Τα βιντεοπαιχνίδια και κυρίως η βιομηχανία τους βρίσκεται στο κατώφλι της ανάκαμψης μετά από μερικά ταραχώδη χρόνια που είδαν τις πωλήσεις να βυθίζονται από τα ύψη ρεκόρ που έφτασαν κατά τους πρώτους μήνες της πανδημίας.

«Θα έλεγα ότι η βιομηχανία παιχνιδιών συνολικά είναι έτοιμη για μια άνοδο», δήλωσε στο Yahoo Finance ο πρώην πρόεδρος και COO της Nintendo of America, Reggie Fils-Aimé. «Μόλις τον περασμένο μήνα, στα τέλη του περασμένου μήνα, υπήρξαν ορισμένες ανακοινώσεις παιχνιδιών σε ολόκληρη τη βιομηχανία στις οποίες οι καταναλωτές αντέδρασαν πολύ καλά», σημείωσε ο Fils-Aimé.

«Αυτά είναι νέα παιχνίδια που έρχονται μέσα στη χρονιά. Είναι τα παιχνίδια που έρχονται το 2025. Έρχονται νέες πλατφόρμες, συγκεκριμένα από τη Nintendo, καθώς και φήμες για προσαρμογή στο [PlayStation 5]. Επομένως, υπάρχουν πολλά θετικά πράγματα που σηματοδοτούν ότι ουσιαστικά έχουμε περάσει το κατώφλι για τη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών και τώρα είμαστε έτοιμοι για μια ανοδική πορεία».

Άνθηση στα χρόνια της πανδημίας

Η αγορά των βιντεοπαιχνιδιών γνώρισε άνθηση κατά την έναρξη της πανδημίας, καθώς οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο αποσύρθηκαν στα σπίτια τους με πολύ διαθέσιμο χρόνο και λίγα πράγματα να απασχολούνται: άρα υπήρχε άφθονος χρόνος για βιντεοπαιχνίδια και εκπομπές και ταινίες, δηλαδή υπηρεσίες streaming.

Σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων της αγοράς IDC, τα παγκόσμια έσοδα από βιντεοπαιχνίδια για κινητά αυξήθηκαν κατά 32,8% στα 99,9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020, ενώ οι δαπάνες για ψηφιακά παιχνίδια PC και Mac αυξήθηκαν κατά 7,4% στα 35,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι δαπάνες παιχνιδιών για κονσόλες κονσόλα, εν τω μεταξύ, αυξήθηκαν κατά 33,9% στα 42,9 δισεκατομμύρια δολάρια.

Αλλά αυτή η ανάπτυξη μειώθηκε γρήγορα τα επόμενα χρόνια. Τα έσοδα από παιχνίδια για κινητά αυξήθηκαν μόλις 15% το 2021 ενώ μειώθηκαν κατά 3,3% το 2022 και 3,7% το 2023. Οι πωλήσεις παιχνιδιών PC και Mac αυξήθηκαν ξανά το 2021 κατά 8,7%, αλλά μειώθηκαν κατά 1,4% το 2022, αν και το τμήμα παρουσίασε ελαφρά άνοδο 0,21% το 2023.

Και μετά την εκτόξευση το 2020, οι δαπάνες για παιχνίδια κονσόλας σταμάτησαν το 2021, με την ανάπτυξη να παραμένει στο 0,7%, πριν τα έσοδα μειωθούν κατά 3,4% το 2022. Ωστόσο, η αγορά επέστρεψε στην ανάπτυξη το 2023.

Oι πωλήσεις Xbox Series X, PlayStation 5, της Microsoft και της Sony και τα παιχνίδια τους έπεσαν θύματα της πανδημίας

Οι πωλήσεις κονσόλας του 2020 ενισχύθηκαν επίσης από την κυκλοφορία των παιχνιδομηχανών Xbox Series X και PlayStation 5, της Microsoft και της Sony, αντίστοιχα. Αλλά οι πωλήσεις συστημάτων δυσκολεύτηκαν λόγω της κρίσης της εφοδιαστικής αλυσίδας εκείνη την εποχή, εμποδίζοντας την ανάπτυξη.

«Υπήρξε σημαντική επένδυση που οδήγησε στην κυκλοφορία νέων μηχανημάτων από τη Microsoft και τη Sony. Υπήρχαν ουσιαστικά δωρεάν χρήματα», εξήγησε ο Fils-Aimé. «Έτσι, οι προγραμματιστές δημιουργούσαν βιντεοπαιχνίδια με μια πληθώρα περιεχομένου και, ειλικρινά, κάποιο περιεχόμενο που πιθανότατα δεν θα έπρεπε να είχε δημιουργηθεί και έπληξε την αγορά. Και, ειλικρινά, δεν τα πήγε πολύ καλά το 2023. Έτσι η αγορά συρρικνώθηκε».

Αυτές οι μειώσεις οδήγησαν επίσης σε μαζικές απολύσεις σε ολόκληρο τον κλάδο, με χιλιάδες εργαζόμενους να χάνουν τις δουλειές τους καθώς εταιρείες που κυμαίνονται από τη Microsoft και τη Sony έως τη Riot και την Unity (U) καταργούσαν θέσεις εργασίας. Και οι απολύσεις δεν έχουν σταματήσει το 2024, με την EA να απολύει περίπου το 5% του εργατικού δυναμικού της και η Sega περικόπτει 240 θέσεις εργασίας.

Η ύφεση πρέπει να τελειώσει

«Νομίζω ότι περνάμε το χειρότερο διάστημα», εξήγησε ο Mat Piscatella, εκτελεστικός διευθυντής και σύμβουλος βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών της Circana.

«Τα κινητά σήκωσαν πραγματικά το φορτίο το πρώτο εξάμηνο του έτους και είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο οι συνολικοί αριθμοί δαπανών περιεχομένου παρέμειναν τόσο ισχυροί. Μέχρι τα τέλη Μαΐου 2024, οι δαπάνες περιεχομένου για παιχνίδια για κινητά στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 12% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Το τμήμα PC, Cloud και Non-Console VR στις ΗΠΑ είχε επίσης καλή απόδοση, με τις δαπάνες να αυξάνονται επίσης κατά 12% μέχρι τα τέλη Μαΐου σε σύγκριση με πέρυσι», πρόσθεσε ο Piscatella.

Η αγορά οικιακών παιχνιδομηχανών, ωστόσο, συνέχισε να δυσκολεύεται, αν και αναμένεται να ενισχυθεί με τις φθινοπωρινές εκδόσεις παιχνιδιών και την επόμενης γενιάς κονσόλα Nintendo το επόμενο έτος, ενώ υπάρχει και μια αναπτυσσόμενη αγορά φορητών συσκευών με επικεφαλής το φορητό σύστημα Steam Deck της Valve.

Και ενώ η ανάπτυξη είναι απίθανο να είναι τόσο «άγρια» ​​όσο ήταν στην αρχή της πανδημίας, θα πρέπει να προσφέρει ανακούφιση για τον κλάδο συνολικά. Βέβαια υπάρχουν και παιχνίδια που τράβηξαν όλη τη βιομηχανία μπροστά με τις πωλήσεις τους.

Πηγή: ot.gr