Στις 39 ανέρχονται οι διεθνείς αλυσίδες ξενοδοχείων (μη συμπεριλαμβανομένων των αλυσίδων που συνδέονται με εταιρείες tour operators) που έχουν παρουσία στη χώρα μας. Οι επωνυμίες τους (brands) συνδέονται με  205 ξενοδοχεία που διαθέτουν 29.204 δωμάτια.

Οι διεθνείς αλυσίδες εστιάζουν το ενδιαφέρον τους όπως είναι φυσικό στα 5στερα ξενοδοχεία καθώς ένα στα πέντε ξενοδοχεία της κατηγορίας αυτής συνδέεται με κάποια διεθνή αλυσίδα.  Στην κατηγορία των 5 αστέρων, αναφέρει η GBR Consulting, το 20% των ξενοδοχείων και το 26% των δωματίων ανήκουν σε διεθνή αλυσίδα (που δεν σχετίζεται με tour operator), ενώ στην κατηγορία των 4 αστέρων τα ποσοστά αυτά είναι μόλις 5% και 11% αντίστοιχα.

Στο σύνολο των 10.047 ξενοδοχείων της χώρας (2023) και των 444.389 δωματίων το μερίδιο των ξένων διεθνών αλυσίδων είναι ελάχιστο, (2,04% και 6,5%) ένδειξη και του τεράστιου περιθωρίου διείσδυσης που έχουν ακόμη, καθώς εκτός από τα 5στερα οι αλυσίδες έχουν παρουσία διεθνώς και στις μικρότερες κατηγορίες ξενοδοχείων.

Τα ξενοδοχεία

Σύμφωνα με τα στοιχεία της GBR Consulting, το μεγαλύτερο μερίδιο με βάση τον αριθμό δωματίων έχει η Marriott με Marriott International με 19% και ακολουθεί η Sani / Ikos Group με 9% η Wyndham hotels & resorts (9%) η  Hilton Worldwide (7%), η Louis Group (5%), η Accor (5%), η  Domes Resorts (5%), η  Hyatt International (5%), η IHG (4%) η Melia Hotels International (4%) και οι υπόλοιπες 20 αλυσίδες έχουν μερίδιο 28%.

Μια από τις δέκα μεγαλύτερες αλυσίδες στη χώρα μας η Hilton με την εξαγοράς παγκοσμίως της Small Luxury Hotels of the World (SLH) τον Ιούλιο αύξησε το αριθμό των ξενοδοχείων στη χώρα μας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην πρώτη δεκάδα. Η SLH διαθέτει 25 ξενοδοχεία στην Ελλάδα, αυξάνοντας το σύνολο των ακινήτων της Hilton στη χώρα σε 34, με περισσότερα από 2.200 δωμάτια. Αυτό περιλαμβάνει 8 ακίνητα της συλλογής Curio Collection και ένα Tapestry στα Χανιά. Με τη συμφωνία αυτή, η Hilton εισήλθε στο top 10 των διεθνών αλυσίδων στην Ελλάδα.

Νέες εξαγορές

Στο μεταξύ σημαντικές ήταν οι εξαγορές ξενοδοχείων και στο δεύτερο τρίμηνο του 2024 στην Ελλάδα. Στα τέλη Ιουλίου, ανακοινώθηκε ότι η Premia Properties απέκτησε τα πρώτα της ξενοδοχεία μέσω μιας συναλλαγής πώλησης και επαναμίσθωσης με τον όμιλο Nordic Leisure Travel Group (NLTG). Η NLTG, η οποία πωλεί 1,5 εκατομμύρια ταξίδια στη Σουηδία, τη Δανία, τη Νορβηγία και τη Φινλανδία, περιλαμβάνει τις ταξιδιωτικές εταιρείες αναψυχής Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, Sunclass Airlines, ταξιδιωτικό λιανεμπόριο Airshoppen και την ξενοδοχειακή εταιρεία Resorts & Hotels, η οποία περιλαμβάνει τις ξενοδοχειακές αλυσίδες Sunwing Family Resorts, Ocean Beach Club και Sunprime Hotels.

Η συναλλαγή ύψους 112,5 εκατ. ευρώ αφορά το ξενοδοχείο 4 αστέρων Sunwing Kallithea Beach στη Ρόδο, με 534 δωμάτια, και το ξενοδοχείο 4 αστέρων Sunwing Makrigialos & Ocean Beach Club στην Ιεράπετρα της Κρήτης, με 262 δωμάτια. Η NLTG θα συνεχίσει να εκμεταλλεύεται τις εν λόγω μονάδες στο πλαίσιο 15ετούς σύμβασης μίσθωσης, με δυνατότητα παράτασης για επιπλέον 10 έτη. Η συναλλαγή, η οποία χρηματοδοτείται από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Η NLTG κατέχει επίσης το 4 αστέρων, 283 δωματίων Sunwing Makrigialos Beach στο Λασίθι της Κρήτης και το 5 αστέρων, 175 δωματίων Sunprime Miramare στη Ρόδο.

Συναλλαγές

Τον Μάιο του 2024, η Mitsis Hotels & Resorts ολοκλήρωσε την εξαγορά του 4 αστέρων Messonghi Beach Hotel από την οικογένεια Γεωργούλη. Το θέρετρο βρίσκεται στα νότια της Κέρκυρας, σε ένα οικόπεδο 126 στρεμμάτων με άμεση πρόσβαση στην παραλία και δίπλα στον ποταμό Μεσογγή, και είναι το μεγαλύτερο ξενοδοχείο στην Ελλάδα, με 979 δωμάτια και μπανγκαλόου. Οι λεπτομέρειες της συναλλαγής δεν έγιναν γνωστές.

Η Everty Greece ολοκλήρωσε μια συναλλαγή τον Μάιο του 2024, αποκτώντας και τα δύο ξενοδοχεία 5 αστέρων στο κυκλαδίτικο νησί της Κέας: το Ydor Hotel & Spa 24 δωματίων και το Porto Kea Suites Hotel & Spa 35 δωματίων. Εν τω μεταξύ, έχει επίσης ανοίξει το πολυτελές One&Only Kea. Το χαρτοφυλάκιο φιλοξενίας της Everty περιλαμβάνει το Adytum Villas στο Πόρτο Χέλι, το Iconic Santorini και το Elounda Gulf Villas στην Κρήτη.

Άνοδος στην τιμή δωματίου των ξενοδοχείων

Στο μεταξύ σημαντική βελτίωση παρουσίασαν το πρώτο εξάμηνο του έτους οι αποδόσεις των ξενοδοχείων σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Πήραν τον ανήφορο οι τιμές

Τα ξενοδοχεία στην Αθήνα βελτίωσαν το  έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) τους κατά 14,5% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024/23, κυρίως λόγω της αύξησης των τιμών δωματίου κατά 10,7%. Η πληρότητα βελτιώθηκε ελαφρώς κατά 3,5%, με τον Φεβρουάριο και τον Απρίλιο να παρουσιάζουν ιδιαίτερα καλές επιδόσεις, ενώ τον Μάιο και τον Ιούνιο παρατηρήθηκε μείωση της πληρότητας σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023.

Στη Θεσσαλονίκη, ο ξενοδοχειακός τομέας κατέγραψε αύξηση του RevPAR κατά 8,8% για το πρώτο εξάμηνο του 2024/23. Η πληρότητα κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους παρέμεινε σταθερή, ενώ η μέση τιμή δωματίου (ADR) αυξήθηκε.

Τα ξενοδοχεία πόλης εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης κατέγραψαν μείωση της τάξης του 1,5% στην πληρότητα, ενώ η ADR βελτιώθηκε, οδηγώντας σε αύξηση του RevPAR κατά 4,7%.

Τα ξενοδοχεία Resort ξεκίνησαν τη σεζόν αργότερα φέτος σε σύγκριση με το 2023. Με λιγότερα διαθέσιμα δωμάτια, κατέγραψαν σημαντικά υψηλότερη πληρότητα τον Απρίλιο του 2024/23. Σε ετήσια βάση, η πληρότητα τον Ιούνιο 2024/23 βελτιώθηκε κατά 3,7%. Όσον αφορά τα συνολικά έσοδα, τα ξενοδοχεία resort πέτυχαν σημαντική αύξηση 9,5% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 σε σύγκριση με πέρυσι, με τα συνολικά έσοδα ανά κατειλημμένο δωμάτιο (POR) να βελτιώνονται κατά 13,4%.

Πηγή: ot.gr