Μέχρι τα τέλη καλοκαιριού αναμένεται να είναι έτοιμος προς χρήση ο Προσωπικός Αριθμός του Πολίτη, ο οποίος θα είναι απαραίτητος για τις συναλλαγές με το δημόσιο και θα αναγράφεται στις νέες ταυτότητες. «Θα κάνει την διαφορά απλοποιώντας τις διαδικασίες» σημείωσε μεταξύ άλλων ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.

«Το κράτος με τον προσωπικό αριθμό στοχεύει να απλοποιήσει τις διαδικασίες και να κάνει την διαφορά στην καθημερινότητα του πολίτη»

Όπως είπε ο ίδιος μιλώντας στην ΕΡΤ «ο Προσωπικός Αριθμός από την πλευρά μας είναι έτοιμος, από την ώρα που θα ‘πατήσουμε το κουμπί’ , στην ουσία από την ώρα που το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος που έχει διαμορφωθεί θα σταλεί για δημοσίευση σε μερικές μέρες, θα είναι πλέον Προεδρικό Διάταγμα».

Ο κ. Παπαστεργίου τόνισε ότι σημασία έχει όχι απλά να τον βγάλουμε αλλά να μπορέσει ο Προσωπικός Αριθμός να κάνει τη διαφορά στην καθημερινότητα του πολίτη και να απλοποιήσει διαδικασίες.

Σε σχεση με το τι θα προσφέρει αυτός ο αριθμός, ο κ. Παπαστεργίου είπε ότι με τη βοήθειά του θα μπορέσουμε να διορθώσουμε τα χιλιάδες λάθη που υπάρχουν στα διάφορα μητρώα του ελληνικού δημοσίου. «Θεωρώ πώς μέχρι τα τέλη του καλοκαιριού θα έχουμε τον Προσωπικό Αριθμό» πρόσθεσε.

Ψηφιακό εισιτήριο στα γήπεδα

Στη συνέχεια είπε ότι σήμερα είναι η πρώτη μέρα εφαρμογής του ψηφιακού εισιτηρίου στα παιχνίδια της ΑΕΚ και του ΠΑΟΚ. «Θα πρέπει να αγοράσουμε το εισιτήριό μας με όποιον τρόπο το αγοράζαμε. Πλέον είναι σαφές πάνω στο εισιτήριο, γράφει ότι το παρόν δεν είναι εισιτήριο, στην ουσία είναι το QR Code το οποίο αφού κατεβάσεις το Wallet και γραφτείς στο ΕΜΕπ και με ένα κουμπί να σκανάρουν το QR Code που θα δούνε και να μπει το εισιτήριο στο Wallet» εξήγησε ο υπουργός.

Ακολούθως διευκρίνισε ότι το κράτος δεν ενδιαφέρεται και δεν είναι δουλειά του να διακινεί εισιτήρια. «Εμείς τι θέλουμε; Το τελικό εισιτήριο σε όποιον καταλήξει με όποιον τρόπο καταλήξει απλά να ταυτοποιηθεί στο Wallet. Συνεπώς, τι λέμε; Οι ομάδες αν θέλουν μπορούν να φτιάξουν μια διαδικασία μεταβίβασης εισιτηρίων διαρκείας ή απλών[…] Εμείς μάλιστα για να βοηθήσουμε, είπαμε από την αρχή ότι αν οι ομάδες δεν μπορούν να το κάνουν αυτό, μπορούμε να το κάνουμε εμείς. Οι ομάδες επέλεξαν όλες να φτιάξουν δικιά τους πλατφόρμα».

Συγκατάθεση για χρήση δεδομένων στα ασφαλιστήρια αυτοκινήτων

Σε άλλο σημείο, αναφερόμενος στα ασφαλιστήρια των αυτοκινήτων, ο Δημήτρης Παπαστεργίου δήλωσε: «Την Πέμπτη μαζί με την Ένωση των Ασφαλιστικών Εταιρειών παρουσιάσαμε το εξής: ότι μέχρι σήμερα για να κάνουμε ένα καινούργιο ασφαλιστήριο συμβόλαιο αυτοκινήτου θέλαμε την άδεια του αυτοκινήτου, το δίπλωμα οδήγησης και τα στοιχεία της ταυτότητάς μας να τα στείλουμε με κάποιον τρόπο στην ασφαλιστική εταιρεία για να κάνει το συμβόλαιο. Πλέον η διαδικασία αλλάζει τελείως. Η ασφαλιστική μπαίνει σε μια πλατφόρμα, λέει ότι ο Παπαστεργίου, που έχει αυτό τον ΑΦΜ ή αυτόν τον Προσωπικό Αριθμό αύριο, μεθαύριο , θέλω να συνδιαλέγομαι μαζί του. Μου έρχεται ένα μήνυμα στο Wallet μου που λέει ότι η ασφαλιστική εταιρεία ζητάει αυτά σας τα στοιχεία για το ασφαλιστήριο συμβόλαιο που έχετε ζητήσει. Βλέπουμε ότι τα στοιχεία είναι σωστά, του αυτοκινήτου και τα δικά μας και λέμε ‘συναινώ’. Δεν στέλνουμε τίποτα, δηλαδή δεν κάνουμε καμία άλλη διαδικασία. Η ασφαλιστική παίρνει αυτόματα όλα αυτά τα στοιχεία που χρειάζεται το ασφαλιστήριο συμβόλαιο και η δουλειά τελειώνει εκεί».

Ο κ. Παπαστεργίου πρόσθεσε ότι στην ουσία αυτό που δουλεύουν σήμερα από κοινού με το υπουργείο Εσωτερικών είναι η κατάργηση των πιστοποιητικών.

«Έχει ειπωθεί πάρα πολύ και έχουν δίκιο οι πολίτες που λένε ότι οκ, η ζωή μας είναι πολύ πιο εύκολη τώρα με το gov.gr κα το Wallet. Όμως μήπως ψηφιοποιούμε την γραφειοκρατία; Σ’ ένα βαθμό αυτό έγινε, ειδικά με την πανδημία. Δεν θα λειτουργούσε η Ελλάδα αν δεν είχε τρέξει τόσο γρήγορα η ψηφιοποίηση. Τώρα που είμαστε σε περίοδο αν θέλετε ειρήνης, πάμε πλέον να καταργήσουμε διαδικασίες, να καταργήσουμε πιστοποιητικά. Αυτή η δουλειά να γίνεται για όσους βέβαια θέλουν από το κινητό τους, έτσι ώστε να μην καταθέτουμε 10 πιστοποιητικά για μια διαδικασία[…]».

Πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας με ένα κλικ

Ακόμα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης έκανε γνωστό ότι σε συνεργασία με το υπουργείο Ενέργειας μια επόμενη πολύ χρηστική διαδικασία, η οποία απλοποιείται, «είναι το να μπορώ πλέον στα δυναμικά αυτά τα τιμολόγια να επιλέγω την εταιρεία που θέλω και να μην χρειαστεί να πάω πουθενά για να κάνω αυτή την αλλαγή, να γίνεται μέσω του κινητού μου».

«Και σε όλα αυτά επειδή πάντα εύλογα δημιουργείται η ερώτηση ‘μα ο πατέρας μου δεν έχει καλή σχέση με το κινητό’, ‘εγώ δεν έχω καλή σχέση με το κινητό’, κρατάμε πάντα και μια παράλληλη διαδικασία, ένα παράλληλο κανάλι επικοινωνίας που θα είναι τα ΚΕΠ ή όποια διαδικασία σήμερα υπάρχει από τους παρόχους ενέργειας για τους ανθρώπους που δεν τα πάνε καλά με την τεχνολογία. Αλλά γι’ αυτούς οι οποίοι νιώθουν ασφαλείς να χρησιμοποιήσουν το Wallet θα μπορούμε να το κάνουμε πλέον αυτό απλά». Ερωτηθείς για το πότε θα υπάρχει δυνατότητα χρήσης αυτής της διαδικασίας απάντησε «σε επίπεδο ενός μήνα».

Και εξηγεί ο ίδιος στη συνέχεια σχετικά με την διαδικασία: «Θα σας έρθει ένα notification, ένα μήνυμα στο Wallet που θα λέει ότι για τη μεταφορά σας στην τάδε εταιρεία θέλουμε αυτάσας τα στοιχεία, τα δικά σας και του ακινήτου σας. Είναι αυτά τα σωστά; Ναι, είναι τα σωστά, αλλά δεν τα βάζω εγώ[…] Η ομορφιά του συστήματος είναι ότι πλέον γλιτώνουμε λάθη πληκτρολόγησης. Δηλαδή όταν κάνουμε ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο αυτοκινήτου θέλουμε αριθμό πλαισίου, αριθμό κινητήρα που είναι πάρα πολύ εύκολο αν κάποιος το πληκτρολογήσει να κάνει λάθος. Πλέον όλα αυτά αντλούνται αυτόματα από τις βάσεις του Υπουργείου Μεταφορών εν προκειμένω για τα αυτοκίνητα και πάνε κατευθείαν χωρίς εμείς να πληκτρολογήσουμε το παραμικρό».