Γιατί αυξήθηκαν τα τροχαία μέσα στα αστικά κέντρα
263 τροχαία δυστυχήματα το πρώτο εξάμηνο του 2024 - Η υπερβολική ταχύτητα η βασική αιτία
- Συγκλονίζει ο 95χρονος γιατρός του Πολυτεχνείου: Καμιά αμφιβολία για τους νεκρούς – Πολλοί τραυματίστηκαν από σφαίρες
- Πώς υποδέχτηκαν την επικοινωνία Σολτς - Πούτιν σε Λονδίνο και Παρίσι - Κινήσεις τακτικής στην σκακιέρα
- Ο Κιμ Γιονγκ Ουν προτρέπει σε βελτίωση των στρατιωτικών δυνατοτήτων για πόλεμο, λέει το KCNA
- Παρέλαση μασκοφόρων ενόπλων νεοναζί στο Οχάιο
Καθημερινά καταγράφονται τροχαία ατυχήματα στους δρόμους της χώρας, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2024 καταγράφεται αύξηση στα ελαφρά τροχαία μέσα στις πόλεις. Η συνήθεια αρκετών, ειδικά μετά την περίοδο της «καραντίνας» λόγω κορονοϊού, να μη χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για να κατευθυνθούν στον προορισμό τους αλλά να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους αυξάνει και τον κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων.
Η υπερβολική ταχύτητα και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ τα κυριότερα αίτια πρόκλησης ατυχημάτων
Καθημερινά κεντρικοί οδικοί άξονες όπως ο Κηφισός μετατρέπονται σε ένα «πάρκινγκ» με ουρές χιλιομέτρων από ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, ενώ το καλοκαίρι σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα δημιουργούνται στους δρόμους που οδηγούν σε παραλίες.
Από τις έρευνες προκύπτει ότι τα κυριότερα αίτια πρόκλησης ατυχημάτων είναι η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και η απόσπαση προσοχής συνήθως λόγω ταυτόχρονης χρήσης κινητού τηλεφώνου και οδήγησης, ενώ όσον αφορά τους τραυματισμούς σημαντικός παράγοντας είναι η μη χρήση ζωνών ασφαλείας και προστατευτικού κράνους για τους μοτοσικλετιστές.
Αριθμοί που σοκάρουν
Προβληματισμό προκαλούν τα στοιχεία της Τροχαίας, καθώς το πρώτο εξάμηνο του έτους σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2023 παρατηρούνται μικρές αυξομειώσεις τόσο σε τροχαία ατυχήματα όσο και σε θύματα. Ειδικότερα το πρώτο εξάμηνο του 2024 καταγράφηκαν 263 δυστυχήματα, 229 σοβαρά ατυχήματα και 5.143 ελαφρά, ενώ το ίδιο χρονικό διάστημα του 2023 είχαν γίνει 267 θανατηφόρα ατυχήματα, 242 σοβαρά και 4.627 ελαφρά.
Αποτέλεσμα ήταν φέτος από τις αρχές του χρόνου να χάσουν τη ζωή τους 278 άνθρωποι και να τραυματιστούν 267, ενώ το 2023 ίδιος ήταν ο αριθμός των νεκρών (278) και οι σοβαρά τραυματίες (275).
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Θανάση Τσιάνο που μίλησε στα «ΝΕΑ» η υπερβολική ταχύτητα είναι ο βασικός παράγοντας πρόκλησης ατυχήματος σε συνδυασμό με μια σειρά άλλων παραμέτρων, όπως η απόσπαση προσοχής των οδηγών, η χρήση αλκοόλ από οδηγούς αλλά και ο παλιός «στόλος» αυτοκινήτων που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους, αρκετά από τα οποία δεν συντηρούνται όπως προβλέπεται.
Σημαντικό ρόλο παίζει η αντίληψη του κινδύνου που πρέπει να έχει ο οδηγός ώστε να προσαρμόσει κατάλληλα την ταχύτητα του οχήματος
Μάλιστα σημείωσε χαρακτηριστικά ότι είναι από τους πιο «γερασμένους στόλους» σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, λέγοντας ότι τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα έχουν συστήματα αποτροπής ατυχημάτων ενώ και ένα «παλιό» αυτοκίνητο χωρίς φθαρμένα ελαστικά είναι πιο ασφαλές.
Ο κ. Τσιάνος έδωσε έμφαση και στην κίνηση πολλών δικύκλων στους δρόμους, εξηγώντας ότι αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να καταγράφονται αρκετά θανατηφόρα με θύματα επιβαίνοντες σε μοτοσικλέτες. Οπως ανέφερε, βασικούς ρόλους στα ατυχήματα έχουν ο άνθρωπος, το όχημα αλλά και η υποδομή. «Υπάρχουν επικίνδυνα οδικά τμήματα, ενώ και σε πολλές διασταυρώσεις δεν υπάρχει ορατότητα».
Στελέχη της Τροχαίας σημείωναν πως οι οδηγοί κάθε φορά θα πρέπει να προσαρμόζουν την οδήγησή τους ανάλογα με την κατάσταση του οδικού δικτύου στο οποίο κινούνται και τις καιρικές συνθήκες. Ο κ. Τσιάνος υπογράμμισε ότι σημαντικό είναι το ζήτημα της αντίληψης του κινδύνου, την οποία δεν έχει ο οδηγός σε αρκετές περιπτώσεις έτσι ώστε να προσαρμόσει κατάλληλα την ταχύτητα του οχήματός του.
Ακόμα μίλησε για τη σημασία της «στροφής» της μετακίνησης των πολιτών στα μέσα μαζικής μεταφοράς ή σε εναλλακτικές μορφές όπως το ποδήλατο, καθώς έτσι θα υπάρξει μείωση τροχαίων ατυχημάτων ενώ έτσι επιτυγχάνεται και η προστασία του περιβάλλοντος. Επιπροσθέτως έθεσε και το ζήτημα της μη αξιοποίησης από πλευράς Πολιτείας, δήμων και άλλων αρμόδιων φορέων του στελεχικού δυναμικού των συγκοινωνιολόγων που διαθέτουν τις κατάλληλες γνώσεις και την εμπειρία ώστε να βελτιωθεί σημαντικά η οδική ασφάλεια για οδηγούς και πεζούς.
Οδηγίες από την ΕΛ.ΑΣ
Ενόψει και της μεγάλης εξόδου των εκδρομέων του καλοκαιριού που έχει σταδιακά ξεκινήσει και αναμένεται να κορυφωθεί το πρώτο 10ήμερο του Αυγούστου η ΕΛ.ΑΣ. συνιστά στους οδηγούς να τηρούν αυστηρά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να μην οδηγούν εάν έχουν καταναλώσει αλκοόλ, να σέβονται τα όρια ταχύτητας, να μην κάνουν αντικανονικά προσπεράσματα, να φορούν πάντα ζώνη ασφαλείας, να τοποθετούν τα μικρά παιδιά στο πίσω κάθισμα και να φοράνε ζώνη ασφαλείας, και πριν ξεκινήσουν το ταξίδι να ελέγχουν σχολαστικά την κατάσταση του οχήματός τους.
Επίσης αντίστοιχες συμβουλές δίνονται και για όσους οδηγούς μείνουν το καλοκαίρι στις πόλεις, με την επισήμανση να μην παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη και να δίνουν προτεραιότητα στους πεζούς και στα άτομα με αναπηρία.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις