Κυριακή 01 Σεπτεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Οδήγηση τη νύχτα: Σε ποιους και γιατί θα πρέπει να απαγορευτεί

Οδήγηση τη νύχτα: Σε ποιους και γιατί θα πρέπει να απαγορευτεί

Η οδήγηση μετά τη δύση του ηλίου μοιάζει να μην ταιριάζει σε όσους έχουν είναι άνω των 70 ετών

Είναι γνωστό πως η οδήγηση οποιουδήποτε οχήματος απαιτεί από τον εκάστοτε οδηγό πλήρη συγκέντρωση.

Οι απαγορεύσεις σχετικά με διάφορες ενέργειες κατά τη διάρκεια αυτής είναι λίγο, πολύ γνωστές. Φυσικά όλες αποσκοπούν στην ασφάλεια οδηγών και πεζών.

Τι γίνεται λοιπόν όταν οι βασικές λειτουργίες, όπως η όραση αρχίζουν και εξασθενούν λόγω ηλικίας;

Η ψηφοφορία

Δεν αποτελεί νέο πως αρκετές χώρες θέλουν να επιβάλλουν ορισμένους περιορισμούς στους οδηγούς άνω των 70 ετών, προκειμένου να ενισχύσουν περαιτέρω την οδική ασφάλεια.

Κάπως έτσι, σύμφωνα και με μία δημόσια ψηφοφορία του βρετανικού μέσου Express, η Βρετανία σκέφτεται να απαγορεύσει την οδήγηση στους ηλικιωμένους πολίτες της τη νύχτα.

Το ερώτημα που έθεσε στους αναγνώστες του το μέσο είναι αν πρέπει να απαγορευθεί στους 70χρονους η οδήγηση τη νύχτα. Οι  συμμετέχοντες κλήθηκαν να επιλέξουν ανάμεσα σε «ναι», «όχι» και «δεν ξέρω».

Τι λένε οι ειδικοί

Η απαγόρευση οδήγησης μετά τη δύση του ηλίου φαίνεται ότι βρίσκει σύμφωνη και την Essilor, μια βρετανική εταιρεία οπτομετρίας. Διαπίστωσε ότι 17 εκατ. οδηγοί στη χώρα έχουν δυσκολία στο να βλέπουν καθαρά τη νύχτα, με τον μεγαλύτερο κίνδυνο να τον διατρέχουν οι ηλικιωμένοι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία τους, οι 65χρονοι που κάθονται πίσω από το τιμόνι, όταν «τυφλωθούν» από τους κεντρικούς προβολείς άλλων οχημάτων, μπορεί να χρειαστούν έως και 9» προκειμένου να ανακτήσουν επαρκώς την όρασή τους, όπως αναφέρει το carandmotor.gr.

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει και ο ιστότοπος PrimaryHealthNet, όπου σε άρθρο του επισημαίνεται ότι όσο οι οδηγοί μεγαλώνουν, η όραση επιδεινώνεται, κάτι το οποίο πολλοί δεν γνωρίζουν με αποτέλεσμα να ενέχει ο κίνδυνος πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος.

Σημειώνεται ότι τον Φεβρουάριο του 2024, η Express είχε διεξάγει ξανά μια ψηφοφορία για το αν πρέπει να περιοριστούν οι ελευθερίες των ηλικιωμένων οδηγών, με το 95,54% των συμμετεχόντων, ωστόσο, να εκφράζει την αντίθεσή του.

Οι ηλικιωμένοι οδηγοί είχαν μπει στο… στόχαστρο και της Κομισιόν, η οποία είχε προτείνει να καταστούν υποχρεωτικές οι ιατρικές εξετάσεις για όσους είναι άνω των 70 ετών. Πρόκειται, ωστόσο, για μια πρόταση που απορρίφθηκε, μετά τις αντιδράσεις αρκετών κρατών-μελών.

Only in

Πώς η ακροδεξιά εκμεταλλεύεται την έλλειψη προσιτής στέγης για νέους

Η στεγαστική κρίση που πλήττει τους νέους γίνεται «εργαλείο» στα χέρια λαϊκιστών ηγετών. Υπόσχονται λύσεις, αλλά το μόνο που κάνουν είναι να ενοχοποιούν τους μετανάστες.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 01 Σεπτεμβρίου 2024