηλόβαθμος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. (σ.σ καλείται για έγγραφες εξηγήσεις γιατί τελικώς δεν περιφρούρησε τον χώρο) όπου ανέφερε «την 3η Μαρτίου 2023 στις 6μμ το απόγευμα πράγματι υπήρξε συνάντηση που είχε ζητήσει ο τότε περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κ. Αγοραστός .
Στη συνάντηση αυτή ήταν πέραν του κ. Αγοραστού , αξιωματικοί της Πυροσβεστικής ο τότε Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ κ . Χ. Τριαντόπουλος . Ηταν παρόντες και άλλοι αλλά λόγω παρέλευσης ενός και πλέον έτους δεν είμαι σίγουρος για το ποιοι ήταν σε συγκεκριμένη ώρα και μέρα εκεί . Αλλωστε κάποια από τα πρόσωπα αυτά δεν τα γνώριζα και ούτε συστηθήκαμε καθώς επρόκειτο για άτυπη συνάντηση και όχι επίσημη σύσκεψη που θα έπρεπε ο καθένας να δηλώσει το όνομα και την ιδιότητά του.
Όταν έλαβε το λόγο ο κ. Αγοραστός είπε ότι πρέπει να αποκατασταθεί η σιδηροδρομική γραμμή και ρώτησε αν υπάρχει κάποια εκκρεμότητα (σ.σ ο κ Αγοραστός δεν είχε καμιά σχετική αρμοδιότητα) Τότε ο διοικητής της Τροχαίας Λάρισας που είχε την σχετική έρευνα του είπε ότι ανακοινώθηκε η συγκρότηση επιτροπής για την διερεύνηση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος υπό τον κ Γεραπετρίτη και ότι ενδεχομένως θα απαιτηθεί η πραγματοποίηση αυτοψίας στον χώρο από τα μέλη της επιτροπής .
Ακολούθησε τηλεφωνική επικοινωνία προς διευκρίνιση της αποστολής αυτής της επιτροπής (δεν θυμάμαι από ποιόν από τους παρισταμένους) και διευκρινίστηκε ότι το έργο της «επιτροπής Γεραπετρίτη» είναι ο εντοπισμός των δομικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών του σιδηροδρόμου που οδήγησαν στο δυστύχημα , κι όχι η έρευνα του συγκεκριμένου δυστυχήματος. Και συνεπώς δεν απαιτούνταν αυτοψία στον ίδιο τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος. . Ακόμη η ο διοικητής της Τροχαίας Λάρισας διευκρίνισε ότι ως προανακριτική αρχή δεν είχε καποια άλλη εκκρεμότητα ως προς τον τόπο του δυστυχήματος (αυτοψία, πραγματογνωμοσύνη ή κάποια άλλη παραγγελία από την ανακριτική αρχή ή αιτήματα από διαδίκους) , υπογράμμισε πάντως ότι θα έπρεπε σε κάθε περίπτωση να ενημερωθεί η ανακρίτρια , καθώς η υπόθεση είχε ήδη περαιωθεί προανακριτικά και βρισκόταν σε στάδιο κυρίας ανάκρισης».
Σημειώνεται ότι κι άλλοι παρόντες στην εν λόγω συνάντηση αναφέρθηκαν διεξοδικά στα ίδια διαμειβόμενα για την απομάκρυνση των βαγονιών που ήταν στις γραμμές και την διαμόρφωση του χώρου, εν όψει της «επανέναρξης των δρομολογίων των τραίνων». Το «μπάζωμα» πράγματι υπήρξε το τριήμερο 4-6 Μαρτίου 2023.
Αναφέρεται τέλος ότι αυτές τις ημέρες καλούνται για εγγραφές εξηγήσεις τέσσερα πρόσωπα. Κι ανάμεσα σε αυτά υψηλόβαθμο στέλεχος του Υπουργείου Πολιτικής Προστασίας και Κλιματικής Κρίσης αλλά και πρώην ανώτατο στέλεχος της Περιφέρειας Θεσσαλίας, αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. αλλά και στελεχος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας (ΣΣ για μια αρχική απομάκρυνση ποσότητας χωμάτων) που ήταν παρόντες στην εν λόγω συνάντηση. Θεωρείται πιθανόν ο σχετικός φάκελος να σταλεί στην Βουλή για την διερεύνηση των ευθυνών και πολιτικών προσώπων που ήταν παρόντα στην άτυπη «σύσκεψη» της 3ης Μαρτίου.
- Μάλι: Περισσότεροι από 20 άμαχοι σκοτώθηκαν από τζιχαντιστές σε χωριά της περιφέρειας Μοπτί
- Συρία: Το Ιράν ζητά την διερεύνηση της δολοφονίας εργαζομένου στην πρεσβεία του στη Δαμασκό
- Νότια Αφρική: Σεισμός 5,3 Ρίχτερ έπιασε τους κατοίκους στον ύπνο – Αισθητός στο Κέιπ Τάουν
- Μαγδεμβούργο: Ο ύποπτος Ταλέμπ Α. οδηγήθηκε ενώπιον ανακριτή
- Βραζιλία: Τουλάχιστον 38 νεκροί μετά σύγκρουση λεωφορείου με μπλοκ γρανίτη σε αυτοκινητόδρομο
- Ινδία: Κατάρρευση τριώροφου κτιρίου στην πολιτεία Παντζάμπ σε πρόσφατα «εξευγενισμένη» περιοχή