Η Harland & Wolff, το ιστορικό ναυπηγείο που κατασκεύασε τον Τιτανικό, αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Οι μετοχές της εταιρείας έχουν ανασταλεί λόγω λογιστικών ζητημάτων και η εταιρεία βρίσκεται σε κρίσιμες συνομιλίες με τους υπουργούς για την έγκριση ενός δανείου διάσωσης ύψους £200 εκατομμυρίων. Οι συνομιλίες αυτές είναι απαραίτητες για να εξασφαλιστεί το μέλλον της εταιρείας και να προστατευθούν οι 1.500 θέσεις εργασίας που βρίσκονται σε κίνδυνο.

Παρά τις δυσκολίες, η Harland & Wolff έχει εξασφαλίσει διάφορα συμβόλαια, όπως ένα έργο 120 εκατομμυρίων λιρών για την κατασκευή ενός νέου λιμανιού στα Φώκλαντ και ένα συμβόλαιο 1,6 δισεκατομμυρίων λιρών για την κατασκευή πλοίων για το Βασιλικό Ναυτικό. Ωστόσο, η αδυναμία να εκπληρώσει αυτές τις υποχρεώσεις θα μπορούσε να οδηγήσει στην κατασκευή των πλοίων από ξένα ναυπηγεία για πρώτη φορά στην ιστορία του Ηνωμένου Βασιλείου.

Η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία αναδιοργάνωσης και αναζητά επείγουσα χρηματοδότηση 20 εκατομμυρίων λιρών, με τον προσωρινό διευθυντή Russell Downs να ηγείται των συνομιλιών. Η κρίση αυτή είναι μια σημαντική δοκιμασία για τη νέα κυβέρνηση και την ικανότητά της να υποστηρίξει στρατηγικές βιομηχανίες που αντιμετωπίζουν προβλήματα.

Σε κάθε περίπτωση μια διάσημη ιστορία δεν εγγυάται ένα καλό μέλλον. Η Harland & Wolff είναι η ναυπηγική εταιρεία όπου κατασκευάστηκε ο Τιτανικός, ενώ πολύ νωρίτερα ναυπηγήθηκαν και πλοία που πολέμησαν με την ισπανική αήττητη αρμάδα. Πλέον, οι Harland & Wolff αναζητούν μια δεύτερη σανίδα σωτηρίας. Η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 1861, ήταν στα πρόθυρα της εξαφάνισης το 2019. Εν μέσω της πανδημίας, εξαγοράστηκε έναντι επτά εκατομμυρίων ευρώ από την ενεργειακή εταιρεία InfraStrata.

Η νέα διοίκηση προσπάθησε να αναγεννήσει την εταιρεία διαφοροποιώντας και με νέα συμβόλαια, αλλά η Harland & Wolff παραμένει μια μηχανή που χάνει χρήματα.
Η νέα κυβέρνηση των Εργατικών μόλις απέκλεισε το ενδεχόμενο να της εγγυηθεί την πίστωση που χρειάζεται για να συνεχίσει να λειτουργεί, αφού απέρριψε μια δημόσια διάσωση.

Ο Υπουργός Επιχειρήσεων του Ηνωμένου Βασιλείου, Jonathan Reynolds, βεβαιώνει ότι το κράτος δεν μπορεί να διακινδυνεύσει να χάσει 200 ​​εκατομμύρια λίρες (238 εκατομμύρια ευρώ) από το δάνειο που επιδιώκει και έχει εκφράσει εμπιστοσύνη στην παρέμβαση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. «Η κυβέρνηση πιστεύει ότι η αγορά είναι η πλέον κατάλληλη για να λύσει τα εμπορικά της προβλήματα», είπε ο Ρέινολντς.

Μία από τις επιλογές στο τραπέζι είναι η πώληση της επιχείρησης σε έναν μεγαλύτερο όμιλο. Παράλληλα, ο κατασκευαστής διαπραγματεύεται με την North American Riverstone Credit, τον κύριο πιστωτή της, την αναχρηματοδότηση του χρέους της.

Τα προβλήματα δεν τελειώνουν εκεί. Ο διευθύνων σύμβουλος και «στρατηγός» της πρώτης διάσωσης, Τζον Γουντ, παραιτήθηκε την περασμένη Παρασκευή.
Η εταιρεία ανέστειλε την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, όπου σε λιγότερο από ένα χρόνο έχασε το ήμισυ της κεφαλαιοποίησής της (αξίζει μόλις 17,2 εκατ. ευρώ)…