Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Διακοπές: Είναι το μέλλον του τουρισμού η καινοτομία και οι νέες τεχνολογίες;

Διακοπές: Είναι το μέλλον του τουρισμού η καινοτομία και οι νέες τεχνολογίες;

Οι απαιτήσεις της εποχής, η ταχύτητα αλλά και οι επιθυμίες του ταξιδιώτη μάς οδηγούν να αγκαλιάσουμε την τεχνολογία ως απαραίτητο συστατικό εξέλιξης στον κλάδο του τουρισμού.

Ο τουρισμός είναι μια διαρκώς εξελισσόμενη βιομηχανία –και στη χώρα μας– που αναζητά νέες, καινοτόμες λύσεις, οι οποίες θα διευκολύνουν και θα βελτιώσουν το ταξίδι, τόσο κατά την προετοιμασία όσο και κατά τη διάρκειά του.

«Τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η διαχείριση μεγάλων δεδομένων (Big data-Blockchain), FinTech, Smart solutions, έχουν εδραιωθεί σε μεγάλο βαθμό στον κλάδο του τουρισμού στο εξωτερικό και, κατά συνέπεια, ως μέλος μιας μεγαλύτερης τουριστικής κοινότητας και αγοράς, είναι δεδομένο ότι η εφαρμογή τους στη χώρα μας είναι μονόδρομος», λέει η Κατερίνα Σαριδάκη, διευθύντρια της CapsuleT Accelerator, συστήνοντας τις κορυφαίες τεχνολογικές υπηρεσίες στον τουρισμό που αξίζει να χρησιμοποιήσουμε το 2024.

Η Narratologies είναι ένα καινοτόμο εργαλείο υβριδικής ξενάγησης και μάρκετινγκ για ταξιδιωτικούς πράκτορες, όπως tour operators, DMC’s και ξενοδοχεία, με το οποίο μπορούν να δημιουργήσουν μοναδικές εμπειρίες εξερεύνησης ενός προορισμού για τους πελάτες, προωθώντας παράλληλα συνεργάτες τους, όπως τοπικά καταστήματα. Χρησιμοποιώντας δημιουργικές τεχνολογίες και μέσα από το mobile app της, η πλατφόρμα καθοδηγεί τους ταξιδιώτες στα πολιτιστικά σημεία ενδιαφέροντος κάθε πόλης ή νησιού, αλλά και στα τοπικά στέκια και καταστήματα.

Επιπλέον, τα διαδραστικά κουίζ και οι γρίφοι μετατρέπουν την εξερεύνηση σε παιχνίδι. «Μετράμε ήδη περισσότερα από 10.000 σημεία ενδιαφέροντος στην Ελλάδα, σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και πόλεις των ΗΠΑ, ενώ συνδιοργανώνουμε δράσεις σε συνεργασία με σημαντικούς φορείς του τουρισμού, αλυσίδες ξενοδοχείων, corporate οργανισμούς, σχολεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα», αναφέρουν οι συνιδρύτριες Αλίκη Ιοβίτα και Αναστασία Παπαθωμά.

Η Narratologies βραβεύτηκε για την πλατφόρμα υβριδικών εμπειριών παιχνιδιών θησαυρού από τα Tourism Awards 2023 με Platinum και Χρυσό βραβείο και για τη συνεργασία της με τον ΔΑΑ, από τον παγκόσμιο διαγωνισμό τουρισμού Skift Idea Awards το 2022. Τα ιδρυτικά της μέλη έχουν λάβει την τιμητική διάκριση Forbes 30 Under 30 για το 2021.

Η Culture App εξειδικεύεται στην ψηφιοποίηση τοποθεσιών πολιτιστικής κληρονομιάς, δημιουργώντας τρισδιάστατες αναπαραστάσεις μνημείων για smartphones και tablets. Μέσω της τεχνολογίας επαυξημένης πραγματικότητας και εικονικής πραγματικότητας (AR & VR), προσφέρει στους τουρίστες πληροφορίες, αυθεντικές εμπειρίες και εκπαιδευτικό περιεχόμενο που εμβαθύνουν στην τοπική κουλτούρα, την ιστορία και στα μνημεία.

Αυτό δημιουργεί ελκυστικούς προορισμούς, ενισχύει την επισκεψιμότητα, προωθεί τον πολιτισμό και βοηθά στην οικονομική ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου, αντιμετωπίζοντας το πρόβλημα της μερικής ή ολικής καταστροφής των μνημείων σε αρχαιολογικούς χώρους.

Με ευφάνταστο και δημιουργικό τρόπο, η διασύνδεση τεχνολογίας και πολιτισμού διασφαλίζει πρόσβαση σε όλους και ενισχύει την ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση των επισκεπτών, προάγοντας την προστασία και την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας.

Το Orbito Travel είναι η πρώτη διαδικτυακή ταξιδιωτική πλατφόρμα η οποία απευθύνεται αποκλειστικά σε ταξιδιώτες με κινητικά προβλήματα που κάνουν χρήση αναπηρικού αμαξιδίου ή άλλου κινητικού βοηθήματος. Αφορά περισσότερους από 150 εκατομμύρια Ευρωπαίους και Αμερικάνους εν δυνάμει ταξιδιώτες, οι οποίοι διαθέτουν τα οικονομικά μέσα και τη δυνατότητα να ταξιδέψουν, αλλά η διαδικασία προγραμματισμού ενός προσβάσιμου ταξιδιού είναι δύσκολη και με αμφίβολο αποτέλεσμα.

Οι ταξιδιώτες που κάνουν χρήση αναπηρικού αμαξιδίου ή άλλου κινητικού βοηθήματος χρειάζονται αρκετό χρόνο –σε μερικές περιπτώσεις μέχρι και έξι μήνες– για να οργανώσουν ένα προσβάσιμο ταξίδι, λόγω της πολυπλοκότητας και της διάσπαρτης πληροφορίας για τις επιλογές που εξυπηρετούν τις ανάγκες τους. «Τις περισσότερες φορές είναι αναγκασμένοι να πληρώσουν έως 50% περισσότερο από άλλους ταξιδιώτες για τις ίδιες ταξιδιωτικές υπηρεσίες», μας πληροφορούν τα μέλη της ομάδας Ηλίας Αλεξάκης και Πέννυ Καλοφούτη, προσθέτοντας «Στόχος μας είναι να παρέχουμε ίσες ευκαιρίες στους ταξιδιώτες με αναπηρία, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στη συμπερίληψη και την ισότητα».

Η Αθήνα επιλέχθηκε ως ο πρώτος πλήρως προσβάσιμος προορισμός, ενώ το 5% των κερδών του Orbito travel θα επιστρέφεται στην κοινότητα μέσω δωρεάς αναπηρικών αμαξιδίων και επιδότησης προσβάσιμων ταξιδιών.

To Star Sleep είναι εμπειρία. Η εμπειρία του ύπνου σε άνετο κρεβάτι πολυτελείας σε ανοιχτό χώρο (openair) στη φύση, κάτω από τον έναστρο ουρανό. Παράλληλα, δίνει τη δυνατότητα στους συνεργαζόμενους hosts, όπως ιδιώτες που κατέχουν γη, επισκέψιμα ελαιοτριβεία και οινοποιεία ή ακόμα ξενοδοχεία και βίλες, να καταχωρίσουν τον ανεκμετάλλευτο πράσινο χώρο που διαθέτουν (αυλή, κήπο, ταράτσα, χωράφι) και να κερδίζουν επιπλέον έσοδα από τις κρατήσεις.

Διαθέτει, ήδη, 22 σημεία στην Κρήτη –στις περιοχές γύρω από Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Χανιά και Λασίθι– και σχεδιάζει την επέκτασή του στην υπόλοιπη Ελλάδα και στο εξωτερικό. «Το Star Sleep συνδέεται με τον βιώσιμο τουρισμό, προσφέροντας μια εμπειρία (eco-experience) η οποία αφήνει το περιβάλλον ανέπαφο, δημιουργεί ευκαιρίες συνεργασίας στην τοπική κοινωνία, εκπαιδεύει το κοινό για τον οικοτουρισμό και προτείνει ένα πιο προσιτό μοντέλο στην αγορά του τουρισμού για όλους», δηλώνουν οι συνιδρύτριες Έρη Παυλάκη και Άννα-Μαρία Αλογδιανάκη.

Η Unlimited Adrenaline είναι το μεγαλύτερο marketplace για δραστηριότητες και περιηγήσεις στην Ελλάδα με πάνω από 2.500 εμπειρίες που καλύπτουν 100 διαφορετικές κατηγορίες. Οι ταξιδιώτες που αναζητούν δραστηριότητες και εμπειρίες συχνά δυσκολεύονται να τις ανακαλύψουν και να κάνουν κράτηση. Από την άλλη, τα ξενοδοχεία θέλουν να αυξήσουν τα έσοδά τους και να προσφέρουν εμπειρίες στους πελάτες τους, αλλά καθώς το 65% των ταξιδιωτών αναζητά εμπειρίες last-minute, είναι δύσκολο για τα ξενοδοχεία να διαχειριστούν αυτήν τη ζήτηση.

Τέλος, οι πάροχοι δραστηριοτήτων δαπανούν χρόνο και χρήμα να προωθήσουν τις υπηρεσίες τους, καθώς το 75% δεν έχει ψηφιοποιήσει τις διαδικασίες του ενώ το 89% των κρατήσεών τους γίνεται offline. Στόχος της Unlimited Adrenaline είναι να ψηφιοποιηθεί πλήρως ο κλάδος του εναλλακτικού τουρισμού, προσφέροντας καινοτόμες λύσεις και εργαλεία στους ταξιδιώτες, τους παρόχους δραστηριοτήτων και στα ξενοδοχεία, αναβαθμίζοντας συνολικά την τουριστική βιομηχανία της χώρας.

Η Vivestia είναι μια πρωτοποριακή πλατφόρμα κρατήσεων που υποστηρίζει ιδιοκτήτες καταλυμάτων στην αυθεντική παρουσίαση των εγκαταστάσεών τους. Χρησιμοποιώντας ρεαλιστικά μοντέλα εικονικής περιήγησης (Virtual Reality Tours), αναδεικνύει την πραγματική αξία των καταλυμάτων, προσφέροντας έναν καινοτόμο τρόπο προβολής σε πολυτελή τουριστικά καταλύματα.

Με την εικονική περιήγηση, οι τουριστικοί προορισμοί προβάλλουν αυθεντικά τα καταλύματά τους, ενισχύοντας την ελκυστικότητα της χώρας σε παγκόσμιο επίπεδο. Παράλληλα, η λειτουργία της εικονικής περιήγησης διασφαλίζει τη βιωσιμότητα, μειώνοντας την ανάγκη για φυσικές επισκέψεις και περιττά ταξίδια. Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στις τουριστικές εταιρείες να εξοικονομούν κόστη και να μειώνουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που σχετίζονται με τη μετακίνηση, καθώς αντικαθιστούν τον παραδοσιακό έλεγχο των τοποθεσιών.

Οι ιδρυτές του Cellarhopping γνωρίστηκαν ως συνταξιδευτές ανακαλύπτοντας αμπελοτόπια σε οινοτουριστικά ταξίδια. Ο Τάσος Κανναβός, με 15 χρόνια εμπειρίας στον χώρο του τουρισμού, και η Σοφία Μουσέτη, με πορεία στα αγροδιατροφικά τεχνολογικά πρότζεκτ, αποφάσισαν να χτίσουν μια πλατφόρμα για τον οινοτουρισμό και τον γαστρονομικό τουρισμό.

Ξεκινώντας από την Ελλάδα και τον γαστρονομικό της πλούτο, το Cellarhopping είναι ανοιχτό σε όλους τους επαγγελματίες που θέλουν να προσφέρουν στους ταξιδιώτες τους εναλλακτικές εμπειρίες συνδεδεμένες με τον γαστρονομικό πολιτισμό κάθε προορισμού. Ο οινοτουρισμός και ο γαστρονομικός τουρισμός είναι ανερχόμενες τάσεις στην τουριστική βιομηχανία τα τελευταία χρόνια και αφορούν μια αγορά η οποία αναμένεται να φτάσει παγκοσμίως τα 29 δισ. μέχρι το 2030. Άλλωστε, οι 200 γηγενείς ποικιλίες αμπέλου της Ελλάδας δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για πολύ ενδιαφέροντα κρασιά.

Η Campsaround αποτελεί μια αναπτυσσόμενη κοινότητα υπαίθριων διαμονών και την πρώτη διαδικτυακή πλατφόρμα κρατήσεων, προσφέροντας κάτι παραπάνω από παραδοσιακά ταξιδιωτικά καταλύματα σε 15 χώρες σε ολόκληρη την Ευρώπη. Οι ταξιδιώτες μπορούν, πλέον, να εντοπίσουν τα καλύτερα σημεία για να χαλαρώσουν, να ανανεωθούν και να γνωρίσουν την τοπική κουλτούρα, ενώ παράλληλα σέβονται τη φύση και το περιβάλλον.

Ταυτόχρονα, η Campsaround συνεργάζεται με ιδιοκτήτες κάμπινγκ, glamping και γης, βοηθώντας τους να εξελιχθούν σε επιχειρηματίες με οικολογική συνείδηση. «Ενισχύουμε τον τουρισμό στην Ελλάδα και την τοπική οικονομία. Η κοινότητα της Campsaround προσελκύει διεθνείς τουρίστες που αναζητούν υπεύθυνες και οικολογικά συνειδητοποιημένες διακοπές, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη ενός πιο βιώσιμου τουριστικού μοντέλου», εξηγούν οι συνιδρυτές Κατερίνα Κάμτση και Κυριάκος Τσίγκρος, προσκαλώντας τον ταξιδιώτη να «γίνει ένα με τη φύση».

Πληροφορίες

Ο επιταχυντής του ΞΕΕ, CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator, δημιουργήθηκε ώστε να καλλιεργούνται νέες ευκαιρίες για καινοτομία στον κλάδο του τουρισμού και ένα ευρύτερο πλαίσιο ανταλλαγής πληροφοριών για τις τάσεις της αγοράς, τόσο από την πλευρά της τεχνολογικής εξέλιξης όσο και υπό το πρίσμα των αναγκών των ξενοδοχείων στην Ελλάδα.

Έχει αναλάβει δύο βασικούς ρόλους, τη στήριξη νεοφυών επιχειρήσεων που δημιουργούν καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις στον κλάδο για να αναπτυχθούν περαιτέρω στην αγορά και, παράλληλα, την ενημέρωση των ξενοδόχων για όλες τις νέες τεχνολογικές τάσεις που συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη λειτουργία της επιχείρησης, στην ανταγωνιστικότητα και στον εκμοντερνισμό της.

Πηγή: diakopes.gr

Must in

H Λίβερπουλ έχει ένα… θαύμα της φύσης – Ποιος είναι ο 16χρονος που ο Σλοτ σκέφτεται για την πρώτη ομάδα (vids)

Τον Ιούνιο θα κλείσει τα 17 του χρόνια και ήδη αποτελεί θέμα συζήτησης εντός Λίβερπουλ και όχι μόνο. Ο λόγος για τον Τζο Μπράντσο που έρχεται…

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο