Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Κίνα: Πώς οι κινεζικές εταιρείες «μπαίνουν» στα σπίτια Αμερικανών και Ευρωπαίων

Κίνα: Πώς οι κινεζικές εταιρείες «μπαίνουν» στα σπίτια Αμερικανών και Ευρωπαίων

Με πιστολάκια και σκούπες – ρομπότ οι κινεζικές επιχειρήσεις κερδίζουν τις καρδιές των καταναλωτών

Δυναμική εκστρατεία στο Facebook, το TikTok και το Instagram έχουν ξεκινήσει μεγάλες κινεζικές εταιρείες. Πιστολάκια μαλλιών που υπόσχονται μια αθόρυβη, πολυτελή εμπειρία. Μινιμαλιστικά σημειωματάρια ηλεκτρονικού χαρτιού. Ένα ρομπότ καθαριστικό δαπέδου που πωλείται για περισσότερα από 1.000 δολάρια, αναφέρει το Bloomberg.

Με τους κομψούς ιστότοπούς τους, τις τοπικές διαφημίσεις και τις καμπάνιες κοινωνικών μέσων απευθυνόμενες σε Αμερικανούς και Ευρωπαίους χρήστες, θα ήταν εύκολο για τον περιστασιακό αγοραστεί να ξεχάσει ότι πρόκειται για προϊόντα κατασκευασμένα στην Κίνα.

Είναι αντιπροσωπευτικά μιας νέας ομάδας Κινέζων κατασκευαστών καταναλωτικών αγαθών που αποφάσισαν να αμφισβητήσουν τις δυτικές μάρκες όχι μόνο στην τιμή, αλλά και στην ποιότητα και την καινοτομία. «Οι παγκόσμιες μάρκες μπορούν να αναμένουν αυξημένο ανταγωνισμό από τις κινεζικές μάρκες», λέει ο Martin Chorzempa, ανώτερος συνεργάτης στο Peterson Institute for International Economics στην Ουάσιγκτον. «Όχι μόνο σε φτηνές κατηγορίες όπως στο παρελθόν, αλλά και σε όλο και πιο πολυτελείς».

Η πρώτη γενιά Κινέζων εξαγωγέων πέτυχε κατασκευάζοντας φθηνά, μη επώνυμα προϊόντα για δυτικές εταιρείες: σερβίτσια για τη Walmart ή μπλουζάκια για την Gap. Το επόμενο κύμα παρήγαγε προϊόντα υψηλότερης ποιότητας – σκεφτείτε ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, τσάντες σχεδιαστών και κινητά τηλέφωνα – αλλά ακόμα για λογαριασμό μεγάλων ξένων πελατών, όπως η Apple, η Nikon και η Prada.

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, μόνο μια μικρή ομάδα κινεζικών εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων έθεσε ως στόχο να κερδίσει τους Αμερικανούς ή Ευρωπαίους καταναλωτές, με τις δικές της δυνάμεις, χωρίς σύμπραξη με δυτικές εταιρείες.

Κινέζικη επέλαση σε εξέλιξη

Ο κατασκευαστής συσκευών Haier και η Lenovo βασίστηκαν σε εξαγορές γνωστών δυτικών εμπορικών σημάτων για να το κάνουν αυτό, με μικτή επιτυχία, εν μέρει λόγω προκλήσεων ενσωμάτωσης. Το μεγαθήριο της γρήγορης μόδας Shein Group Ltd. έχει κάνει δυναμική είςοδο με όπλο τις χαμηλές τιμές ώστε να παραβλέψουν οι αγοραστές τη συχνά εύθραυστη ποιότητα των ρούχων.

Η νέα ομάδα νέων κινεζικών εμπορικών σημάτων, όπως η Narwal (ρομπότ vacs), η Boox (δισκία e-ink) και η Laifen (ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες και πιστολάκια μαλλιών) χαράσσει μια διαφορετική πορεία. Οι θέσεις τους βασίζονται στην απόδοση του προϊόντος, διαφημίζοντας τις τεχνικές εξελίξεις που προορίζονται να κάνουν τη ζωή σας ευκολότερη. Γενικά, τα προϊόντα τους εξακολουθούν να είναι φθηνότερα από τους ανταγωνιστές των ΗΠΑ, αλλά όχι πάντα. (Στα 499 $, ο φορητός υπολογιστής Air3 e-ink της Boox κοστίζει 100 $ περισσότερο από συγκρίσιμα μοντέλα Kindle.) Και οι τρεις πωλούν απευθείας στους καταναλωτές, καθώς και μέσω τρίτων.

Κανένας από αυτούς τους κατασκευαστές δεν είναι ακόμη αρκετά μεγάλος, αλλά οι πωλήσεις τους αυξάνονται ενώ αποσπούν θετικές κριτικές σε ιστότοπους συστάσεων καταναλωτών στις ΗΠΑ και αλλού. Συγκεντρώνουν επίσης την προσοχή των εταιρειών ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων και επιχειρηματικών κεφαλαίων.

«Η διαφορά μεταξύ αυτής της γενιάς κινεζικών εταιρειών και των εξαγωγέων της πρώτης ημέρας είναι ότι η τρέχουσα παρτίδα εταιρειών αναλαμβάνει τον έλεγχο των δικών της λειτουργιών έρευνας και ανάπτυξης, μάρκετινγκ και διανομής»,  λέει ο Ray Hu, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Blue Lake Capital, μιας εταιρείας VC με έδρα τη Σαγκάη που αναζητά ενεργά επενδυτικές ευκαιρίες στο σύμπαν των κινεζικών εταιρειών που… εκτείνεται στο εξωτερικό.

Σε αντίθεση με τη Shein, η οποία δεν έχει παρουσία λιανικής πώλησης στην Κίνα, πολλές από αυτές τις μάρκες είναι γνωστές στο σπίτι, όπου έχουν επωφεληθεί από την άνοδο του καταναλωτικού εθνικισμού για να δημιουργήσουν σημαντικές επιχειρήσεις.

Αλλά η Νο 2 οικονομία στον κόσμο επιβραδύνεται σημαντικά. Οι καταναλωτές ξοδεύουν λιγότερα και οι εταιρείες ανταποκρίθηκαν μειώνοντας επιθετικά τις τιμές. Το Bloomberg Economics αναμένει ότι τα επερχόμενα επίσημα στοιχεία θα δείξουν περαιτέρω αποπληθωρισμό στις εργοστασιακές τιμές.

Πηγή ΟΤ

Must in

Απότομη πτώση στα αποθέματα γλυκού νερού – Ανησυχία για παγκόσμια ξηρασία

Η ποσότητα γλυκού νερού που χάθηκε σε μια δεκαετία ξεπερνά κατά 35.000 φορές τη λίμνη του Μαραθώνα. Η προειδοποίηση του ΟΗΕ και ο ρόλος της κλιματικής αλλαγής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024