Ολυμπιακοί Αγώνες: Ο σκηνοθέτης αποκάλυψε τι ήταν τελικά ο… «Μυστικός Δείπνος»
Δεν ήταν ο «Μυστικός Δείπνος» η έμπνευση για το σκετς-παρωδία, ξεκαθαρίζει ο σκηνοθέτης της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων Τομά Ζολί
- Πατέρας βίαζε και εξέδιδε την ανήλικη κόρη του σε άγνωστους άνδρες - Σοκάρει υπόθεση στη Γαλλία
- Πολάκης: Τη Δευτέρα θα είμαι μπροστάρης σε μια προσπάθεια ανασυγκρότησης του ΣΥΡΙΖΑ
- Φάμελλος: Τυχοδιώκτης ο Κασσελάκης – Μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να σταματήσει το πάρτι δισεκατομμυρίων του Μητσοτάκη
- Το «εστιατόριο των λανθασμένων παραγγελιών» στην Ιαπωνία έχει να μας διδάξει πολλά
Τελικά ήταν ή δεν ήταν ο «Μυστικός Δείπνος» του Ντα Βίντσι η έμπνευση για το σκετς-παρωδία που παρουσιάστηκε στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων; Μήπως άδικα εξέδωσαν επίσημη καταγγελία σύσσωμοι οι καθολικοί επίσκοποι της Γαλλίας καταδικάζοντάς το ως βλασφημία και κοροϊδία της χριστιανικής πίστης; Μήπως τζάμπα έβγαλαν φλύκταινες ακροδεξιοί πολιτικοί όπως ο Ματέο Σαλβίνι της Λέγκας του Βορρά και η Μαριόν Λεπέν, η ακόμα πιο «ριζοσπαστική» ανηψιά της Μαρίν;
Τομά Ζολί: Δεν ήταν ο «Μυστικός Δείπνος»
Ο σκηνοθέτης της τελετής έναρξης Τομά Ζολί, από την πρώτη στιγμή επέμεινε ότι δεν είχε σκοπό ούτε να σοκάρει ούτε να προσβάλλει τη θρησκεία με το σκετσάκι του. Με νέα συνένετευξη έκανε ακόμα πιο σαφές ότι έμπνευσή του δεν ήταν σε καμία περίπτωση ο «Μυστικός Δείπνος», αλλά οι παγανιστικές παραδόσεις.
«Νομίζω ότι ήταν αρκετά σαφές ότι ήταν ο Διόνυσος αυτός που φτάνει στο τραπέζι, είναι ο θεός της γιορτής, του κρασιού» είπε ο Τομά Ζολί, σε συνέντευξή του στο BFM TV. «Η ιδέα μου αφορούσε μια μεγάλη παγανιστική γιορτή, ένα παγανιστικό πάρτι, συνδεδεμένο με τους θεούς του Ολύμπου… Όλυμπος, Όλυμπος, Ολυμπιακό πνεύμα…» συνέχισε, δίνοντας έμφαση στις λέξεις «Όλυμπος» και «Ολυμπιακό πνεύμα».
«Στη δουλειά μου δεν βρίσκω ποτέ την επιθυμία να κοροϊδέψω ή να ταπεινώσω κάποιον. Ήθελα μια τελετή που θα έφερνε τους ανθρώπους κοντά, θα συμφιλίωνε αλλά και θα επιβεβαίωνε τις δημοκρατικές μας αξίες της ελευθερίας, της ισότητας και της αδελφοσύνης» πρόσθεσε, μεταξύ άλλων.
Το «Συμπόσιο των Θεών»
Η σκηνή με τους ηθοποιούς που ειναι παραταγμένοι σε μια σειρά που θυμίζει τους 12 Απόστολους και τον Χριστό, ανάμεσά τους drag queens και μία τρανσέξουαλ, ενώ μπροστά τραγουδά ο Θεός Διονυσος βαμμένος μπλε, προκάλεσε οξείες αντιδράσεις. Η Καθολική εκκλησία της Γαλλίας εξέφρασε τη βαθιά λύπη της για το «χλευασμό της Χριστιανοσύνης». Οι επίσκοποι της Γαλλίας έκαναν λόγο «ιδεολογικές προκαταλήψεις λίγων καλλιτεχνών» και δήλωσαν ότι «σκεφτόμαστε όλους τους Χριστιανούς σε όλες τις ηπείρους που έχουν πληγωθεί από αυτές τις σκηνές».
Μήπως όμως θα ήταν πιο απλό αν τελικά πιστεύαμε όσα λέει ο σκηνοθέτηση; Μια νέα εκδοχή, που μοιάζει να βρίσκεται πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα, υποστηρίζει ότι η πηγή έμπνευσης για το ταμπλό βιβάν δεν είναι ο «Μυστικός Δείπνος» του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, αλλά το «Συμπόσιο των Θεών» του φλαμανδού καλλιτέχνη Γιαν Φαν Μπάιλερτ. Ο πίνακας αναπαριστά το γάμο του Πηλέα και της Θέτιδας, ζωγραφίστηκε το 1635 και βρίσκεται στο μουσείο Μανίν στη Ντιζόν. Το γεγονός ότι στον πίνακα πρωταγωνιστεί ο Βάκχος – Διόνυσος, ενδυναμώνει το επιχείρημα όσων θέλουν η πραγματική έμπνευση του Τομά Ζολί να είναι «Το Συμπόσιο των Θεών» και όχι ο «Μυστικός Δείπνος».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις