Πότε άρχισαν οι δισεκατομμυριούχοι να φορούν ρούχα σχεδιαστών;
Η μόδα ορίζεται από αντιφάσεις που κατά κάποιο τρόπο φαίνονται προφανείς, όπως αυτή εδώ: Οι πραγματικά, πραγματικά πλούσιοι άνθρωποι δεν φορούσαν ρούχα σχεδιαστών.
«Στο συνέδριο Sun Valley Conference, την ετήσια σύνοδο κορυφής της Allen & Co. με τους πλουσιότερους και ισχυρότερους της τεχνολογίας, της οικονομίας και των μέσων ενημέρωσης, κάτι φαίνεται να έχει αλλάξει στη μόδα» γράφει η Rachel Tashjian στην Washington Post και συνεχίζει:
«Εντάξει, βέβαια, υπάρχουν άπειρες τσάντες Birkin και πολλοί άνθρωποι που προσκαλούνται σε κρουαζιέρες επιδείξεων σχεδιαστών και σε ειδικές εκδηλώσεις σε όλο τον πλανήτη ως ευχαριστώ που έχουν ξοδέψει εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια για ρούχα και τσάντες. Αλλά αυτοί είναι άνθρωποι για τους οποίους η μόδα, ή τα ψώνια, είναι ένα χόμπι, μια συνήθεια – όπως το να έχεις ένα σκάφος ή ένα πανάκριβο πόνι.
»Εδώ μιλάμε για δυτικούς τιτάνες της βιομηχανίας. Αδέλφια της τεχνολογίας. Βασιλιάδες των μέσων ενημέρωσης. Άνθρωποι που μετατρέπουν τα χρήματα σε περισσότερα χρήματα. Επιπλέουν πάνω από το κάλεσμα των σειρήνων της μόδας, προτιμώντας τα ρούχα τους, είτε εντελώς βαρετά είτε ελαφρώς ατημέλητα, να αντανακλούν μια ακλόνητη εστίαση στη δουλειά τους».
Ποιος το έφτιαξε; Ποιος νοιάζεται;
Δεν έχουν χρόνο να πετάξουν στον ώμο μια Louis Vuitton Speedy με μια έκφραση αδιαφορία σαν αυτή της Rihanna. Ούτε την υπομονή να εκτιμήσουν τις επίπονα ακριβείς γραμμές ενός σακακιού από δέρμα μοσχαριού της Hermès ή τους ιδιόρρυθμους χρωματισμούς των μπαλαρίνων της Chanel.
«Για αυτούς τους ανθρώπους είναι τα μπλουζάκια James Perse, τα παντελόνια Fidelity Denim και τα αθλητικά παπούτσια Allbirds, ό,τι είναι εύκολα προσβάσιμο στον πιο άχαρο όροφο του Nordstrom. Καπιτονέ γιλέκα ραμμένα με το λογότυπο της εταιρείας τους. Ένα φούτερ με κουκούλα – Ποιος το έφτιαξε; Ποιος νοιάζεται; – με όποιο παντελόνι είναι αρκετά άνετο ώστε να μην χρειάζεται να το σκέφτεστε ποτέ ενώ εργάζεστε 15 ώρες το 24ωρο» εξηγεί η Rachel Tashjian στην Washington Post.
Αλλά την περασμένη εβδομάδα στο συνέδριο Sun Valley, την ετήσια σύνοδο κορυφής της επενδυτικής εταιρείας Allen & Co. με τους πλουσιότερους και ισχυρότερους της τεχνολογίας, της οικονομίας και των μέσων ενημέρωσης, κάτι φαίνεται να άλλαξε. Με κάποιο τρόπο, οι δισεκατομμυριούχοι έμαθαν να σταματούν να ανησυχούν και να αγαπούν το vicuña, αυτό το απίστευτα ακριβό κασμίρ που χρησιμοποιεί η Loro Piana για τα πιο κομψά προϊόντα της.
Ακόμα και η Oprah Winfrey εντοπίστηκε με την Phoebe Philo, την ασύλληπτη σχεδιάστρια μόδας που λάνσαρε πέρυσι την προσωπική της ομώνυμη μάρκα
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Οι δισεκατομμυριούχοι ανακάλυψαν τη μόδα
Υπήρχε ο Διευθύνων Σύμβουλος και πρόεδρος της Warner Bro, ο David Zaslav, με ένα σακάκι Brunello Cucinelli. Η chief Operating Officer του Facebook, η Sheryl Sandberg, με μια ζακέτα Thom Browne. Η κινεζικής καταγωγής Αμερικανίδα επιχειρηματίας, η Wendi Murdoch με μπλουζάκι Dior.
Συν πολυάριθμες στιγμές μόδας χωρίς λογότυπο: Ο διευθύνων σύμβουλος της Salesforce, ο Marc Benioff, με καουμπόικο καπέλο γεμάτο μενταγιόν και η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Clear, η Caryn Seidman-Becker που έμοιαζε με την Gwyneth Paltrow, η οποία έδειχνε την ήσυχη πολυτελή γκαρνταρόμπα της στη δοκιμή της στο σκι την περασμένη άνοιξη.
Ακόμα και η Oprah Winfrey εντοπίστηκε με την Phoebe Philo, την ασύλληπτη σχεδιάστρια μόδας που λάνσαρε πέρυσι την προσωπική της ομώνυμη μάρκα, της οποίας η μυστική αίσθηση της δροσιάς έχει σχεδιαστεί για να απευθύνεται σε γυναίκες που έχουν συσσωρεύσει δύναμη μέσω της τέχνης, της μουσικής ή άλλων αισθητικών ασχολιών.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ένα χαλαρό λευκό ζιβάγκο αξίας 1.700 δολαρίων
Μεταξύ των συναντήσεων, η Winfrey φωτογραφήθηκε με ένα ζευγάρι λευκά τζιν της Philo αξίας 1.700 δολαρίων με λουριά στο γόνατο και ένα χαλαρό λευκό ζιβάγκο αξίας 1.700 δολαρίων, μοιάζοντας με οποιονδήποτε άλλον που συνδυάζει μια λευκή μπλούζα με ένα λευκό παντελόνι, αλλά με εντελώς διαφορετικό τραπεζικό λογαριασμό.
Όμως η Winfrey (και οι φανατικοί οπαδοί της μόδας που ακολουθούν το brand της Philo σαν ευαγγέλιο) έκανε μια δήλωση μόδας: την πιο αθόρυβη διαβεβαίωση ότι παίζει το παιχνίδι της.
«Τώρα επιτέλους βλέπω κάπως να αγκαλιάζεται το “έι, έχω όντως τόσα μετρητά και θέλω να είμαι άνετη και μοντέρνα”», δήλωσε η Victoria Hitchcock, στιλίστρια με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, η οποία συνεργάζεται με επιχειρηματίες που θέλουν να τελειοποιήσουν το στυλ τους. Οι πελάτες της και άλλοι ηγέτες στο σύμπαν του Fortune 500 προτιμούν τα Dior, Valentino, Hermès, Marni, Gucci loafers, Yves Saint Laurent, λίγο Chanel και πολλά Loro Piana, Brunello Cucinelli και Berluti.
«Η Berluti είναι η καλύτερη».
Αν λοιπόν οι σχεδιαστές που πουλάνε πανάκριβα πουλόβερ μπορούν να αισθάνονται καλά με τον εαυτό τους, δεν θα έπρεπε να αισθάνονται καλά και οι άνθρωποι που κερδοσκοπούν από την ασφάλεια των αεροδρομίων;
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η προτίμηση του αείμνηστου Steve Jobs για τα μαύρα ζιβάγκο Issey Miyake
Ο ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, δεν ήταν μεταξύ των φετινών συμμετεχόντων, αλλά μπορεί να ξεκίνησε αυτός τον ζήλο για την πολυτέλεια. Νωρίτερα φέτος, η Wall Street Journal ανέφερε ότι ο Ζούκερμπεργκ, που κάποτε ήταν διαβόητος για την περιορισμένη παλέτα των φούτερ και των μακών του, είναι τώρα λάτρης των μακό του Cucinelli και φοράει κομμάτια όπως μια φανταχτερή μικρή ζακέτα του σχεδιαστή αθλητικών ρούχων John Elliott από το Λος Άντζελες και ένα statement-making shearling παλτό.
Τα τελευταία πέντε χρόνια, ο Ζούκερμπεργκ και ο Benioff της Salesforce φορούν όλο και περισσότερα ρούχα του Cucinelli, υποδηλώνοντας ένα είδος συγγένειας μεταξύ των προϊόντων του Ιταλού σχεδιαστή και των δικών τους – φιλοσοφικής, συναισθηματικής, πνευματικής – που απηχεί, ας πούμε, την προτίμηση του αείμνηστου Steve Jobs για τα μαύρα ζιβάγκο Issey Miyake.
Είναι ένας τρόπος όχι μόνο να δημιουργηθεί συσχέτιση της εικόνας, αλλά και να υποδηλωθεί η συμβίωση μεταξύ του έργου δύο καινοτόμων. Οι τύποι της τεχνολογίας τείνουν να σκέφτονται τις εταιρείες τους με έναν θεϊκό σεβασμό, ακόμη και αν αυτό που κάνουν είναι να εκτελούν τις καθημερινές δουλειές πιο αποτελεσματικές ή μια ταχύτερη εναλλακτική λύση για τη μετακίνηση από το σημείο Α στο σημείο Β. Ναι, πολλοί άνθρωποι (κυνικοί και θαυμαστές) βλέπουν τη μόδα ως έναν καπιταλισμό σε κατάσταση αμόκ. Αν λοιπόν οι σχεδιαστές που πουλάνε πανάκριβα πουλόβερ μπορούν να αισθάνονται καλά με τον εαυτό τους, δεν θα έπρεπε να αισθάνονται καλά και οι άνθρωποι που κερδοσκοπούν από την ασφάλεια των αεροδρομίων;
«Αρχίζουν να ζουν περισσότερο τη ζωή μιας διασημότητας»
Η επιθυμία να φαίνεσαι κομψός φαίνεται να έχει εξαπλωθεί πέρα από αυτές τις υποτιθέμενες καλοπροαίρετες ετικέτες, όπως η Loro Piana και η Cucinelli. Οι τύποι της Sun Valley γίνονται πολύ πιο γνωστοί από ό,τι ήταν πριν από πέντε ή δέκα χρόνια, κάνοντας διακοπές στη λίμνη Κόμο ή σε γιοτ μαζί με A-listers που ντύνονται όπως πρέπει.
«Αρχίζουν να ζουν περισσότερο τη ζωή μιας διασημότητας. Ο κόσμος φαίνεται να τους σέβεται για τον πλούτο τους, είτε αυτό είναι σωστό είτε λάθος. Θέλουν να συμπεριληφθούν σε αυτόν τον κόσμο, στον οποίο πριν δεν τους καλούσαν τόσο πολύ» γράφει η Rachel Tashjian στην Washington Post.
Από την άλλη πλευρά, ορισμένοι συμμετέχοντες στο Sun Valley ήταν πάντα κομψοί, όπως ο συνιδρυτής της Bloomberg L.P. και πρώην δήμαρχος της Νέας Υόρκης Mike Bloomberg, ο οποίος φωτογραφήθηκε με Nantucket Reds και ένα έντονα στιλάτο σακάκι με τα διακριτικά του Sun Valley 2024, ή ο διευθυντής των μέσων ενημέρωσης Barry Diller και η σύζυγός του, σχεδιάστρια μόδας Diane von Furstenberg, και οι δύο ντυμένοι με εντυπωσιακά σχέδια.
Ίσως οι ομότεχνοί τους απλά το αντιλαμβάνονται. Το 0,001 τοις εκατό του κόσμου έχει περισσότερα χρήματα από ποτέ, και αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να βρουν κάπου να τα ξοδέψουν. Ένα πουλόβερ αξίας 5.400 δολαρίων σίγουρα αφήνει μια τρυπούλα σε αυτόν τον σωρό μετρητών.
*Με στοιχεία από washingtonpost.com
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις