Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Αλυσίδα σουπερμάρκετ «φούσκωνε» τις τιμές στα ράφια

Αλυσίδα σουπερμάρκετ «φούσκωνε» τις τιμές στα ράφια

«Η τακτική της αλυσίδας σουπερμάρκετ μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των τιμών σε ώρες αιχμής»

Η Kroger, η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ, βρίσκεται υπό έρευνα για τη χρήση ηλεκτρονικών ετικετών στα ράφια των καταστημάτων της σε όλη τη χώρα. Οι Αμερικανοί γερουσιαστές Ελίζαμπεθ Γουόρεν και Μπομπ Κέισι ανακοίνωσαν ότι εξετάζουν την πρακτική αυτή για να διαπιστώσουν αν η αλυσίδα προβαίνει σε αύξηση των τιμών.

Η λεγόμενη «δυναμική τιμολόγηση» είναι συνήθης σε άλλους κλάδους, όπως οι πτήσεις, τα ξενοδοχεία και οι υπηρεσίες ridesharing όπως η Uber. Οι πελάτες πληρώνουν περισσότερο ή λιγότερο ανάλογα με τη ζήτηση.

Ωστόσο, καθίσταται ιδιαίτερα αμφιλεγόμενη όταν η συζήτηση φτάνει σε βασικά καθημερινά προϊόντα όπως τα είδη παντοπωλείου – σουπερμάρκετ και εγείρει ανησυχίες ότι οι εταιρείες μπορεί να αρχίσουν να αναγκάζουν τους πελάτες να πληρώνουν περισσότερα σε ώρες και περιόδους αιχμής.

Η Kroger δεν είναι το μόνο μεγάλο όνομα που χρησιμοποιεί αυτήν την τεχνολογία. Η Walmart, ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής στις ΗΠΑ ανακοίνωσε τον Ιούνιο ότι σχεδιάζει να εισαγάγει ψηφιακές ετικέτες ραφιών σε χιλιάδες καταστήματα.

Σε επιστολή τους προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της Kroger, Ρόντνει Μακμιούλεν, οι γερουσιαστές εξέφρασαν τις ανησυχίες τους ότι η τεχνολογία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να ξεγελάσει τους πελάτες και να αυξήσει τις τιμές των ειδών παντοπωλείου κατά τις ώρες αιχμής.

Η Kroger ξεκίνησε να δοκιμάζει την τεχνολογία αυτή το 2018 και έκτοτε την έχει επεκτείνει σε 500 καταστήματα σε όλες τις ΗΠΑ.

Οι γερουσιαστές ζήτησαν πληροφορίες από την αλυσίδα για το πώς χρησιμοποιεί την τεχνολογία και την αιτιολόγησή της, ανέφερε ο Cincinnati Enquirer.

Σουπερμάρκετ με «δυναμική τιμολόγηση»

«Αυτές οι ψηφιακές ετικέτες τιμών μπορεί να επιτρέψουν στην Kroger και σε άλλες αλυσίδες παντοπωλείων να μεταβούν στη «δυναμική τιμολόγηση», κατά την οποία η τιμή των βασικών οικιακών αγαθών θα μπορούσε να αυξάνεται με βάση την ώρα της ημέρας, τον καιρό ή άλλα παροδικά γεγονότα, επιτρέποντας στα καταστήματα να βαθμονομούν τις αυξήσεις των τιμών για να αποκομίσουν τα μέγιστα κέρδη σε μια εποχή που το ποσό του εισοδήματος των Αμερικανών που δαπανάται για τρόφιμα βρίσκεται σε υψηλό 30 ετών», αναφέρεται στην επιστολή των Γουόρεν και Κέισι.

Οι Αμερικανοί γερουσιαστές σημείωσαν πώς αναλυτές έχουν επισημάνει ότι η ευρεία χρήση της δυναμικής τιμολόγησης θα μπορούσε να οδηγήσει στο να γίνουν τα είδη παντοπωλείου και άλλα καταναλωτικά αγαθά «όπως τα αεροπορικά εισιτήρια» και πρόσθεσαν ότι αυτό θα δημιουργούσε μια αίσθηση επείγοντος και έλλειψης που θα επέτρεπε στους πωλητές να “αποσπάσουν το μέγιστο δυνατό κέρδος από κάθε πελάτη”. Η Kroger, η οποία λειτουργεί 2.750 καταστήματα σε 35 πολιτείες, δήλωσε ότι η στρατηγική της είναι να μειώσει τις τιμές για να προσελκύσει πελάτες.

Must in

Γιατί ο Στέφανος Κασσελάκης σήκωσε τη σημαία του αντι-ΣΥΡΙΖΑ μετώπου και χτυπάει τον Τσίπρα

Με αιχμές κατά Τσίπρα για το δημοψήφισμα του 2015, αλλά και για τα capital controls, ο Στέφανος Κασσελάκης υιοθέτησε πολύ σύντομα όλη την ατζέντα του αντιΣΥΡΙΖΑ μετώπου.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024