Προτιμούν ρούχα, φαγητό σε πακέτο και προϊόντα ομορφιάς
Το 94% των χρηστών Διαδικτύου ψωνίζουν σε σταθερή βάση μέσω Ίντερνετ με τον τζίρο να αγγίζει τα 34,9 δισ. ευρώ το 2023
Το ποσό των 34,9 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι δαπανήθηκε για ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα το 2023 με το 94% των χρηστών Διαδικτύου να πραγματοποιούν σταθερά σε μηνιαία βάση αγορές ηλεκτρονικά.
Μάλιστα ένας στους δύο Ελληνες επιλέγει τοπικά καταστήματα ενώ 56% πληρώνει με πλαστικό χρήμα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της «Εκθεσης 2023 για το ηλεκτρονικό εμπόριο» της ΝΕΧΙ που αναλύει τις προκλήσεις, τις συνθήκες για το ηλεκτρονικό εμπόριο στη Σκανδιναβία (Δανία, Νορβηγία, Σουηδία), στην περιφέρεια DACH (Αυστρία, Γερμανία, Ελβετία) και στην περιφέρεια CSEE (Κροατία, Ελλάδα) το 2023, οι Ελληνες δαπανούν περισσότερα για φυσικά αγαθά, τα οποία αντιπροσωπεύουν συνολικά το 50% των συνολικών δαπανών, ενώ στη δεύτερη θέση κατατάσσονται τα ταξίδια με 31%, και στην τρίτη θέση οι υπηρεσίες αντιπροσωπεύουν το 19% των συνολικών δαπανών μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου.
Οι μηνιαίες συνήθειες των Ελλήνων όσον αφορά τις διαδικτυακές αγορές αποδεικνύουν ότι τα ρούχα (48%), το φαγητό σε πακέτο (43%) και τα προϊόντα ομορφιάς (39%) αποτελούν τις τρεις πρώτες κατηγορίες προϊόντων που αγοράζονται ευρέως σε τακτική βάση.
Στη μηνιαία λίστα τη πρώτη δεκάδα επιλογών συμπληρώνουν οι αγορές σε: παπούτσια (37%), είδη φαρμακείου (33%), ηλεκτρικές οικιακές συσκευές (εκτός των λευκών συσκευών), υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα (31%), φυσικά προϊόντα – π.χ. CD, βιβλία, ταινίες, παιχνίδια κ.λπ. – (24%), αξεσουάρ – π.χ. κοσμήματα, ρολόγια, γάντια, τσάντες, καπέλα κ.λπ. – (23%), είδη παντοπωλείου (15%), προϊόντα για ζώα (14%), παιδικά ρούχα και παιχνίδια (14%), εξαρτήματα αυτοκινήτου, μοτοσικλέτας και σκάφους (12%) και εξοπλισμό αθλητισμού και αναψυχής (11%).
Συνολικά οι διαδικτυακές αγορές υπηρεσιών από τους έλληνες καταναλωτές αποτιμώνται σε 6,7 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023. Τη μερίδα του λέοντος κατέχουν οι: ασφάλιση 3,1 δισ. εκατ. ευρώ, τα οnline στοιχήματα 600 εκατ. ευρώ καθώς και τα εισιτήρια για πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις επίσης 600 εκατ. ευρώ.
Αναφορικά με τα ταξίδια τα ποσά που δαπανώνται για την οργάνωσή τους φτάνουν τα 10,7 δισ. ευρώ, εκ των οποίων πτήσεις (4,7 δισ. εκατ. ευρώ), ξενοδοχεία (3,7 δισ. εκατ. ευρώ) και ταξιδιωτικά πακέτα (700 εκατ. ευρώ) είναι στην πρώτη τριάδα ηλεκτρονικών αγορών.
Πρώτη η Κίνα
Οσο για τις αγορές που επιλέγουν να κάνουν τις ηλεκτρονικές αγορές τους οι Ελληνες στο εξωτερικό η Κίνα είναι στην πρώτη θέση με 29%, ακολουθεί η Γερμανία με 12%, το Ηνωμένο Βασίλειο με 11% και έπονται ΗΠΑ, Ιταλία και Γαλλία με 5% αντίστοιχα.
Οι λόγοι που επιλέγουν τις αγορές από το εξωτερικό είναι κυρίως οι χαμηλότερες τιμές για τους επτά στους δέκα καταναλωτές, ότι το προϊόν δεν είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα για το 33% και η ευρεία γκάμα επιλογών για το 1/3 των καταναλωτών.
Μάλιστα το 51% των χρηστών του Ιντερνετ στην Ελλάδα δήλωσαν ότι πραγματοποίησαν κάποια ηλεκτρονική αγορά από ξένο ιστότοπο τις τελευταίες 28 ημέρες του 2023.
- Η Μπαρτσελόνα «έκλεισε» τον Ταχ
- «Στη λίστα του ΠΑΟΚ ο Οσούτζι» (pic)
- Είναι αυτό το αρχαιότερο αλφάβητο του κόσμου;
- ΣτΕ: Σφραγίδα νομιμότητας στην προσωρινή διοίκηση της Κιβωτού του Κόσμου
- Μαρία Ζαχάροβα: Το τηλεφώνημα που δέχθηκε σε ζωντανή σύνδεση – «Μην σχολιάσεις το πλήγμα στην Ουκρανία»
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ