Έλον Μασκ: Αγωγή σε Unilever και Mars για το «μποϊκοτάζ» του X
Η αγωγή σχετίζεται με την περίοδο το 2022 αμέσως μετά την αγορά του X από τον Έλον Μασκ, που τότε ήταν γνωστό ως Twitter, και την επακόλουθη «βουτιά» στα διαφημισικά έσοδα
- Ηνωμένο Βασίλειο: Ο δολοφόνος και βιαστής της Louisa Dunne συνελήφθη 57 χρόνια μετά
- Πότε θα καταβληθεί το έκτακτο επίδομα Χριστουγέννων και τα ποσά που θα λάβουν οι δικαιούχοι
- Προειδοποιήσεις ΕΚΤ για νέα κρίση χρέους στην ευρωζώνη αν δεν ληφθούν μέτρα τόνωσης της ανάπτυξης
- Economist: Το 2025 τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα
Το X (πρώην Twitter) του Έλον Μασκ καταθέτει αγωγές εναντίον μεγάλων εταιρειών, ισχυριζόμενη ότι συνωμότησαν για να μποϊκοτάρουν την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.
Πιο συγκεκριμένα, το X του Μασκ κατηγορεί τις εταιρείες κολοσσούς του κλάδου των τροφίμων Unilever και Mars, την ιδιωτική εταιρεία υγειονομικής περίθαλψης CVS Health και την εταιρεία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας Orsted μαζί με την World Federation of Advertisers (WFA), μία εμπορική ένωση, ότι της στέρησαν “δισεκατομμύρια δολάρια” από διαφημιστικά έσοδα.
Η μήνυση σχετίζεται με την περίοδο το 2022 αμέσως μετά την αγορά του X από τον Μασκ, που τότε ήταν γνωστό ως Twitter, και την επακόλουθη «βουτιά» στα διαφημισικά έσοδα.
Ακόμα κι αν η υπόθεση πετύχει, το X δεν μπορεί να αναγκάσει τις εταιρείες να αγοράσουν διαφημιστικό χώρο στην πλατφόρμα
Ήταν η περίοδος κατά την οποία ορισμένες εταιρείες εμφανίζονταν επιφυλακτικές σχετικά με το ενδεχόμενο να διαφημιστούν στην πλατφόρμα λόγω ανησυχιών ότι ο νέος ιδιοκτήτης δεν αντιμετώπιζε με τη δέουσα σοβαρότητα την πολιτική κατάργησης επιβλαβούς διαδικτυακού περιεχομένου.
Ο Μασκ έγραψε στο Twitter: «Προσπαθήσαμε να είμαστε καλοί για 2 χρόνια και δεν πήραμε τίποτα παρά μόνο κενές λέξεις. Τώρα, είναι πόλεμος».
We tried being nice for 2 years and got nothing but empty words.
Now, it is war. https://t.co/MEzH0vqz0p
— Elon Musk (@elonmusk) August 6, 2024
Προς το παρόν δεν υπάρχει επίσημη αντίδραση από τις εταιρείες που μηνύθηκαν ή την WFA.
Το περιεχόμενο και τα διαφημιστικά έσοδα
Τα διαφημιστικά έσοδα στο X μειώθηκαν κατά περισσότερο από το ήμισυ το έτος αφότου ο κ. Μασκ αγόρασε την εταιρεία καθώς οι διαφημιστές απέφευγαν πλέον την πλατφόρμα.
Στην αγωγή της, η X ισχυρίζεται ότι οι κατηγορούμενες εταιρείες παρακράτησαν άδικα τις διαφημιστικές δαπάνες ακολουθώντας τα πρότυπα ασφαλείας που ορίζονται από μια πρωτοβουλία της WFA που ονομάζεται Global Alliance for Responsible Media (GARM).
Ο δηλωμένος στόχος της GARM είναι να «βοηθήσει τη βιομηχανία να αντιμετωπίσει την πρόκληση του παράνομου ή επιβλαβούς περιεχομένου σε πλατφόρμες ψηφιακών μέσων και τη δημιουργία εσόδων μέσω διαφήμισης».
Κάνοντας αυτό, το Χ ισχυρίζεται ότι οι εταιρείες ενήργησαν ενάντια στα δικά του οικονομικά συμφέροντα σε μια συνωμοσία εναντίον της πλατφόρμας που παραβίασε την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία ή τον νόμο περί ανταγωνισμού των ΗΠΑ.
«Χωρίς νομική βάση»
Ο Μπιλ Μπάερ, ο οποίος ήταν βοηθός γενικός εισαγγελέας για το τμήμα αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης υπό τον Μπαράκ Ομπάμα, δήλωσε στο BBC ότι η αγωγή είναι απίθανο να πετύχει. «Κατά κανόνα, ένα μποϊκοτάζ με πολιτικά κίνητρα δεν αποτελεί παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας. Είναι προστατευμένος λόγος βάσει της Πρώτης Τροποποίησης (του Συντάγματος) μας», είπε.
Η καθηγήτρια Ρεμπέκα Χάου Άλενσγουορθ, του Πανεπιστημίου Βάντερμπιλντ, είπε ότι το μποϊκοτάζ «προσπαθούσε πραγματικά να κάνει μια δήλωση σχετικά με τις πολιτικές της X και τις επωνυμίες της». «Αυτό προστατεύεται από την Πρώτη Τροποποίηση», είπε.
Σε κάθε περίπτωση, ακόμα κι αν η υπόθεση πετύχει, ο ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης δεν μπορεί να αναγκάσει τις εταιρείες να αγοράσουν διαφημιστικό χώρο στην πλατφόρμα.
Το X ζητά απροσδιόριστη αποζημίωση και δικαστική απόφαση κατά οποιασδήποτε συνεχιζόμενης προσπάθειας συνωμοσίας για την παρακράτηση διαφημιστικών δαπανών.
Στην αγωγή της αναφέρει ότι έχει εφαρμόσει πρότυπα ασφάλειας που είναι συγκρίσιμα με εκείνα των ανταγωνιστών της και «ανταποκρίνονται ή υπερβαίνουν» εκείνα που ορίζει η GARM. Ανέφερε επίσης ότι ο Χ έχει γίνει ένας «λιγότερο αποτελεσματικός ανταγωνιστής» στην πώληση ψηφιακής διαφήμισης.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία κοινής χρήσης βίντεο Rumble, η οποία προτιμάται από δεξιόστροφους παράγοντες επιρροής, έκανε παρόμοιους ισχυρισμούς σε ξεχωριστή αγωγή κατά της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιστών την Τρίτη.
Πηγή: OT.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις