Αλυσίδα σουπερμάρκετ «φούσκωνε» τις τιμές στα ράφια
«Η τακτική της αλυσίδας σουπερμάρκετ μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των τιμών σε ώρες αιχμής»
Η Kroger, η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ, βρίσκεται υπό έρευνα για τη χρήση ηλεκτρονικών ετικετών στα ράφια των καταστημάτων της σε όλη τη χώρα. Οι Αμερικανοί γερουσιαστές Ελίζαμπεθ Γουόρεν και Μπομπ Κέισι ανακοίνωσαν ότι εξετάζουν την πρακτική αυτή για να διαπιστώσουν αν η αλυσίδα προβαίνει σε αύξηση των τιμών.
Η λεγόμενη «δυναμική τιμολόγηση» είναι συνήθης σε άλλους κλάδους, όπως οι πτήσεις, τα ξενοδοχεία και οι υπηρεσίες ridesharing όπως η Uber. Οι πελάτες πληρώνουν περισσότερο ή λιγότερο ανάλογα με τη ζήτηση.
Ωστόσο, καθίσταται ιδιαίτερα αμφιλεγόμενη όταν η συζήτηση φτάνει σε βασικά καθημερινά προϊόντα όπως τα είδη παντοπωλείου – σουπερμάρκετ και εγείρει ανησυχίες ότι οι εταιρείες μπορεί να αρχίσουν να αναγκάζουν τους πελάτες να πληρώνουν περισσότερα σε ώρες και περιόδους αιχμής.
Η Kroger δεν είναι το μόνο μεγάλο όνομα που χρησιμοποιεί αυτήν την τεχνολογία. Η Walmart, ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής στις ΗΠΑ ανακοίνωσε τον Ιούνιο ότι σχεδιάζει να εισαγάγει ψηφιακές ετικέτες ραφιών σε χιλιάδες καταστήματα.
Σε επιστολή τους προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της Kroger, Ρόντνει Μακμιούλεν, οι γερουσιαστές εξέφρασαν τις ανησυχίες τους ότι η τεχνολογία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να ξεγελάσει τους πελάτες και να αυξήσει τις τιμές των ειδών παντοπωλείου κατά τις ώρες αιχμής.
Η Kroger ξεκίνησε να δοκιμάζει την τεχνολογία αυτή το 2018 και έκτοτε την έχει επεκτείνει σε 500 καταστήματα σε όλες τις ΗΠΑ.
Οι γερουσιαστές ζήτησαν πληροφορίες από την αλυσίδα για το πώς χρησιμοποιεί την τεχνολογία και την αιτιολόγησή της, ανέφερε ο Cincinnati Enquirer.
Σουπερμάρκετ με «δυναμική τιμολόγηση»
«Αυτές οι ψηφιακές ετικέτες τιμών μπορεί να επιτρέψουν στην Kroger και σε άλλες αλυσίδες παντοπωλείων να μεταβούν στη «δυναμική τιμολόγηση», κατά την οποία η τιμή των βασικών οικιακών αγαθών θα μπορούσε να αυξάνεται με βάση την ώρα της ημέρας, τον καιρό ή άλλα παροδικά γεγονότα, επιτρέποντας στα καταστήματα να βαθμονομούν τις αυξήσεις των τιμών για να αποκομίσουν τα μέγιστα κέρδη σε μια εποχή που το ποσό του εισοδήματος των Αμερικανών που δαπανάται για τρόφιμα βρίσκεται σε υψηλό 30 ετών», αναφέρεται στην επιστολή των Γουόρεν και Κέισι.
Οι Αμερικανοί γερουσιαστές σημείωσαν πώς αναλυτές έχουν επισημάνει ότι η ευρεία χρήση της δυναμικής τιμολόγησης θα μπορούσε να οδηγήσει στο να γίνουν τα είδη παντοπωλείου και άλλα καταναλωτικά αγαθά «όπως τα αεροπορικά εισιτήρια» και πρόσθεσαν ότι αυτό θα δημιουργούσε μια αίσθηση επείγοντος και έλλειψης που θα επέτρεπε στους πωλητές να “αποσπάσουν το μέγιστο δυνατό κέρδος από κάθε πελάτη”. Η Kroger, η οποία λειτουργεί 2.750 καταστήματα σε 35 πολιτείες, δήλωσε ότι η στρατηγική της είναι να μειώσει τις τιμές για να προσελκύσει πελάτες.
- Γαλλία: Ιστορικά χαμηλό ποσοστό δημοτικότητας για τον Φρανσουά Μπαϊρού στη Γαλλία
- Γιορτές στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
- Αγρίνιο: «Συνήθως οι σεισμοί στην Τριχωνίδα έχουν συνέχεια» λέει ο Λέκκας – «Χρειάζεται επιτήρηση»
- Παράταση στην άφιξη Μενσά
- «Good Luck, Babe!»: Πώς το κομμάτι της Chappell Roan έγινε o ύμνος της γενιάς των situationships
- Μπρίτνεϊ Σπίαρς: «Έχω βαριά μελαγχολία, έχω σιχαθεί τόσο πολύ τους ανθρώπους»