Canadair 515: Υπομονή σε τρία χρόνια (μάλλον) έρχονται – Μέχρι τότε «να αρκεστούμε σε αυτά που έχουμε»
Πρόσφατα η Ελλάδα ενέκρινε την αγορά πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair CL-515 για να ενισχύσει την άμυνά της κατά των πυρκαγιών. Με φόντο την καμένη Αττική ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στη σχετική σύμβαση με την CCC με τα αεροσκάφη να έρχονται, στην καλύτερη των περιπτώσεων, το 2027.
Τον περασμένο Μάρτιο, 50 χρόνια μετά την πρώτη παραγγελία των πρώτων πυροσβεστικών Canadair CL-215, η ελληνική κυβέρνηση ενέκρινε την αγορά επτά πυροσβεστικών αεροσκαφών από τον Καναδά για να ενισχύσει την άμυνά της κατά των πυρκαγιών.
Η συμφωνία που εγκρίθηκε από τη Βουλή αφορά την αγορά επτά CL-515 από την Canadian Commercial Corp έναντι 361 εκατ. ευρώ. Τα αεροσκάφη που αγοράζονται στο πλαίσιο της ανανέωσης του γερασμένου στόλου της Ελλάδας θα παραδοθούν μεταξύ 2027 και 2030, σύμφωνα με τη συμφωνία.
Το νέο μοντέλο έχει ικανότητα μεταφοράς 7 τόνων νερού αντί για 6
Τα νέα αεροσκάφη μπορούν να μεταφέρουν μεγαλύτερες ποσότητες νερού με τα προγενέστερα μοντέλα και να πετούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
«Να αρκεστούμε σε αυτά τα οποία έχουμε…»
Χθες, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, επισκέφτηκε την Αεροπορική Βάση Ελευσίνας, όπου εδρεύουν πυροσβεστικά αεροσκάφη της 383 Μοίρας Ειδικών Επιχειρήσεων και Αεροπυρόσβεσης και της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών.
Ο πρωθυπουργός αναγνώρισε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πιλότοι, «ειδικά οι χειριστές των CL-215» τα οποία είναι αρκετά καταπονημένα…
Με την Αττική να καπνίζει ακόμα από τη μεγάλη φωτιά που ξεκίνησε από τον Βαρνάβα και κατέληξε να κάνει μέχρι το Χαλάνδρι ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφέρθηκε στα καινούργια Canadair 515 λέγοντας: «Εμείς από πλευρά μας έχουμε κάνει ό,τι μπορούμε για να τα φέρουμε όσο το δυνατόν νωρίτερα».
Η εκτέλεση της σύμβασης προβλέπει τα πρώτα αεροσκάφη να φτάνουν στην Ελλάδα το 2027 με τη χώρα μας να έχει σαφέστατη ανάγκη για άμεση θωράκιση και όχι σε τρία χρόνια.
«Όλοι όσοι παραπονιούνται ότι δεν τα έχουμε νωρίτερα, πολύ απλά δεν γνώριζαν ότι τα αεροπλάνα αυτά δεν παράγονται και πρέπει να υπάρχει μία μεγάλη παραγγελία για να μπορέσουν να μπουν μπροστά.
Ξέρουμε, όμως, ότι για τα επόμενα χρόνια ακόμα -σίγουρα για τα επόμενα τρία χρόνια- θα πρέπει να αρκεστούμε σε αυτά τα οποία έχουμε» ανέφερε ο πρωθυπουργός συνιστώντας κατά κάποιον τρόπο υπομονή…
Τήρηση του χρονοδιαγράμματος (;)
Η κατασκευή των CL-515 μόνο εύκολη δεν είναι. Ο συγκεκριμένος τύπος αεροπλάνου δεν έχει παραχθεί ξανά και υπάρχει μόνο σχέδια. Άνθρωποι που γνωρίζουν τη διαδικασία παραγωγής σημειώνουν ότι είναι πιθανό να απαιτηθεί επιπρόσθετος χρόνος (πέραν των τριών χρόνων) για να παραδοθούν. Αυτό γιατί αφού κατασκευαστεί το πρώτο αεροπλάνο θα πρέπει να γίνουν δοκιμαστικές πτήσεις και τυχόν αναγκαίες τροποποιήσεις προτού παραδοθούν στους πελάτες.
Στο μεταξύ, όπως γράφει το εξειδικευμένο περιοδικό «Πτήση», το αεροσκάφος εμφανίζεται εξελιγμένο μεν αλλά μάλλον όχι ώριμο ως σχεδίαση ενώ επικαλείται και δήλωση στελέχους της κατασκευάστριας εταιρείας πως «το αεροσκάφος απαιτεί σύνθετη μηχανολογική εξέλιξη και χρειαζόμαστε να συμφωνήσουμε με τους ευρωπαίους πελάτες μας σχετικά, για αυτό θα χρειαστούμε περισσότερο χρόνο».
Ο διάδοχος του CL-415
Το DHC-515 είναι ο εκσυγχρονισμένος διάδοχος του Canadair CL-415, το οποίο αποτελεί το κύριο εργαλείο των περισσότερων ευρωπαϊκών στόλων πυρόσβεσης από τα μέσα της δεκαετίας του 1990.
Τον Ιούλιο του 2023, η ΕΕ πρότεινε την αγορά 24 αεροσκαφών DHC-515. Δώδεκα θα αποτελέσουν τον πυρήνα της δικής της δεξαμενής αεροσκαφών του rescEU, ενώ άλλα 12 αεροσκάφη θα χρησιμοποιηθούν από τις πυροσβεστικές υπηρεσίες της Κροατίας, της Γαλλίας, της Ελλάδας, της Ιταλίας, της Πορτογαλίας και της Ισπανίας.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις