Το Αμστερνταμ είναι σε άλλο επίπεδο!
Η ολλανδική πρωτεύουσα θα δαπανήσει 320 εκατομμύρια για μια ποδηλατική γέφυρα 1,2 χιλιομέτρων πάνω από τον ποταμό IJ
Το IJ, ένα πλωτό υδάτινο σώμα που αποτελεί την ακτογραμμή του Άμστερνταμ, χωρίζει το κέντρο της πόλης από τη βόρεια συνοικία του. Υπάρχουν γραμμές μετρό, λεωφορείων και πορθμείων μεταξύ των δύο ακτών. Τα σκάφη είναι πολύ γεμάτα και δεν μπορούν πια να αντεπεξέλθουν.
Το Δημοτικό Συμβούλιο και η Περιφέρεια Μεταφορών, η αρχή που τα διαχειρίζεται, ανακοίνωσαν ότι θα πληρώσουν από κοινού 320 εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή της λεγόμενης Ανατολικής Γέφυρας: θα είναι πεζή και ποδηλατική, εκτός από τη μεγαλύτερη, υψηλότερη και μεγαλύτερη στην ολλανδική πρωτεύουσα. Υπολογίζεται ότι μεταξύ 20.000 και 25.000 άνθρωποι θα μπορούν να το διασχίζουν καθημερινά. Είναι απαραίτητο να προωθηθεί η ποδηλατική κινητικότητα στην περιφέρεια – με τη βοήθεια ηλεκτρικών ποδηλάτων – και το έργο μπορεί να είναι έτοιμο έως το 2034. Αντικατοπτρίζει τη δέσμευση για μεγάλες δημόσιες επενδύσεις γύρω από την Ολλανδία, η οποία ξοδεύει εκατομμύρια ευρώ σε ποδηλατόδρομους, και φουτουριστικό υπόγεια πάρκινγκ για τους… δύο τροχούς.
Η ιδέα της τοποθέτησης αυτού του πεζόδρομου χρονολογείται σχεδόν δύο αιώνες (!) και τώρα είναι κοντά στο να γίνει πραγματικότητα. Με βάση αγκυρωμένη σε βάθος 60 μέτρων, η νέα Ανατολική Γέφυρα θα έχει συνολικό ύψος 14 μέτρα και μήκος 1,2 χιλιόμετρα. Από κάτω θα περνούν βάρκες έως και 12,5 μέτρα και θα μπορεί να ανοίξει για να επιτρέπεται η διέλευση σε ψηλότερα σκάφη.
Θα είναι επίσης απαραίτητο να «εκτοπιστεί το τρέχον κανάλι πλοήγησης και να οριστούν νέα μέρη για τα πλοία που θα περιμένουν όσο είναι κλειστό. Από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να βρεθούν νέες θέσεις για τις φορτηγίδες.
Η δομή είναι μέρος ενός ευρύτερου επενδυτικού σχεδίου σε δημόσια έργα που περιλαμβάνει ένα άλλο παρόμοιο μεταξύ του δυτικού τμήματος της πόλης και της ίδιας της Βόρειας συνοικίας. Σχεδιασμένο για το 2040, μια σήραγγα πεζών και μια νέα γραμμή πορθμείων» θα προστεθούν με την πάροδο του χρόνου, αναφέρουν στην Ολλανδία.
Η άνοδος των ηλεκτρικών ποδηλάτων διευκολύνει την κάλυψη μεγαλύτερων διαδρομών και, αν και τα στοιχεία ποικίλλουν, 57.000 νοικοκυριά στο Άμστερνταμ είχαν τουλάχιστον ένα το 2021, σύμφωνα με το Δημοτικό Συμβούλιο.
Η πόλη έχει σχεδόν 932.000 κατοίκους. Αυτή τη στιγμή, η Βόρεια συνοικία του Άμστερνταμ είναι αυτή με την ταχύτερη πληθυσμιακή αύξηση στην πόλη. Οι σημερινοί 108.000 κάτοικοί της θα αυξηθούν σε περίπου 150.000 έως το 2050, υπολογίζουν οι επίσημες στατιστικές.
Τα επόμενα χρόνια σχεδιάζεται η κατασκευή μεγάλου αριθμού κατοικιών και το Δημοτικό Συμβούλιο παρουσιάζει αυτή τη γειτονιά ως «ένα μέρος που συνδυάζει ένα avant-garde περιβάλλον, χώρους πρασίνου και ποδηλατικές διαδρομές, με μικρές κοντινές πόλεις που διατηρούν την παράδοση τους. Ο συνδυασμός μεταξύ της γέφυρας και των γρήγορων ποδηλάτων μπορεί να μειώσει τη χρήση του αυτοκινήτου.
Σε εθνική κλίμακα, κυκλοφορούν 3,4 εκατομμύρια ηλεκτρικά ποδήλατα σε μια χώρα σχεδόν 18 εκατομμυρίων κατοίκων, σύμφωνα με στοιχεία της ένωσης RAI, η οποία αντιπροσωπεύει περισσότερους από 700 κατασκευαστές και εισαγωγείς όλων των τύπων οχημάτων. Συνολικά, υπάρχουν 24 εκατομμύρια ποδήλατα όλων των τύπων.
- Λονδίνο: Επίθεση με μαχαίρι στη γέφυρα του Westminster – Σε κρίσιμη κατάσταση ένας άνδρας
- Ο «πόλεμος» του Μάντσεστερ θα κριθεί στα… 80 εκατ. ευρώ
- Τισουντάλι: «Ήρθε η στιγμή οι παίκτες να βγούμε μπροστά»
- Μέι Καλαμάουι: Η απουσία της Παλαιστίνιας-Αιγύπτιας ηθοποιού από τoν «Μονομάχο ΙΙ» πυροδότησε αντιδράσεις
- Τουρκία: Σφοδρές χιονοπτώσεις και προβλήματα σε όλη τη χώρα
- LIVE: Παναιτωλικός – Παναθηναϊκός