Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Τουρισμός – Νερό: Οι Αμερικανοί απορούν για την εμπορευματοποίησή του στην Ευρώπη – «Γιατί να το πληρώνω;»

Τουρισμός – Νερό: Οι Αμερικανοί απορούν για την εμπορευματοποίησή του στην Ευρώπη – «Γιατί να το πληρώνω;»

Έλληνας ομογενής επιστήμονας στις ΗΠΑ εξηγεί ότι όλα είναι θέμα κουλτούρας - Οι συμβουλές προς τους ταξιδιώτες που θέλουν να επισκεφθούν τη Γηραιά Ήπειρο για τις διακοπές τους

Η παγκοσμιοποίηση έχει φέρει πιο κοντά τους ανθρώπους από ολόκληρο τον κόσμο, αλλά έχει προκαλέσει και μία «σύγχυση» σχετικά με το πόσο διαφορετικά μπορεί να ζουν άνθρωποι που, εκ πρώτης όψεως, είναι αρκετά κοινά με τα δικά τους πρότυπα.

Η διαφορά που έχει κάνει πολλούς Αμερικανούς επισκέπτες στην Ευρώπη να απορήσουν αφορά στο… νερό, αγαθό που προσφέρεται δημόσια και αφιλοκερδώς σε όλους τους πολίτες του κόσμου. Το παιχνίδι του νερού όμως στην Ευρώπη «παίζεται» διαφορετικά.

Με αφορμή την παρατήρηση της Αμερικανίδας, Helene Sula, στο Διαδίκτυο για αυτή την πολιτισμική διαφορά που χωρίζει τις δύο ηπείρους, ο Έλληνας ομογενής επιστήμονας στις ΗΠΑ, Σταύρος Κάβουρας -καθηγητής διατροφής στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Αριζόνα- εξηγεί τι ισχύει και δίνει συμβουλές στους Αμερικανούς ταξιδιώτες που σχεδιάζουν αν επισκεφθούν την Γηραιά Ήπειρο για τις διακοπές τους.

«Έπρεπε να το πληρώσω» – Οι Αμερικανοί αδυνατούν να καταλάβουν τους Ευρωπαίους

Όπως θυμάται η Helene Sula, σοκαρίστηκε την πρώτη φορά που ανακάλυψε ότι το νερό της βρύσης διατίθεται με χρηματικό αντάλλαγμα στην Ευρώπη.

Η Sula, από το Τέξας, βρισκόταν σε ένα εστιατόριο στη Γερμανία και μαζί με την παραγγελία του ποτού της ζήτησε και λίγο νερό. «Με χλεύασαν κάπως -είπε- «μπορείς να πάρεις νερό» ήταν η απάντηση που έλαβα. Αλλά γιατί να το κάνεις αυτό;» διερωτάται.

Κοίταξε τα διπλανά τραπέζια και δεν υπήρχε νερό. Όταν έφτασε το νερό που ζήτησε, διαπόστωσε ότι δεν ήταν το τεράστιο ποτήρι με το δωρεάν νερό της βρύσης γεμάτο πάγο που της πήγαιναν στις ΗΠΑ, αλλά ένα γυάλινο μπουκάλι ενός λίτρου με ανθρακούχο νερό, συνοδευόμενο από ένα μικροσκοπικό ποτήρι και τιμή 2 ευρώ.

Η Σούλα δεν μπορούσε να το πιστέψει. «Στις ΗΠΑ, κάθεσαι στο τραπέζι και σου δίνουν ένα τεράστιο ποτήρι νερό με πάγο και δεν τίθεται καν θέμα, απλώς σου το φέρνουν στο τραπέζι. Ανεξάρτητα από το αν βρίσκεστε σε ένα κυριλέ εστιατόριο ή σε ένα πιο απλό, θα πάρετε ένα τεράστιο δωρεάν ποτήρι νερό», λέει η Sula στο CNN Travel.

Από την άλλη διαπίστωσε ότι ενώ, όταν κυκλοφορούσαν έπαιρναν πάντοτε μαζί τους μεγάλα μπουκάλια νερού, οι Ευρωπαίοι φίλοι τους συχνά έμεναν για ώρες χωρίς να καταναλώσουν νερό.

«Μόλις κατάλαβα, ότι ίσως οι Ευρωπαίοι απλώς να μην αφυδατώνονται όσο εμείς», λέει η Sula στην προσπάθειά της να βρει μία εξήγηση για τη συνήθεια των Ευρωπαίων να μένουν για ώρες χωρίς νερό και όταν το χρειαστούν να πληρώσουν χρήματα για μια μικρή ποσότητα.

Ωστόσο, η Helene Sula δεν είναι μόνη που κάνει αυτές τις παρατηρήσεις. Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες που μοιράζονται απόψεις σχετικά με την ευρωπαϊκή κατανάλωση νερού βρύσης (ή ακόμη και την έλλειψή του) έχει γίνει τάση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Δείτε βίντεο στο TikTok

@br3nnak3ough♬ Yeahhhh slurpyyyy – AAA

«Είναι θέμα κουλτούρας» – Έλληνας ομογενής επιστήμονας στις ΗΠΑ εξηγεί

Το CNN Travel συνομίλησε με τον καθηγητή διατροφής στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Αριζόνα, Σταύρο Κάβουρα, ο οποίος είναι διευθυντής του Εργαστηρίου Επιστήμης Ενυδάτωσης του πανεπιστημίου, που εστιάζει στην επίδραση της ενυδάτωσης στην υγεία και την απόδοση.

Ο κ. Κάβουρας, ως Έλληνας ομογενής που ζει στις ΗΠΑ τα τελευταία 20 χρόνια, είναι σε θέση να σχολιάσει τις διατλαντικές πολιτιστικές διαφορές μεταξύ των λαών.

Καταρχάς, ο Κάβουρας τονίζει ότι υπάρχουν άπειρες διαφορές μεταξύ των χωρών της ευρωπαϊκής ηπείρου. Τονίζει, για παράδειγμα, την αντίθεση μεταξύ των «φαγητών της Βόρειας Ευρώπης έναντι της γαλλικής, της ιταλικής, της ελληνικής κουζίνας και των διατροφικών προτιμήσεων».

Όπως επισημαίνει, οι Αμερικανοί που επισκέπτονται την Ευρώπη δεν αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία του πληθυσμού των ΗΠΑ. «Δεν είναι ο μέσος Αμερικανός», λέει ο κ. Κάβουρας. «Οι τουρίστες που βλέπετε να πηγαίνουν στην Ευρώπη είναι άνθρωποι πιο μορφωμένοι, πλουσιότεροι, υψηλότερης κοινωνικο-οικονομικής θέσης…», καθώς έρευνες δείχνουν ότι οι Αμερικανοί χαμηλότερης κοινωνικής τάξης συνηθίζουν να πίνουν λιγότερο νερό.

Αλλά, αφού όρισε αυτές τις παραμέτρους, ο κατηγητής συμφωνεί ότι υπάρχουν κάποιες διαφορές μεταξύ ΗΠΑ κι Ευρώπης όσον αφορά στο «τι πίνουν οι άνθρωποι, τι τους αρέσει και στο πόσο ενυδατωμένοι είναι». «Για παράδειγμα, αν πάτε στη Γερμανία και ζητήσετε νερό, παίρνετε ανθρακούχο νερό. Αυτή είναι η επιλογή», ​​τονίζει. «Και, λοιπόν, αν σέρβιρες νερό βρύσης στους Γερμανούς, θα έλεγαν: «Α, δεν πίνω αυτό το νερό». Γιατί λοιπόν θα το κάνατε εσείς;»».

Ο καθηγητής σημειώνει επίσης ότι η πληρωμή λίγων ευρώ παραπάνω για ένα γυάλινο μπουκάλι νερό στο δείπνο είναι πιο αποδεκτή στην Ευρώπη από ότι στις ΗΠΑ. Αν και οι Αμερικανοί μπορεί να είναι σοκαρισμένοι, είναι κάτι που πολλοί Ευρωπαίοι δεν θα το σκέφτονταν ιδιαίτερα για να το αγοράσουν, λέει ο Κάβουρας.

Αναφέρει ότι οι Αμερικανοί που ενοχλούνται από το επιπλέον κόστος θα μπορούσαν να το δουν αλλιώς: Αν σκεφτούν ότι «το ισοδύναμο του αμερικανικού φιλοδωρήματος πρέπει να είναι 17-25% στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η κουλτούρα των φιλοδωρημάτων στην Ευρώπη είναι αρκετά διαφορετική, και συνήθως περιλαμβάνει πολύ μικρότερα ποσοστά». Επομένως, η αγορά του νερού είναι κάτι που μπορεί να εξισορροπήσει αυτή τη διαφορά μεταξύ των φιλοδορημάτων στις δύο ηπείρους.

Παράλληλα, «στις Ηνωμένες Πολιτείες οι οδηγίες για εμυδάτωση είναι 2,7 λίτρα για τις γυναίκες και 3,7 λίτρα την ημέρα για τους άνδρες. Αντίθετα, στην Ευρώπη τα νούμερα ανέρχονται σε 2 και 2,5 λίτρα», λέει. «χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι τόσο πρέπει να καταναλώνουν πάντοτε οι άνθρωποι – αλλά αυτό συνιστάται».

Και όσο για τους Αμερικανούς TikTokers που αστειεύονται για το νερό της βρύσης και τα μικροσκοπικά ποτήρια στην Ευρώπη, ο κ. Κάβουρας σημειώνει ότι αυτό είναι μέρος μιας γενικότερης διαφοράς  κουλτούρας μεταξύ των ΗΠΑ και του υπόλοιπου κόσμου. «Εννοώ, ξέρετε το στερεότυπο – οι ΗΠΑ πάντα το κάνουν πιο μεγάλο, αυτοκίνητα, σπίτια, μερίδες σε εστιατόρια κ.λπ., όλα είναι μεγαλύτερα. Νομίζω ότι αυή η λογική κρύβεται από πίσω», λέει.

Τα γιγάντια δοχεία νερού είναι «περιττά» κατά την άποψη του Κάβουρα. Τούτου λεχθέντος, ο Κάβουρας συμβουλεύει όλους να βρουν έναν τρόπο να διασφαλίσουν ότι είναι καλά ενυδατωμένοι όλη την ημέρα – είτε εργάζονται σε ένα αμερικανικό γραφείο είτε περπατούν σε μια ευρωπαϊκή πόλη.

«Το νερό είναι ένα συστατικό ζωτικής σημασίας για κάθε υγιεινή διατροφή. Επομένως, το να είστε επαρκώς ενυδατωμένοι, είναι πολύ σημαντικό, ειδικά το καλοκαίρι», λέει.

Συμβουλές για τουρίστες από τις ΗΠΑ

Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες που σκέφτονται να επισκεφθούν την Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι, καλό είναι να μην πανικοβάλλονται με την κατάσταση του νερού, σύμφωνα με τον Σταύτο Κάβουρα, ο οποίος συμβουλεύει να κάνουν έρευνα για τον πτροορισμό που θέλουν να επισκεφθούν και να μάθουν ποιος είναι ο κανόνας για το νερό εκεί, αντί να εικάζουν ότι κάθε χώρα στην Ευρώπη είναι ίδια.

«Εξοικειωθείτε με τις λέξεις που χρησιμοποιούνται για το ανθρακούχο, το επιτραπέζιο και το νερό της βρύσης στη γλώσσα του προορισμού σας, ώστε να βεβαιωθείτε ότι θα παραγγείλετε την προτίμησή σας. Και αν θέλετε να παραλείψετε το εμφιαλωμένο νερό στα εστιατόρια, αντ’ αυτού προμηθευτείτε ένα μπουκάλι από ένα παντοπωλείο για να παραμένετε ενυδατωμένοι. Το εμφιαλωμένο νερό δεν είναι τόσο ακριβό αν το αγοράσετε από το σούπερ μάρκετ, αντί από τα εστιατόρια» προτείνει.

Και η τελευταία συμβουλή του Κάβουρα; «Έχετε στο σακίδιό σας ένα επαναχρησιμοποιούμενο μπουκάλι νερό και μεταφέρετέ το μαζί σας καθ’ όλη τη διάρκεια των διακοπών σας, όχι μόνο τις ημέρες του ταξιδιού σας».

«Φέρτε ένα άδειο μπουκάλι νερό – πραγματικά δεν χρειάζεται να είναι ένα γαλόνι», λέει ο Κάβουρας. «Απλώς φέρτε ένα μπουκάλι νερού κανονικού μεγέθους για να μπορείτε να το ξαναγεμίζετε όποτε έχετε την ευκαιρία. Εξάλλου, το νερό της βρύσης στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις είναι πόσιμο, είναι ασφαλές και μπορείτε να το πιείτε».

Must in

Το «όραμα» του Μακρόν για το μέλλον της Ευρώπης – Η έκθεση Ντράγκι και οι «πρωταθλητές»

Τι ανέφερε στο Κολλέγιο της Γαλλίας ο Μακρόν αναφορικά με ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα – Η ανάγκη για ατζέντα απλούστευσης

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2024