Ακτοπλοΐα: Τέλος στα σενάρια μείωσης του ΦΠΑ για εισιτήρια ΙΧ
Υψηλό το δημοσιονομικό κόστος, εκτίμησε η κυβέρνηση – Tο θέμα συζητήθηκε στην χθεσινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου
- Οι πριγκίπισσες της Disney κινδυνεύουν σύμφωνα με ένα νέο σατιρικό επιστημονικό άρθρο
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
Τέλος στα σενάρια για μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια ιδιωτών για μεταφορά αυτοκινήτων και μηχανών. Σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα συζητήθηκε στηψω χθεσινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου και αφού εκτιμήθηκε ότι το δημοσιονομικό κόστος είναι υψηλό έκλεισε κάθε συζήτηση.
Το κόστος της μείωσης του ΦΠΑ από το 24% στο 13% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τα οχήματα εκτιμάται ότι ανέρχεται σε 100 εκατ. ευρώ ετησίως ενώ το αποτέλεσμα θεωρείται αμφίβολο αφού όπως αναφέρουν αρμόδιοι παράγοντες οι μειώσεις ΦΠΑ δεν έχουν τελικώς θετικό αντίκτυπο στο μέτωπο της ακρίβειας καθώς δεν «περνούν» στον τελικό καταναλωτή.
Το «παράθυρο» της μείωσης του συντελεστή ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά άνοιξε τη Δευτέρα ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης ο οποίος σε δηλώσεις του στη Βουλή ανέφερε ότι «γίνεται διαπραγμάτευση με το Υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να εναρμονιστεί ο ΦΠΑ που επιβάλλεται στα Ιδιωτικής Χρήσης οχήματα και στις μηχανές, με βάση την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2022/542» η οποία δίνει τη δυνατότητα στα κράτη – μέλη να εφαρμόζουν χαμηλότερους συντελεστές ΦΠΑ. Μάλιστα ο υπουργός είχε επιχειρηματολογήσει υπέρ της δυνατότητας άμεσου ελέγχου της μετακύλισης του μειωμένου ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια καθώς οι ακτοπλοϊκές εταιρείες υποχρεούνται εντός τριών ημερών να ενημερώνουν για κάθε αναπροσαρμογή των εισιτηρίων τους.
Σύμφωνα με τον υπουργό οι τιμές στα εισιτήρια των συμβατικών πλοίων είναι σταθερές και ελαφρά μειούμενες και αυξημένες στα ταχύπλοα και στις ενδονησιωτικές συνδέσεις ενώ στις επαφές που έχει με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες συζητείται η περαιτέρω επέκταση των ειδικών εκπτώσεων και προσφορών
Οι τιμές στα ακτοπλοϊκά
Σύμφωνα με στοιχεία που έχει παραθέσει το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ σε σχετική ερώτησή του στη Βουλή, οι τιμές των ακτοπλοϊκών από το 2019 έως σήμερα έχουν αυξηθεί έως και 60%. Συγκεκριμένα:
1. Χανιά: Η τιμή ενός απλού εισιτηρίου (Οικονομική Θέση – Deck) αυξήθηκε από 27 ευρώ το 2019 σε 41 ευρώ το 2024, σημειώνοντας αύξηση 51,85%. Για τα εισιτήρια με αυτοκίνητο, η τιμή αυξήθηκε από 49 ευρώ σε 79 ευρώ, δηλαδή πάνω από 60%.
2. Σαντορίνη: Ένα απλό εισιτήριο κόστιζε 41 ευρώ το 2019 πλέον κοστίζει 58 ευρώ , ενώ με αυτοκίνητο η τιμή αυξήθηκε από 91 ευρώ σε 128 ευρώ , δηλαδή αύξηση 40%.
3. Ρόδος: Η τιμή ενός απλού εισιτηρίου αυξήθηκε από 65 ευρώ το 2019 σε 91 ευρώ το 2024, σημειώνοντας αύξηση περίπου 39%. Για τα εισιτήρια με αυτοκίνητο, η τιμή αυξήθηκε από 104 ευρώ σε 150 ευρώ, δηλαδή 44%.
4. Τήνος: Η τιμή ενός απλού εισιτηρίου αυξήθηκε από 35 ευρώ το 2019 σε 49 ευρώ, ενώ με αυτοκίνητο η τιμή αυξήθηκε από 79 ευρώ σε 110 ευρώ , δηλαδή αύξηση 40%.
5. Πάρος: Η τιμή ενός απλού εισιτηρίου αυξήθηκε από 36 ευρώ το 2019 σε 50 ευρώ, ενώ με αυτοκίνητο η τιμή αυξήθηκε από 83 ευρώ σε 116 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 40%.
Μάλιστα όπως ανέφεραν στην ερώτησή τους οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ με μια πρόχειρη έρευνα οι τιμές αυτές είναι ως και 60% υψηλότερες από τις τιμές για αντίστοιχες διαδρομές στην Βόρεια Ευρώπη.
Για παράδειγμα στην διαδρομή Όσλο – Κοπεγχάγη που είναι οριακά μεγαλύτερη από την διαδρομή Πειραιάς – Ρόδος και συγκεκριμένα 316 ναυτικά μίλια, έναντι 296 στην διαδρομή Πειραιάς – Ρόδος, μια τετραμελής οικογένεια με εσωτερική καμπίνα και αυτοκίνητο ταξιδεύει με 696€ όταν στην Ελλάδα για την αντίστοιχη διαδρομή το κόστος ανέρχεται σε 1.105,50 ευρώ.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις