Άδηλο το μέλλον για την Maserati
Με τις πωλήσεις της το α΄εξάμηνο να έχουν μειωθεί πλέον του 50% η ιταλική φίρμα μπαίνει στο μικροσκόπιο του ομίλου Stellantis με όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Ανοιχτά τα μαγαζιά σήμερα - Κορυφώνεται η κίνηση, τι να προσέχουμε όταν αγοράζουμε παιχνίδια και τρόφιμα
- Χριστουγεννιάτικα μπισκοτάκια για τον σκύλο και τη γάτα μας – Εύγευστες συνταγές
- Economist: Οι εργαζόμενοι αγαπούν τον Τραμπ, τα συνδικάτα πρέπει να τον φοβούνται
- Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι
Oόμιλος Stellantis όπου ανήκει η ιστορική ιταλική φίρμα εδώ και μια τριετία άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο πώλησης ή και διακοπής της λειτουργίας των εταιρειών που δεν αποφέρουν τα αναμενόμενα κέρδη με τη Maserati να αποτελεί ένα από τα μελανά σημεία του Group βάσει των οικονομικών αποτελεσμάτων που ανακοινώθηκαν για το α΄εξάμηνο της χρονιάς.
Σύμφωνα με αυτά οι πωλήσεις της Maserati μειώθηκαν πλέον του 50% κατά το συγκεκριμένο διάστημα, αθροίζοντας σε μόλις 6.500 μονάδες έναντι 15.300 μονάδων την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου του 2023. Ως αποτέλεσμα η ιταλική φίρμα κατέγραψε λειτουργικές ζημιές ύψους 82 εκατομμυρίων ευρώ έναντι κερδών ύψους 121 εκατομμυρίων ευρώ το 2023 μεγέθη που σε ποσοστά αντιστοιχούν σε -13% έναντι +9,2% την προηγούμενη χρονιά.
Η οικονομική διευθύντρια του ομίλου Stellantis, Natalie Knight, χαρακτήρισε τα αποτελέσματα της ιταλικής φίρμας για το α΄εξάμηνο ως «απογοητευτικά» συμπληρώνοντας ότι «κάποια στιγμή στο μέλλον ο όμιλος θα αποφασίσει ποια θα είναι η έκβαση» για την Maserati.
Σε κάθε περίπτωση η ίδια αιτιολόγησε εν μέρει τα αποτελέσματα της ιταλικής φίρμας, επισημαίνοντας ότι οφείλονται στην διακοπή παραγωγής πολλών μοντέλων της το συγκεκριμένο διάστημα καθώς από τα τέλη της προηγούμενης χρονιάς ολοκληρώθηκε ο κύκλος των Ghibli και Quattroporte ενώ τον Μάρτιο σταμάτησε και η παραγωγή του SUV Levante.
Οι παραπάνω εξελίξεις έχουν αφήσει ουσιαστικά την γκάμα της Maserati με ένα «ευρείας αποδοχής» μοντέλο, την Grecale η οποία είδε τις πωλήσεις της στην Ευρώπη να μειώνονται έως και κατά 42%. Εκτός από το μεσαίο μεγέθους SUV την γκάμα των Ιταλών συμπληρώνουν οι niche προστάσεις GranTurismo και GranCabrio και το supercar ΜC20 το οποίο είναι διαθέσιμο σε coupe και roadster εκδόσεις και, ακριβώς λόγω του είδους που εκπροσωπεί, απευθύνεται σε ακόμα μικρότερο κοινό.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το αν η Maserati θα τεθεί προς πώληση, η Nathalie Knight τόνισε ότι «στο μέλλον θα διερευνήσουμε τους τρόπους με τους οποίους θα διαφυλάξουμε την μέγιστη αξία της».
Πιο αφοριστικός φύσει και θέσει, ο επικεφαλής του ομίλου Carlos Tavares, με φόντο τα οικονομικά αποτελέσματα για το α΄εξάμηνο τα οποία αποτελούν τα πρώτα αρνητικά από τη δημιουργία του group, δήλωσε χαρακτηριστικά «αν οι εταιρείες δεν αποφέρουν κέρδη θα τις κλείσουμε. Δεν μπορούμε να επωμιστούμε το οικονομικό βάρος εταιρειών που δεν παράγουν κέρδη».
Αν και το Νο1 του ομίλου Stellantis δεν αναφέρθηκε συγκεκριμένα στην Maserati αλλά συνολικά στις επιδόσεις του ομίλου ο οποίος τους πρώτους έξι μήνες του 2024 κατέγραψε μείωση των καθαρών του εσόδων σε 5,6 δισεκατομμύρια ευρώ, μέγεθος συρρικνωμένο κατά 48%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, θα μπορούσε να θεωρηθεί ενδεικτικό ότι το group δεν δημοσίευσε ξεχωριστά οικονομικά στοιχεία για τις επιδόσεις κάθε μίας από τις 14 εταιρείες που βρίσκονται υπό την στέγη του, παρά μόνο για την ιταλική φίρμα.
Επιπλέον ο πορτογάλος επικεφαλής του Stellantis Group πρόσθεσε ότι όλες εταιρείες του ομίλου είναι εξαιρετικά σημαντικές και μπορούν να αποφέρουν κέρδη ωστόσο τόνισε ότι δεν υπάρχει κανένα απολύτως στεγανό σε περίπτωση που οι επιδόσεις τους δεν είναι οι αναμενόμενες.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις