Η κρουαζιέρα απαντά στην αυξημένη ζήτηση με κολοσσιαία κρουαζιερόπλοια
Η κρουαζιέρα παρουσιάζει αυξημένη ζήτηση σαν κλάδος ξεπερνώντας τα προ-πανδημικά επίπεδα – Οι ανησυχίες για τις εκπομπές
- Οι πριγκίπισσες της Disney κινδυνεύουν σύμφωνα με ένα νέο σατιρικό επιστημονικό άρθρο
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
Τα κρουαζιερόπλοια γίνονται μεγαλύτερα από ποτέ, καθώς η ζήτηση για κρουαζιέρα αυξάνεται. Σύμφωνα με μια νέα έρευνα, τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια στον κόσμο έχουν διπλασιάσει το μέγεθός τους από το 2000, όπως αναφέρει το Guardian.
Εάν η ανάπτυξη του κλάδου δεν επιβραδυνθεί, τα μεγαλύτερα πλοία το 2050 θα είναι οκτώ φορές μεγαλύτερα, από άποψη χωρητικότητας, από τον Τιτανικό, το μεγαλύτερο πλοίο στις θάλασσες πριν βυθιστεί πριν από έναν αιώνα, σύμφωνα με την ομάδα Transport & Environment (T&E). Η ομάδα διαπίστωσε επίσης ότι ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων έχει 20πλασιαστεί από το 1970.
Οι προβλέψεις του κλάδου δείχνουν ότι περίπου 35 εκατομμύρια επιβάτες θα ταξιδέψουν στις θάλασσες με κρουαζιερόπλοια φέτος, μια αύξηση 6% από τα προ της πανδημίας επίπεδα, την οποία οι αναλυτές αποδίδουν στην αύξηση του πλούτου. Έρευνα που δημοσίευσε η JP Morgan τον Ιούνιο διαπίστωσε ότι η ζήτηση για κρουαζιέρες «παραμένει ισχυρή» και σημείωσε ότι η βιομηχανία κρουαζιέρας έχει ξεπεράσει τη βασική αγορά των baby boomers για να προσελκύσει όλο και περισσότερο τους millennials.
Ωστόσο, η κρουαζιέρα έχει μεγάλο αποτύπωμα άνθρακα και οι εμπειρογνώμονες που αγωνίζονται για την εξυγίανση του κλάδου αντέδρασαν με ανησυχία στην έκθεση της T&E. Σύμφωνα με την έκθεση, τα κρουαζιερόπλοια εξέπεμψαν 17% περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα το 2022 από ό,τι το 2019, ενώ οι εκπομπές μεθανίου αυξήθηκαν κατά 500% την ίδια περίοδο.
«Τα σημερινά κρουαζιερόπλοια κάνουν τον Τιτανικό να μοιάζει με μικρή ψαρόβαρκα», δήλωσε η Ινέσα Ουλίτσινα, αναλύτρια βιώσιμης ναυτιλίας στην T&E.
Την ίδια στιγμή τα λιμάνια αντιμετωπίζουν την εισροή κρουαζιερόπλοιων κατά τη διάρκεια ενός καλοκαιριού που σημαδεύεται από καύσωνες που επιδεινώνονται από την κλιματική κρίση. Καθώς οι κάτοικοι διαμαρτύρονται για τη ρύπανση και τον υπερτουρισμό, αρκετά λιμάνια έχουν επιβάλει αυστηρές κυρώσεις στα κρουαζιερόπλοι, σημειώνει ο Guardian.
Η Βαρκελώνη ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να κάνει ότι το Άμστερνταμ στη φορολόγηση των επισκεπτών κρουαζιερόπλοιων, οι οποίοι συχνά περνούν μόνο λίγες ώρες στην πόλη, ενώ το Άμστερνταμ ψήφισε υπέρ του να κλείσει τον κεντρικό τερματικό σταθμό κρουαζιερόπλοιων, όπως έκανε η Βαρκελώνη τον Οκτώβριο. Η Βενετία απαγόρευσε στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια να εισέρχονται στην λιμνοθάλασσά της.
Όμως ο κλάδος συνεχίζει να ανθεί. Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, το Icon of the Seas της Royal Caribbean ναυπηγήθηκε στο Τούρκου της Φινλανδίας. Στα 20 καταστρώματά του υπάρχουν 40 εστιατόρια, επτά πισίνες, ένα θέατρο και ένα πάρκο. Το πλοίο μήκους 365 μέτρων μπορεί να μεταφέρει σχεδόν 10.000 άτομα και τροφοδοτείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο, ένα καύσιμο που εκπέμπει λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα κανονικά καύσιμα των πλοίων, αλλά μπορεί να θερμάνει περισσότερο τον πλανήτη μέσω της απελευθέρωσης μεθανίου.
Τα κρουαζιερόπλοια αντιμετωπίζουν λίγους τεχνικούς περιορισμούς όσον αφορά το μέγεθός τους πέρα από τα όρια των λιμένων στους οποίους ελλιμενίζονται. Καθώς η ζήτηση για πολυτελή ταξίδια έχει αυξηθεί, οι φορείς εκμετάλλευσης κυνήγησαν οικονομίες κλίμακας και κατασκεύασαν μεγαλύτερα πλοία.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις