Τρίτη 23 Ιουλίου 2024
weather-icon 21o
Κάμαλα Χάρις: Γίνεται meme και «ψαρεύει» ψηφοφόρους από τη Gen Z - Η καρύδα και τα κοκτέιλ «πίνα Κάμαλα»

Κάμαλα Χάρις: Γίνεται meme και «ψαρεύει» ψηφοφόρους από τη Gen Z – Η καρύδα και τα κοκτέιλ «πίνα Κάμαλα»

Φέρνει νέο ύφος και αέρα στην καμπάνια του Μπάιντεν, νεαρούς ψηφοφόρους και χρήματα στο Δημοκρατικό Κόμμα

Σε άλλο επίπεδο κινείται πια η καμπάνια των Δημοκρατικών για τις αμερικανικές εκλογές του Νοεμβρίου 2024, μετά την απόσυρση του Τζο Μπάιντεν και την ανακοίνωση την διεκδίκησης του χρίσματος του Δημοκρατικού κόμματος από την Κάμαλα Χάρις.

Ο λογαριασμός στην πλατφόρμα X για την επίσημη καμπάνια του προέδρου «Biden-Harris HQ» μετονομάστηκε σε «KamalaHQ» λίγη ώρα μετά την ανακοίνωση της απόσυρσης του Τζο Μπάιντεν από την κούρσα. Εκτός από όνομα όμως άλλαξε ύφος, στίλ και… ψηφοφόρους προσεγγίζοντας νεότερες ηλικίες και ιδίως την Gen Z.

Τι σχέση έχουν τα memes της Κάμαλα Χάρις στο Διαδίκτυο με την καμπάνια της και πώς αξιοποιούνται;

Σύμφωνα με το USA Today News, η υποστήριξη του Μπάιντεν στην Χάρις και η επικοινωνιακή στρατηγική μέσω Διαδικτύου μπορούν να λειτουργούν υπέρ της, καθώς η πλατφόρμα της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης Act Blue συγκέντρωσης κεφαλαίων ανέφερε ότι μόνο την Κυριακή είχαν συγκεντρωθεί σχεδόν 50 εκατ. δολάρια μετά την έναρξη της εκστρατείας της Χάρις, ημέρα με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση χρημάτων μέχρι στιγμής για το 2024.

Η Κάμαλα Χάρις δικτυώνεται στα social και φέρνει «νεανικό» αέρα στους Δημοκρατικούς

Σε χρόνο dt, ο λογαρισμός για την προεκλογική εκστρατεία έγινε αγνώριστος. Η καμπάνια της Χάρις έχει ήδη αρχίσει να εγκαταλείπει το στιλ του Μπάιντεν και να «ψαρεύει» νέους ψηφοφόρους, κυρίως τους γεννημένους μεταξύ 1990 και 2010 που ανήκουν στη γενιά του Διαδικτύου.

Ο νέος λογαριασμός ξεκίνησε αμέσως να «αγκαλιάζει» τα memes και το ύφος των νεότερων γενεών, κίνηση που ενδέχεται να δώσει στη Χάρις σημαντική ώθηση στις εκλογές, σύμφωνα με αναλυτές. Πρόκειται για μία προσπάθεια να αυξήσουν τους νέους ψηφοφόρους τους και να προσεγγίσουν τους αναποφάσιστους, «κλέβοντας» ακόμη κι ορισμένους από εκείνους του Τραμπ.

Η αλλαγή του ύψους, βέβαια, δεν σημαίνει ότι απομακρύνεται από το μονοπάτι που χάραξε ο Μπάιντεν. Έτσι, για να τονίσει τις ομοιότητές της με την καμπάνια του Τζο Μπάιντεν, η Κάμαλα Χάρις με ανάρτηση παρουσιάζει ένα διάγραμμα. Αριστερά ο λογαριασμός του Μπάιντεν, δεξιά της Χάρις, και στη μέση, το κοινό τους σημείο: η αποφασιστικότητα για μια νίκη επί του Ντόναλντ Τραμπ.


Ωστόσο, παρά τις όποιες ομοιότητες, βασική διαφορά μεταξύ των δύο εκστρατειών φαίνεται ήδη πως θα είναι η αποτελεσματική διαχείριση του περιεχομένου που διαμορφώνεται στο Διαδίκτυο. Αναλύσεις εξετάζουν ήδη το ενδεχόμενο μιας αύξησης της ενασχόλησης νεότερων ψηφοφόρων με τις εκλογές -και την πολιτική γενικότερα- ειδικά στους κύκλους των Δημοκρατικών, αν και είναι νωρίς για απαντήσεις. Εξάλλου, δημοσκοπήσεις έχουν διαπιστώσει πτώση των ποσοστών για τον Μπάιντεν σε ηλικίες 18-29 ετών.

Η Χάρις, πάντως, έχει λιγότερες από 100 ημέρες να «τρέξει» την προεκλογική της εκστρατεία για να νικήσει τον Ντόναλντ Τραμπ, εάν τελικά επιλεγεί ως υποψήφια για την προεδρία των ΗΠΑ. Αλλά φαίνεται πως έχει προοπτικές να κερδίσει τις μικρότερες γενιές, μιλώντας τη γλώσσα τους.

Η «επιχείρηση καρύδα»

Αμέσως μετά την ανακοίνωση της διεκδίκησης της προεδρίας του κόμματος και κατ’ επέκταση των Ηνωμένων Πολιτειών, η Κάμαλα Χάρις ξεκίνησε να γίνεται meme.

Ένα από τα πιο δημοφιλή είναι εκείνο με την «καρύδα της Χάρις», με αφορμή μια ομιλία της τον Μάιο του 2023 στον Λευκό Οίκο.


Η Χάρις ήθελε να τονίσει πώς τίποτα δεν υπάρχει χωρίς κάποιο πλαίσιο, σε μια προσπάθεια να αναφερθεί στις νεότερες γενιές και στις κοινότητες και τις οικογένειες που τις περιβάλλουν.

«Η μητέρα μου συνήθιζε να… μας δυσκολεύει μερικές φορές και μας έλεγε: “Δεν ξέρω τι συμβαίνει με εσάς τους νέους. Νομίζετε ότι πέσατε από μια καρύδα; Ζεις στο πλαίσιο όλων εκείνων των πραγμάτων που σε συνοδεύουν στη ζωή και όσως υπήρξαν πριν από σένα”» είπε πει.


Δεν χρειάστηκε πολύς χρόνος για να γίνει viral η καρύδα της Χάρις, με διάφορα βίντεο που έδειχναν αποσπάσματα από την εν λόγω ομιλία της, υπό τον ήχο διάφορων γνωστών τραγουδιών.

Η καρύδα της Κάμαλα Χάρις έγινε κοκτέιλ – Πώς ξεκίνησε το viral meme

Τα memes με την καρύδα εμφανίστηκαν και πάλι στο προσκήνιο, αφού ο Τζο Μπάιντεν ανακοίνωσε ότι δεν θα είναι ξανά υποψήφιος για την προεδρία των ΗΠΑ και έδωσε την υποστήριξή του στη Χάρις, η οποία είναι πλέον η επικρατέστερη υποψήφια για το χρίσμα των Δημοκρατικών.

Τον τελευταίο καιρό, εν μέσω των αναταραχών στο κόμμα των Δημοκρατικών, αρκετοί ήταν εκείνοι που ζητούσαν από την Κάμαλα Χάρις να πάρει την κατάσταση στα χέρια της, λέγοντας ότι ήρθε η ώρα για την «Επιχείρηση Καρύδα» ή μιλώντας για τη «Δημοκρατία της Καρύδας». Την ίδια ώρα, στην Ουάσιγκτον άρχισαν να πωλούν σφηνάκια κοκτέιλ καρύδας, με ονόματα όπως «πίνα Κάμαλα» και αντίστοιχες αφίσες.


Την Κυριακή, ο κυβερνήτης του Κολοράντο Τζάρεντ Πόλις πρόσθεσε τρία emojis στο τέλος της υποστήριξής του για τη Χάρις: μια καρύδα, ένα δέντρο και τη σημαία των ΗΠΑ.


Λίγες ημέρες πριν, Γερουσιαστής των ΗΠΑ από τη Χαβάη ανέβασε φωτογραφία που τον δείχνει να σκαρφαλώνει σε μια καρύδα, λέγοντας «Κυρία αντιπρόεδρε, είμαστε έτοιμοι να βοηθήσουμε».

Το «Unburdened» απειλεί τους Ρεπουμπλικάνους

Ένα meme που αρχικά κυκλοφόρησε από τους Ρεπουμπλικάνους και τελικά η καμπάνια της Χάρις χρησιμοποίησε υπέρ της είναι το «Unburdened».

Στη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας του Τραμπ, οι Ρεπουμπλικάνοι μοιράστηκαν βίντεο με μια ατάκα -«απαλλαγμένοι [unberdened] από ό,τι προηγήθηκε»- που η Χάρις επαναλάμβανε σε ομιλίες, επιχειρώντας να χρησιμοποιήσουν τη φράση αυτή εναντίον της.

Αλλά την Κυριακή ο λογαριασμός KamalaHQ έκανε retweet ένα screenshot μιας αλληλεπίδρασης στο «X», στην οποία ένας χρήστης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης απάντησε σε λογαριασμό της εκστρατείας του Τραμπ συμβουλεύοντάς τον να «εγκαταλείψει τη χρήση αυτής της φράσης» επειδή «η Gen Z την αγαπάει» και επειδή η καμπάνια της Χάρις «θα την κάνει κομμάτι του μάρκετινγκ».

Πώς τα memes μπορούν να την οφελήσουν – Κύμα ενθουσιασμού αλά… Ομπάμα 2008

Όπως εξηγεί ο καθηγητής μέσων ενημέρωσης και δημόσιων υποθέσεων στο Πανεπιστήμιο George Washington, Ντέιβιντ Καρπφ, στο Business Insider, η ενέργεια αυτή είανι ήδη αισθητή σε όλο το τοπίο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, παρότι έχουν περάσει μόλις μερικές ώρες από τις εξελίξεις που έσκασαν σαν βόμβα λίγες ημέρες πριν τις προεδριές εκλογές του 2024 στις ΗΠΑ.

«Υπάρχει ένα κύμα ενθουσιασμού που θυμίζει τον Ομπάμα του 2008, αλλά με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του 2024», τόνισε. «Όταν έχεις μια καλή ομάδα μέσων κοινωνικής δικτύωσης που έχει φτάσει σε μια πολιτιστική στιγμή και συσσωρευμένο ενθουσιασμό, μπορούν να «παίξουν» με αυτό».

Οι ειδικοί σε θέματα επικοινωνίας λένε ότι η ομάδα της Χάρις προσπαθεί να δημιουργήσει μια προσωπική εικόνα για την ίδια, ώστε να ενισχύσει την προβολή της και την συμπάθειά των ψηφοφόρων για εκείνη.

«Το περιεχόμενο που αποδίδει καλύτερα είναι είτε διασκεδαστικό είτε προσωπικό», δήλωσε η Κάρεν Νορθ, καθηγήτρια επικοινωνίας στο USC Annenberg. «Οι άνθρωποι θέλουν να αισθάνονται μια προσωπική σύνδεση και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δίνουν στους εκλεγμένους αξιωματούχους και άλλους παράγοντες επιρροής ή διασημότητες την ευκαιρία να συνδεθούν με το κοινό τους πολύ, πολύ άμεσα και 24 ώρες το 24ωρο».

«Η πραγματική αλλαγή με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ότι για πρώτη φορά πραγματικά αισθανόμαστε ότι έχουμε μια προσωπική σχέση με τους ανθρώπους – ακόμη και όταν δεν έχουμε -με τον ίδιο τρόπο που οι φίλοι μας στέλνουν μηνύματα ή μας στέλνουν αστεία βίντεο ή memes ή επικοινωνούν μαζί μας στο τηλέφωνό μας», είπε.

«Η Χίλαρι Κλίντον δυσκολευόταν με την προώθηση μιας συμπαθητικής εικόνας στο κοινό, και αυτό συνέβη μόλις πριν από μια στιγμή στην πολιτική ιστορία των Δημοκρατικών», δήλωσε η Νορθ. «Αυτή τη στιγμή, είναι πολύ προφανές ότι η ομάδα της Χάρις θα προσπαθήσει να ενισχύσει τη συμπάθειά της, επειδή γνωρίζει ότι αυτό ήταν ένα δύσκολο εμπόδιο για μια προηγούμενη γυναίκα υποψήφια πρόεδρο, απέναντι στον ίδιο πολιτικό αντίπαλο».

Sports in

Επιστροφή στο μέλλον με ταχύτητα φωτός

Ο Βεζένκοφ επαναφέρει «ρυθμίσεις» που θα απογειώσουν το επιθετικό παιχνίδι του Ολυμπιακού

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 23 Ιουλίου 2024