Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Γάζα: Οι μουσουλμανικές χώρες μποϊκοτάρουν τα δυτικά brands λόγω του πολέμου

Γάζα: Οι μουσουλμανικές χώρες μποϊκοτάρουν τα δυτικά brands λόγω του πολέμου

Πολυεθνικές εταιρείες όπως KFC, Starbucks, Coca Cola και άλλες αντιμετωπίζουν μποϊκοτάζ στα προϊόντα τους σε μουσουλμανικές χώρες λόγω του πολέμου στη Γάζα

Τα μποϊκοτάζ γνωστών δυτικών εμπορικών σημάτων τροφίμων και ποτών στις μουσουλμανικές χώρες λόγω του πολέμου στη Γάζα πλήττουν τις πολυεθνικές και τις επιχειρήσεις franchise τους, επιδεινώνοντας τον αντίκτυπο της παγκόσμιας καταναλωτικής επιβράδυνσης στα αποτελέσματά τους.

Από την Αίγυπτο έως την Ινδονησία και από τη Σαουδική Αραβία έως το Πακιστάν, οι καταναλωτές αποφεύγουν τα προϊόντα που παράγονται από εταιρείες όπως η Coca-Cola, η KFC, η Starbucks, η Mondelez και η Pizza Hut, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την εκλαμβανόμενη υποστήριξή τους προς το Ισραήλ στον πόλεμο στη Γάζα, σημειώνουν οι Financial Times.

«Το γεγονός αυτό είναι πρωτοφανές. Η διάρκεια αυτής της σύγκρουσης είναι πρωτοφανής. Η ένταση είναι άνευ προηγουμένου», δήλωσε ο Αμαρπάλ Σάντου, διευθύνων σύμβουλος της Americana Restaurants, η οποία διαχειρίζεται εμπορικά σήματα όπως τα KFC, Pizza Hut και Krispy Kreme σε όλη τη Μέση Ανατολή και το Καζακστάν.

Το μποϊκοτάζ αυτό είναι το πιο διαδεδομένο των τελευταίων ετών, το οποίο διαδόθηκε μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και υποκινήθηκε από κυβερνήσεις και διάφορα κινήματα, υπογραμμίζοντας το κίνδυνο του πώς οι εκστρατείες διαμαρτυρίας πολιτών μπορούν να φουντώσουν ξαφνικά και να πλήξουν εταιρικά μεγαθήρια.

Κατά τη διάρκεια των ενημερώσεων για τα κέρδη του δεύτερου τριμήνου, πολλές πολυεθνικές δίστασαν να αντιμετωπίσουν το ζήτημα κατά μέτωπο και αναφερόντουσαν αόριστα στις γεωπολιτικές εντάσεις, ενώ λίγες προσπάθησαν να ποσοτικοποιήσουν άμεσα τον αντίκτυπο.

Οι πολυεθνικές απορροφούν τις απώλειες, τα franchise υποφέρουν

Ενώ οι πολυεθνικές επιχειρήσεις είναι σε θέση να απορροφήσουν το πλήγμα στις πωλήσεις ως αποτέλεσμα της γεωγραφικής τους εξάπλωσης και της εξάπλωσης των κατηγοριών τους, οι επιχειρήσεις στις franchise σε χώρες όπου τα μποϊκοτάζ είναι διαδεδομένα, δεν τα καταφέρνουν τόσο εύκολα.

Η Americana Restaurants, η οποία ανήκει στο σαουδαραβικό κρατικό επενδυτικό ταμείο και στον επενδυτή Μοχάμεντ Αλαμπάρ με έδρα το Ντουμπάι, ανακοίνωσε ότι τα κέρδη της κατά το δεύτερο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 40% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, παρά το άνοιγμα 81 εστιατορίων κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Δυτικές μάρκες που έχουν μιλήσει για τα μποϊκοτάζ έχουν απορρίψει σθεναρά την αντίληψη ότι υποστηρίζουν μια συγκεκριμένη πλευρά στη σύγκρουση. Ο Κρις Κεμπτζίνσκι, διευθύνων σύμβουλος της McDonald’s, ο οποίος δήλωσε στα εξαμηνιαία κέρδη ότι ο πόλεμος εξακολουθεί να «επηρεάζει αρνητικά» την επιχείρηση, έχει καταγγείλει στο παρελθόν την «παραπληροφόρηση» που πλήττει τους τοπικούς φορείς της.

Στο Πακιστάν, όπου ζει ο δεύτερος μεγαλύτερος μουσουλμανικός πληθυσμός στον κόσμο μετά την Ινδονησία, η κυβέρνηση υποσχέθηκε τον Ιούλιο να συγκροτήσει μια επιτροπή για τον εντοπισμό και το μποϊκοτάζ προϊόντων εταιρειών που υποστηρίζουν «άμεσα ή έμμεσα» το Ισραήλ ή τον στρατό του.

Η Coca-Cola İçecek, ο εμφιαλωτής της Coca-Cola στο Πακιστάν, ανέφερε ότι ο όγκος πωλήσεων στη χώρα μειώθηκε σχεδόν κατά ένα τέταρτο σε ετήσια βάση τους πρώτους τρεις μήνες του 2024, γεγονός που απέδωσε σε «αντίξοους μακροοικονομικούς παράγοντες», χωρίς να αναφέρει τις επιπτώσεις του πολέμου στη Γάζα.

Η Starbucks στην Ινδονησία έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι δεν συνδέεται με κανέναν τρόπο με τον πόλεμο στη Μέση Ανατολή. Στην πρωτεύουσα Τζακάρτα, πολλά καταστήματα Starbucks φέρουν επιγραφές στις πόρτες και τα τραπέζια που διευκρινίζουν τη θέση της εταιρείας σχετικά με τη σύγκρουση.

Οι εκρήξεις αντιδυτικού συναισθήματος έχουν μερικές φορές πυροδοτήσει βίαια επεισόδιο. Ένας όχλος επιτέθηκε σε ένα Starbucks στη νοτιοανατολική Τουρκία αυτή την εβδομάδα μετά τη δολοφονία του πολιτικού ηγέτη της Χαμάς Ισμαήλ Χανίγια, όπως μετέδωσαν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης.

Πηγή: ΟΤ

Must in

Μαθήματα ελληνικής Ιστορίας

Στη μελέτη «Ιστορία, έθνος και μυθιστόρημα στη Μεταπολίτευση» ο Δημήτρης Τζιόβας προσεγγίζει τη σχέση λογοτεχνίας και έθνους μέσα από τις μεταμορφώσεις του λεγόμενου «ιστορικού μυθιστορήματος», της μνήμης και των τραυμάτων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024