Perplexity: Η startup που ανταγωνίζεται την Google στις μηχανές αναζήτησης ΑΙ
Η Perplexity διαθέτει μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εφαρμογές δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης.
- Τι συμβαίνει στο αριστερό «ημισφαίριο» της πολιτικής ζωής;
- Νέο θρίλερ με την υγεία του Χαμενεΐ - Αναφορές ότι έχει πέσει σε κώμα
- «Θα μπορέσουμε να φτιάξουμε ένα κόμμα χρήσιμο για την κοινωνία» - Πώς σχολιάζει ο Φάμελλος τις εξελίξεις στη ΝΔ
- Το Υπουργείο Εξωτερικών βάζει στόχο την «Ισότητα» – Τι περιλαμβάνει το Σχέδιο Δράσης
Η Perplexity AI, μια νεοσύστατη εταιρεία αναζήτησης με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης, έχει επταπλασιάσει τα μηνιαία έσοδα από την αρχή του έτους, μετά το κλείσιμο ενός νέου γύρου χρηματοδότησης ύψους 250 εκατ. δολαρίων.
Η μηχανή αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη απάντησε σε περίπου 250 εκατ. ερωτήσεις τον τελευταίο μήνα, σε σύγκριση με 500 εκατ. ερωτήματα για ολόκληρο το 2023, δήλωσε στους Financial Times ο CBO της εταιρείας, Ντμίτρι Σεβελένκο.
Η Perplexity ξεκίνησε τη χρονιά με πρόβλεψη για 5 εκατ. δολάρια έσοδα σε ετήσια βάση
Τα νέα αυτά δεδομένα αναδεικνύουν τη θέση της Perplexity ως μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εφαρμογές δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης που εμφανίστηκαν από τότε που το ChatGPT της OpenAI ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2022, παρά τη διαμάχη σχετικά με τις τεχνικές συλλογής δεδομένων της.
Η Perplexity με έδρα το Σαν Φρανσίσκο ιδρύθηκε από τον Αραβίντ Σρινίβας, που είχε εργαστεί στο παρελθόν ως ασκούμενος στη Google, μόλις τρεις μήνες πριν από την έναρξη της ChatGPT. Χρησιμοποιεί λογισμικό AI για να απαντά σε ερωτήσεις, χρησιμοποιώντας πληροφορίες που αντλούνται σε «πραγματικό χρόνο» από το διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένων των ειδησεογραφικών ισοτόπων.
Η Perplexity αυξάνει τα κέρδη της
Η Perplexity ξεκίνησε τη χρονιά με πρόβλεψη για 5 εκατ. δολάρια έσοδα σε ετήσια βάση, με το νούμερο αυτό να αναμένεται να φτάσει τα 35 εκατ. δολάρια, όπως αναφέρουν οι Financial Times.
Τώρα, η νεοφυής επιχείρηση στρέφει το επιχειρηματικό της μοντέλο από τις συνδρομές στη διαφήμιση, φέρνοντάς την σε στενότερο ανταγωνισμό με την Google, η οποία κυριαρχεί στον κλάδο των διαφημίσεων αναζήτησης αξίας 300 δισ. δολαρίων.
Η ανάπτυξή της έρχεται καθώς η Google εντείνει την ενσωμάτωση χαρακτηριστικών τεχνητής νοημοσύνης στη μηχανή αναζήτησής της και η OpenAI εγκαινιάζει το SearchGPT, ένα πρωτότυπο εργαλείο αναζήτησης τεχνητής νοημοσύνης που είναι διαθέσιμο σε περίπου 10.000 χρήστες δοκιμαστικά.
«Στο τέλος της ημέρας ο μικρότερος παίκτης στον χώρο έχει δύο πλεονεκτήματα: ταχύτητα και εστίαση», δήλωσε ο Σεβελένκο. «Οι χρήστες και η ομάδα μας σκέφτονται μόνο ένα πράγμα όταν πρόκειται για το Perplexity: ένα μέρος όπου μπορείτε να πάρετε απαντήσεις στις ερωτήσεις σας. Ο ανταγωνισμός οξύνει ακόμη περισσότερο την εστίασή μας».
Ο ανταγωνισμός με τους «μεγάλους»
Για να τροφοδοτήσει τη μάχη της ενάντια στους μεγαλύτερους αντιπάλους της, η Perplexity έκλεισε πρόσφατα μια νέα χρηματοδότηση ύψους 250 εκατ. δολαρίων από επενδυτές, συμπεριλαμβανομένου του Vision Fund 2 της SoftBank, δήλωσαν άνθρωποι που γνωρίζουν τη συμφωνία, τριπλασιάζοντας την αποτίμησή της από 1 δισ. δολάρια τον Απρίλιο σε 3 δισ. δολάρια.
Στους υφιστάμενους επενδυτές της περιλαμβάνονται η Nvidia, ο ιδρυτής της Amazon, Τζεφ Μπέζος, καθώς και πολλά εξέχοντα ονόματα από τον κλάδο της τεχνητής νοημοσύνης, όπως ο συνιδρυτής της OpenAI, Αντρέι Καρπάθι και ο επικεφαλής επιστήμονας τεχνητής νοημοσύνης της Meta, Γιαν Λεκούν.
Ο Σεβελένκο δήλωσε ότι η Perplexity δεν πτοήθηκε από τον ανταγωνισμό από τεχνολογικές εταιρείες με περισσότερα μέσα, συμπεριλαμβανομένης της OpenAI που υποστηρίζεται από τη Microsoft, η οποία αναπτύσσει το πιο δημοφιλές AI chatbot στον κόσμο.
Τα έσοδα της Perplexity προέρχονται κυρίως από τις συνδρομές της για καταναλωτές και επιχειρήσεις, αλλά η νεοφυής επιχείρηση ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα εισάγει διαφημίσεις στην πλατφόρμα της μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις