Ηλεκτροκίνηση: Τα κινεζικά… made in Europe αυτοκίνητα «φρενάρουν» την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
H νέα γενιά κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας συνεργάζεται με την τοπική βιομηχανία, ώστε τα αυτοκίνητά τους να θεωρούνται εγχώρια.
- Μέλος κυκλώματος που διέπραττε τηλεφωνικές απάτες ήταν η Ειρήνη – Τι λένε τα θύματα της σπείρας
- Πώς το Προσφυγικό πλήττει βαριά τη Μελόνι – Το πολιτικό φιάσκο της συμφωνίας Ιταλίας-Αλβανίας
- «Ένα μάτι και αρκετά δάχτυλα» Τα ΜΜΕ της Τεχεράνης ζητούν αντίποινα για τον πρέσβη τους
- Κοινή αναφορά στη Βουλή από τους ανεξάρτητους βουλευτές πλησίον Κασσελάκη
Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας επεκτείνονται στην Ευρώπη για να αμβλύνουν τον αντίκτυπο των δασμών που αποσκοπούν στην αποδυνάμωση του πλεονεκτήματος των τιμών τους έναντι των παραδοσιακών κατασκευαστών της περιοχής, σύμφωνα με το Bloomberg.
Με την Ευρωπαϊκή Ένωση να αυξάνει τους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα ως και 48%, η νέα γενιά κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας συνεργάζεται με την τοπική βιομηχανία, ώστε τα αυτοκίνητά τους να θεωρούνται εγχώρια. Χωρίς αυτά τα μέτρα, οι τιμές των κινεζικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα μπορούσαν να είναι ασύμφορες.
Η Βαρκελώνη θα «φιλοξενήσει» σύντομα το Omoda E5, που κατασκευάζεται από την κινεζική Chery Automobile Co., η οποία έχει συνεργαστεί με την ισπανική Ebro-EV Motors. Στην Πολωνία, τα αυτοκίνητα πόλης T03 της κινεζικής Leapmotor παράγονται από γραμμή συναρμολόγησης που ανήκει στην Stellantis NV. Εν τω μεταξύ, η BYD Co. έχει ανακοινώσει σχέδια για το δικό της εργοστάσιο στην Ουγγαρία, με ένα άλλο να μελετάται για την Τουρκία, ενώ η Zeekr σταθμίζει τη χρήση εγκαταστάσεων παραγωγής που ανήκουν στη Geely.
Η άφιξη των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας στη Γηραιά Ήπειρο αποτελεί κίνδυνο για τους ευρωπαϊκούς κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι οποίοι δεν έχουν άλλη επιλογή από το να συνάψουν συνεργασίες και να δημιουργήσουν χώρο για τους νεοσύστατους αντιπάλους τους, καθώς αντιμετωπίζουν το κλείσιμο κάποιων δικών τους εγκαταστάσεων για να προσαρμοστούν στην παραπαίουσα αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων.
Tην ίδια στιγμή, οι νέοι δασμοί που επιβάλλουν δυτικές χώρες στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν αρκούν για να βοηθήσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες τους να παραμείνουν ανταγωνιστικές, ειδικά στην κερδοφόρα αγορά της Κίνας, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων AlixPartners.
Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο
Η Κίνα έχει πάρει το παγκόσμιο προβάδισμα στην ανάπτυξη νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV), τα οποία περιλαμβάνουν αυτοκίνητα μόνο με μπαταρίες και υβριδικά αυτοκίνητα.
Η κατηγορία NEV αντιπροσωπεύει πλέον περισσότερο από το 40% των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλούνται στην Κίνα — και οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες κατέχουν ως επί το πλείστον κορυφαίες πωλήσεις, με τις ξένες εταιρείες να υστερούν.
Πολλές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν ακόμη δώσει απάντηση στο ερώτημα πώς τα προϊόντα τους μπορούν να ξεχωρίσουν στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, δήλωσε ο Stephen Dyer, εκ των ηγετών και επικεφαλής του τμήματος αυτοκινητοβιομηχανίας της AlixPartners στην Ασία.
Αυτοκινητοβιομηχανίες και αλλαγή νοοτροπίας
«Εάν [οι ξένες μάρκες αυτοκινήτων] δεν αλλάξουν τη νοοτροπία τους για την ανάπτυξη και την κατασκευή αυτοκινήτων καθώς σήμερα δεν είναι πρόθυμες να πάρουν ρίσκα, και εάν δεν εξετάσουν πώς να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο με βάση τις λεγόμενες βασικές αρχές, η θέση τους θα γίνεται όλο και πιο επισφαλής», δήλωσε ο Dyer.
Η γερμανική μάρκα πολυτελείας Porsche ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις στην Κίνα μειώθηκαν κατά ένα τρίτο το πρώτο εξάμηνο του έτους. Η εταιρεία κατηγόρησε την «εστίαση των καταναλωτών στις πωλήσεις προσανατολισμένες στην τιμή».
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες από τη Nio έως την BYD έχουν ήδη αρχίσει να εξάγουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη και σε άλλες αγορές του εξωτερικού, ωθώντας τις ΗΠΑ να αυξήσουν τους δασμούς στα οχήματα από 25% έως και 100%.
Η ΕΕ ανακοίνωσε επίσης τον Ιούνιο ότι θα επιβάλει δασμούς έως και 38% στις κινεζικές εισαγωγές EV για να καταπολεμήσει την «απειλή οικονομικής ζημίας» για τους ευρωπαίους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων. Σε απάντηση, η Κίνα είπε ότι βρίσκεται σε συνομιλίες για να «φθάσει σε μια αμοιβαία αποδεκτή λύση» με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πριν από την εφαρμογή των δασμών τον Νοέμβριο.
Ακόμη και οι δασμοί της ΕΕ να επιβληθούν, τα κινεζικά αυτοκίνητα θα εξακολουθούν να έχουν κέρδη 20%, σύμφωνα με τον Dyer, ο οποίος σημείωσε ότι το περιθώριο κέρδους θα ήταν το ίδιο όπως αν πωλούνταν στην αγορά της Κίνας. Αυτό συμβαίνει επειδή το κύμα των δασμών πιθανότατα θα επιταχύνει την κίνηση των κινεζικών κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων να εντοπίζουν στρατηγικές παραγωγής στην Ευρώπη που θα μειώσουν το κόστος μεταφοράς, πρόσθεσε.
Για παράδειγμα, η BYD ανοίγει ένα εργοστάσιο στην Ουγγαρία, την περασμένη εβδομάδα, ανακοίνωσε συμφωνία 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων με την Τουρκία και ήδη λειτουργεί εργοστάσιό της στην Ταϊλάνδη.
Επί του παρόντος, τα ηλεκτρικά κινεζικής κατασκευής κοστίζουν 35% λιγότερο στην παραγωγή από ό,τι συγκρίσιμα οχήματα από ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με την AlixPartners.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις