Κίνα – Economist: Πώς μία… λεμονάδα δείχνει την αλλαγή στα καταναλωτικά πρότυπα των Κινέζων
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Economist, οι καταναλωτές στην Κίνα έχουν κάνει μια μεγάλη στροφή στο τι αγοράζουν
- Σε 20 χρόνια φυλάκισης καταδικάστηκε ο σύζυγος της Ζιζέλ Πελικό για βιασμούς - Ένοχοι οι 51 κατηγορούμενοι
- Αποκάλυψη in: Μία πολυμήχανη 86χρονη παγίδευσε μέλη συμμορίας «εικονικών ατυχημάτων» στα Χανιά
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
- Το «άσχημο» χριστουγεννιάτικο πουλόβερ που όλοι αγαπάμε να μισούμε
Ένα από τα πιο διάσημα καθημερινά προϊόντα στην Κίνα δείχνει την αλλαγή στα καταναλωτικά πρότυπα των Κινέζων προς αγορές φθηνότερων προϊόντων, σε έναν νέο πονοκέφαλο για τους χαράκτες πολιτικής οι οποίοι προσπαθούν να αναζωογονήσουν την εγχώρια ζήτηση.
Όπως αναφέρει ο Economist σε δημοσίευμά του, η πικρή αλήθεια είναι ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη συνέχισε να αποδυναμώνεται φέτος στην Κίνα, αντί να ανακάμψει από την πανδημία του covid-19. Ακόμη και η Σαγκάη, η πρωτεύουσα της κατανάλωσης της Κίνας, είδε τις δαπάνες λιανικής πώλησης να μειώνονται κατά 2,3% σε ετήσια βάση το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Μεγάλο μέρος αυτού συνδέεται με την σε κρίση αγορά κατοικίας, που αποτελεί μακράν τον μεγαλύτερο προορισμό για τις επενδύσεις των νοικοκυριών. Η ανεργία των νέων είναι επίσης υψηλή. Και οι παρατηρητές της οικονομίας απογοητεύτηκαν τον Ιούλιο, όταν μια μεγάλη πολιτική συνάντηση απέτυχε να παράξει ένα κατάλληλο σχέδιο διάσωσης. Παρόλο που η κατανάλωση των νοικοκυριών αποτελεί μόλις το 39% του ΑΕΠ, σε σύγκριση με το 54% στον ΟΟΣΑ, το μερίδιο αυτό συνεχίζει να κατρακυλά.
Εν μέσω αυτών των εξελίξεων στην οικονομία, ένα απλό και καθημερινό προϊόν, μια λεμονάδα της τοπικής αλυσίδας ποτών και παγωτών Mixue με το σλόγκαν «ακόμα και όσοι γεννήθηκαν φτωχοί φοβούνται τη ζέστη» τυπωμένο στη συσκευασία της αποτελεί ένα από τα αγαπημένα προϊόντα εν μέσω του καύσωνα. Ένα χάρτινο ποτήρι της λεμονάδας της Mixue πωλείται για μόλις 3,6 γουάν (0,5 δολάρια), σε σύγκριση με τα 15 γουάν για διάσημο τσάι boba.
Ο Economist, επικαλούμενος Κινέζους bloggers, αναφέρει πως η δημοτικότητά του, αντανακλά τη συσκότιση του καταναλωτικού κλίματος και την αυξανόμενη τάση για αγορά φθηνότερων προϊόντων.
Γι’ αυτό και η «υποβάθμιση» αυτή μετατρέπεται σε τρόπο ζωής όπως αναφέρουν Κινέζοι bloggers.
Ένας blogger της βιομηχανίας τροφίμων έχει παρακολουθήσει τα εστιατόρια υψηλών προδιαγραφών να κλείνουν στο Πεκίνο. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται ένα βραβευμένο με αστέρι Michelin εστιατόριο του Ουμπέρτο Μπομπάνα, ενός Ιταλού σεφ. Ένας άλλος blogger μέτρησε πάνω από 5.000 νέα εστιατόρια που προσφέρουν προσφορές σε στυλ μπουφέ.
Πολλοί νέοι στην Κίνα δεν έχουν κανένα πρόβλημα να επιδεικνύουν τον πιο λιτό και οικονομικό τρόπο ζωής τους. Οι Κινέζοι αγοράζουν γενικότερα πολύ λιγότερες πολυτελείς τσάντες, αντί αυτού μπορεί να χρησιμοποιούν για τις καθημερινές τους ανάγκες πλαστικές σακούλες. Η S&P Global αναφέρει ότι, παρόλο που υπήρχε μια μέτρια όρεξη για δαπάνες πολυτελείας το 2023, «δεν βλέπουμε φέτος κανένα πεδίο ισχύος».
Τα μαγαζιά με προϊόντα ομορφιάς τα οποία είναι κοντά στο να λήξουν έχουν επίσης τραβήξει την προσοχή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολλά καταστήματα πωλούν πλέον σνακ και κραγιόν σε λιγότερο από τη μισή τιμή. Τα καλλυντικά έχουν οδηγήσει την πτώση των δαπανών στην επαρχία Χαϊνάν, η οποία διαθέτει μία από τις μεγαλύτερες ζώνες αφορολόγητων ειδών στον κόσμο. Μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου φέτος, οι αγοραστές ξόδεψαν 4 δισ. γουάν λιγότερα για καλλυντικά όπως eyeliner και λοσιόν από ό,τι την ίδια περίοδο το 2023.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις