Η Ευρώπη συγκαταλέγεται στους κορυφαίους ταξιδιωτικούς προορισμούς για το 2024, όπως προκύπτει από την έρευνα που της Accor, του διακεκριμένου Ομίλου φιλοξενίας παγκοσμίως. Τα αποτελέσματα βασίζονται σε 8.000 ταξιδιώτες από επτά ευρωπαϊκές χώρες και αποτυπώνουν την αισιοδοξία για την ταξιδιωτική χρονιά του 2024. Μάλιστα, το 54% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα δαπανήσει περισσότερα χρήματα σε σχέση με πέρσι.

Οι Πολωνοί εμφανίζονται πιο σίγουροι σε σχέση με το 2023 και ακολουθούν οι Γερμανοί. Η Ιταλία από την άλλη, ενώ φαίνεται αβέβαιη απέναντι στις συμμετέχουσες χώρες, συνεχίζει να παρουσιάζει αυξημένο οικονομικό προϋπολογισμό για τα ταξίδια.

Krakowskie Przedmieście: απο τους πιο διασημους δρομους στη Βαρσοβια | iStock

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα υπερπόντια ταξίδια αναμένεται να αυξηθούν, μαζί με τα διεθνή ταξίδια για «workation» ή «bleisure». Άλλωστε, η τηλεργασία έχει αλλάξει τα δεδομένα στον τρόπο που δουλεύει ο σύγχρονος άνθρωπος, χαρίζοντάς του μεγαλύτερη ελευθερία και ευχαρίστηση. Για του λόγου το αληθές, ένας στους πέντε Ευρωπαίους ταξιδιώτες (19%) αναμένει να πραγματοποιήσει τουλάχιστον ένα ταξίδι που θα συνδυάζει εργασία και αναψυχή.

Η Ελλάδα στις 5 κορυφαίες επιλογές

Κέρκυρα | iStock

Οι Ευρωπαίοι φαίνεται να επιλέγουν τους προορισμούς της Νότιας Ευρώπης με έναν στους τέσσερις (23%) να προγραμματίζει φέτος ένα ταξίδι στην Ισπανία, στην Ιταλία (18%), τη Γαλλία (16%), την Πορτογαλία και την Ελλάδα (13%). Εκτός Ευρώπης, η Βόρεια, η Κεντρική Αμερική και η Ασία συγκεντρώνουν ποσοστό 16%.

Η βιωσιμότητα ως βασικό κριτήριο επιλογής

Επτά στους δέκα ταξιδιώτες (71%) δηλώνουν ότι η βιωσιμότητα είναι σημαντικός παράγοντας για το ταξίδι τους. Οι Ιταλοί συγκεκριμένα κατέχουν την πρωτιά στα πράσινα ταξίδια με το 82%. Ακολουθούν η Ισπανία (78%) και η Πολωνία (77%). Δυστυχώς, όμως, αποδεικνύεται ότι τα βιώσιμα ταξίδια είναι και πιο δύσκολα λόγω του κόστους, όπως σημείωσες 38% των συμμετεχόντων, αλλά και της ελλιπούς πληροφόρησης (23%).

The Papal Basilica of Saint Peter in the Vatican. View from the upper level of Castel San’t Angelo, Rome, Italy

Η κλιματική αλλαγή, επίσης, συμβάλλει στη μείωση των ταξιδιών την υψηλή περίοδο με έναν στους τρεις (32%) να δηλώνει ότι θα επιλέξει να ταξιδέψει εκτός υψηλής περιόδου για να μειώσει το κόστος, και ένας στους πέντε (19%) για να αποφύγει τις υψηλές θερμοκρασίες.

Οι φίλοι επηρεάζουν τις επιλογές

Βαλένθια, ιστορικό κέντρο | iStock

Σύμφωνα με την έκθεση οι ταξιδιώτες φαίνεται να επιλέγουν τον προορισμό με βάση τους φίλους και την οικογένειά τους (35%), τις διαδικτυακές πλατφόρμες και ιστοσελίδες (29%), τους operators και αξιόπιστα brands (17%). Επιπλέον, ένας στους έξι ταξιδιώτες (16%) επηρεάζεται από τηλεοπτικά προγράμματα ή ταινίες, επιθυμώντας να ανακαλύψει τις τοποθεσίες γυρισμάτων, ενώ το 12% επηρεάζονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Άλλες ενδιαφέρουσες πληροφορίες που προκύπτουν είναι:

– Solo ταξιδιώτες: 17% των Ευρωπαίων θα ταξιδέψουν μόνοι τους το 2024.

– Κατοικίδια: Το 9% των ταξιδιωτών θα πάρει μαζί τα κατοικίδιά του.

– Τοπικές κουλτούρες: Το 36% δηλώνει ότι του αρέσει να γνωρίζει τοπικές κουλτούρες και να βοηθάει την τοπική κοινότητα (13%).

Λίμνη Κόμο | iStock

– Ευεξία: Η ξεκούραση και η χαλάρωση αποδεικνύονται προτεραιότητες για το 44% των ταξιδιωτών, ενώ το 15% έχει ανάγκη ένα διάλειμμα από την πιεστική εργασιακή καθημερινότητα. Το 36% αναφέρει πως σκοπός του είναι, μέσω του ταξιδιού, να απαλλαγεί από το άγχος και να κερδίσει την ψυχική και σωματική του υγεία.

iStock

-Πολιτισμός και εκδηλώσεις: Το 9% των ταξιδιωτών θα πραγματοποιήσει ένα ταξίδι που θα βασίζεται στη γαστρονομία, στη γευσιγνωσία κρασιού ή σε κάποιο φεστιβάλ ή μουσικό γεγονός ή αθλητικούς αγώνες (6%)

– Δρόμοι, σιδηρόδρομοι και θάλασσες: Το 19% σχεδιάζει να κάνει ένα οδικό ταξίδι, το 9% ένα ταξίδι με πλοίο ή κρουαζιέρα και το 3% ένα πολυτελές σιδηροδρομικό ταξίδι.

iStock

Ο Patrick Mendes, CEO, Premium, Midscale & Economy, Accor Europe & North Africa, δήλωσε: «Παρά τις συνεχείς μακροοικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις, το 2024 φαίνεται να είναι μια ισχυρή χρονιά για τα ευρωπαϊκά ταξίδια, καθώς οι καταναλωτές τα θέτουν ως προτεραιότητα έναντι άλλων επιλεκτικών δαπανών. Αυτή η έκθεση θίγει διάφορα θέματα, με την κλιματική κρίση να έχει τον πιο σημαντικό ρόλο. Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται για τον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν τα θέματα βιωσιμότητας και αυτό θα γίνει ακόμα πιο σημαντικό για τις ταξιδιωτικές τους επιλογές με την πάροδο του χρόνου».

πηγή: diakopes.gr