Χόλιγουντ: Νέα απεργία πλήττει την Μέκκα του θεάματος
Ποιοι απεργούν και τι ζητούν – Πλήγμα για έναν ανερχόμενο τομέα της ψυχαγωγίας
Ξανά εκτός… λειτουργίας τίθεται το Χόλιγουντ. Αυτή τη φορά ήταν η σειρά των ηθοποιών φωνής βιντεοπαιχνιδιών και των ερμηνευτών motion-capture να κηρύξουνν απεργία ύστερα από αποτυχημένες διαπραγματεύσεις για συμβάσεις εργασίας που επικεντρώθηκαν στην προστασία των εργαζομένων που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη.
Το συνδικάτο SAG-AFTRA κάλεσε για απεργία για την Συμφωνία Διαδραστικών Μέσων που καλύπτει τους ερμηνευτές βιντεοπαιχνιδιών, με ισχύ από τις 26 Ιουλίου.
Η απόφαση ήρθε ύστερα από μήνες διαπραγματεύσεων με μεγάλες εταιρείες βιντεοπαιχνιδιών, συμπεριλαμβανομένων των Activision Productions, Electronic Arts, Epic Games, Take-Two Interactive, Disney, Character Voices και Warner Bros Discovery.
Η Συμφωνία Διαδραστικών Μέσων έληξε τον Νοέμβριο του 2022 και παρατάθηκε σε μηνιαία βάση κατά τη διάρκεια των συνομιλιών.
Χόλιγουντ: Ξανά χωρίς φωνή
«Παρόλο που έχουν επιτευχθεί συμφωνίες για πολλά θέματα σημαντικά για τα μέλη της SAG-AFTRA, οι εργοδότες αρνούνται να επιβεβαιώσουν ξεκάθαρα, με σαφή και ξεκάθαρη γλώσσα, ότι θα προστατεύσουν όλους τους καλλιτέχνες που καλύπτονται από αυτή τη σύμβαση στη γλώσσα τεχνητής νοημοσύνης τους», ανέφερε το συνδικάτο.
Το SAG-AFTRA εκπροσωπεί επίσης τους ηθοποιούς του κινηματογράφου και της τηλεόρασης που έκαναν απεργία τον Ιούλιο του περασμένου έτους λόγω ανησυχιών για ανεπαρκείς διασφαλίσεις κατά της τεχνητής νοημοσύνης (AI), βάζοντας το Χόλιγουντ στη μέση δύο ταυτόχρονων στάσεων εργασίας για πρώτη φορά μετά από 63 χρόνια.
Ενώ τα κινηματογραφικά και τηλεοπτικά στούντιο διαπραγματεύονταν από μια ενιαία θέση και είχαν τη Συμμαχία Παραγωγών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (AMPTP) να διαπραγματεύεται εκ μέρους τους, δεν υπάρχει ανάλογη ομάδα στη βιομηχανία παιχνιδιών, επομένως είναι πολύ πιθανό μια ή περισσότερες εταιρείες παιχνιδιών θα αποδεχτούν τα αιτήματα της ένωσης, δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της Wedbush, Μάικλ Πάχτερ. «Μόλις μια (εταιρεία) το κάνει, όλοι θα το κάνουν».
Εκτός από την προστασία της τεχνητής νοημοσύνης, τα πιο πιεστικά ζητήματα του SAG-AFTRA στις διαπραγματεύσεις για συμβόλαια για τους καλλιτέχνες βιντεοπαιχνιδιών είναι οι υψηλότερες αμοιβές, η ιατρική περίθαλψη και τα διαλείμματα για τους καλλιτέχνες της καταγραφής κίνησης.
Οι αμοιβές δεν συμβαδίζουν με τον πληθωρισμό
Η SAG-AFTRA λέει ότι η πληρωμή για τους καλλιτέχνες βιντεοπαιχνιδιών δεν συμβαδίζει με τον πληθωρισμό. Επιδιώκει επίσης περισσότερες προστασίες για τους ερμηνευτές motion-capture που φορούν σηματοδότες ή αισθητήρες στο δέρμα ή στο σώμα τους για να βοηθήσουν τους κατασκευαστές παιχνιδιών να δημιουργήσουν κινήσεις χαρακτήρων.
«Είμαστε απογοητευμένοι που το συνδικάτο επέλεξε να αποχωρήσει όταν βρισκόμαστε τόσο κοντά σε μια συμφωνία και παραμένουμε έτοιμοι να συνεχίσουμε τις διαπραγματεύσεις. Έχουμε ήδη βρει κοινό έδαφος σε 24 από τις 25 προτάσεις, συμπεριλαμβανομένων ιστορικών αυξήσεων μισθών και πρόσθετων διατάξεων ασφάλειας», δήλωσε στο Reuters η Όντρεϊ Κόλινγκ, εκπρόσωπος των παραγωγών βιντεοπαιχνιδιών που συμμετείχαν στη συμφωνία Interactive Media.
Η νέα πρόταση που παρουσιάζεται στο SAG-AFTRA περιλαμβάνει προστασίες τεχνητής νοημοσύνης που περιλαμβάνουν την απαίτηση συναίνεσης και δίκαιη αποζημίωση σε όλους τους καλλιτέχνες που εργάζονται στο πλαίσιο του IMA, είπε η Κούλινγκ.
Ωστόσο, ο Πάχτερ της Wedbush επισήμανε πως οι ηθοποιοί φωνής αποτελούν ένα πολύ μικρό μέρος του κόστους ανάπτυξης παιχνιδιών που κατά μέσο όρο ξεπερνά τα 80 εκατομμύρια δολάρια και η φωνητική υποκριτική αποτελεί μόνο περίπου 500.000 δολάρια από αυτό.
«Απλώς δεν αξίζει να καθυστερήσετε την κυκλοφορία ενός παιχνιδιού για να εξοικονομήσετε μερικές εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια», είπε ο Πάχτερ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις