Ο επικεφαλής της αμυντικής μονάδας της Boeing δήλωσε την Κυριακή ότι ο κατασκευαστής αεροπλάνων εξακολουθεί να «παλεύει με τις προκλήσεις» για την κατασκευή δύο καθυστερημένων προεδρικών αεροσκαφών των ΗΠΑ, γνωστών ως Air Force One.

Το 2018, η Boeing έλαβε συμβόλαιο ύψους 3,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή δύο αεροσκαφών 747-8 για χρήση ως Air Force One, τα οποία θα παραδοθούν έως τον Δεκέμβριο του 2024, αλλά πλέον η παραδόσεις έχουν «ξεφύγει» μέχρι το 2027 και το 2028.

Ο Ted Colbert, ο οποίος είναι επικεφαλής της Boeing Defense, Space & Security, είπε ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει την αλυσίδα εφοδιασμού, τον πληθωρισμό, το εργατικό δυναμικό και άλλες προκλήσεις στην κατασκευή των αεροπλάνων. Την ίδια στιγμή η εταιρεία έχει να αντιπαρέλθει και την κακή της φήμη. 

Σημειώνεται ότι στο συγκεκριμένο πρόγραμμα η Boeing τροποποιεί σε πολύ μεγάλο βαθμό ένα ζευγάρι 747. Η εταιρεία έχει χάσει περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια δολάρια από το πρόγραμμα. «Η ομάδα μας μάχεται μέσα από ένα πολύ, πολύ προκλητικό πρόγραμμα – δύο πολύ περίπλοκα αεροπλάνα», είπε ο Colbert. «Έχουμε κάνει έναν τόνο επενδύσεων στο εργατικό δυναμικό και την εκπαίδευσή μας, την αποτελεσματικότητα, τη δουλειά στο εργοστάσιο».

Ένας ιπτάμενος Λευκός Οίκος

Τα Boeing 747-8 έχουν σχεδιαστεί για να είναι ένας αερομεταφερόμενος Λευκός Οίκος ικανός να πετάει σε σενάρια ασφαλείας «της χειρότερης δυνατής περίπτωσης», όπως ο πυρηνικός πόλεμος, και έχουν τροποποιηθεί με στρατιωτικά ηλεκτρονικά αεροβοηθήματα, προηγμένες επικοινωνίες και σύστημα αυτοπροστασίας.

Πέρυσι, η κυβέρνηση Μπάιντεν επέλεξε να τροποποιήσει, αλλά να συνεχίσει με, ένα σχέδιο χρωμάτων Air Force One που μοιάζει πολύ με το σημερινό λευκό με δύο αποχρώσεις του μπλε, το οποίο χρονολογείται από την κυβέρνηση του προέδρου Τζον Κένεντι, αντιστρέφοντας μια απόφαση του τότε Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.

Τον Δεκέμβριο του 2016, ο Τραμπ απέσπασε μια υπόσχεση από τον τότε Διευθύνοντα Σύμβουλο της Boeing, Dennis Muilenburg, ότι το κόστος αντικατάστασης του Air Force One δεν θα ξεπερνούσε τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Dave Calhoun, δήλωσε αργότερα ότι «οι επικριτές είχαν δίκιο» σχετικά με το συμβόλαιο, λέγοντας ότι η τιμή του ήταν πολύ χαμηλή.

Το 2022, το Γραφείο Λογοδοσίας της Κυβέρνησης των ΗΠΑ (GAO) δήλωσε ότι το πρόγραμμα Air Force One κινδύνευε περαιτέρω, αναφέροντας μια σφιχτή αγορά εργασίας για μηχανικούς, χαμηλότερα από τα αναμενόμενα ποσοστά εκκαθάρισης ασφαλείας και την ανάγκη της Boeing να στραφεί σε εναλλακτικό προμηθευτή για κάποιες εργασίες εσωτερικού χώρου.

Πηγή: ot.gr