Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Ακρίβεια: Ο πληθωρισμός των διακοπών εκτινάσει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς

Ακρίβεια: Ο πληθωρισμός των διακοπών εκτινάσει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς

Η ακρίβεια οδηγεί τους πολίτες να βάζουν μαχαίρι στις δαπάνες προκειμένου να συγκρατήσουν τα έξοδά τους.

Μεγαλύτερος σε σχέση με πέρυσι θα είναι ο λογαριασμός των φετινών διακοπών για τα ελληνικά νοικοκυριά. Οι τιμές σε μεταφορές, ξενοδοχεία, εστιατόρια και καφέ τραβούν την ανηφόρα σε επίπεδα σημαντικά υψηλότερα από τον πληθωρισμό που τον Ιούλιο διαμορφώθηκε στο 2,7%. Η συνεχιζόμενη ακρίβεια οδηγεί τους Έλληνες σε περικοπές στις καλοκαιρινές τους διακοπές, περιορίζοντας τις ημέρες διαμονής και βάζοντας «μαχαίρι» στις δαπάνες της εστίασης και ψυχαγωγίας.

Αυξήσεις «φωτιά»

Τα αναλυτικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Ιούλιο δείχνουν περίτρανα το μέγεθος του προβλήματος καθώς οι τιμές σε εστιατόρια, καφετέριες, καφενεία και ζαχαροπλαστεία εμφανίζονται αυξημένες κατά 7% σε σχέση με πέρυσι.

+5,38 οι τιμές του πρόχειρου φαγητού, +12,64% ξενοδοχεία, +12,42% οι υπηρεσίες παροχής καταλυμάτων, +16% οι πτήσεις εσωτερικού, +5% τα εισιτήρια των πλοίων

Οι τιμές του πρόχειρου φαγητού (μη σερβιριζόμενου) έχουν αυξηθεί κατά 5,38%.

Διψήφιες είναι οι ανατιμήσεις σε ξενοδοχεία (+12,64%) και υπηρεσίες παροχής καταλυμάτων (+12,42%).

Οι τιμές των εισιτηρίων στις πτήσεις εσωτερικού είναι 16% πάνω ενώ τα εισιτήρια των πλοίων σχεδόν 5% ακριβότερα από πέρσι.

Ακριβή μου… βουτιά

Διακοπές με «κόφτη» δαπανών

Κάποτε οι Έλληνες έφευγαν από το κλεινόν άστυ ακόμα και έναν μήνα πλέον όμως οι εποχές έχουν αλλάξει και ειδικά για τους οικογενειάρχες όποιος καταφέρει να φύγει έστω και για μία εβδομάδα θα πρέπει να θεωρείται προνομιούχος.

Πολύ ακριβή υπόθεση όπως φαίνεται είναι το ταξίδι με πλοίο στην Ελλάδα.

Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ο μεγάλος βραχνάς για όποιον θέλει να επισκεφθεί νησιωτικό προορισμό. Γι’ αυτό, όλο και λιγότεροι Έλληνες επιλέγουν τα νησιά για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.

Σύμφωνα με στοιχεία του Οικονομικού Ταχυδρόμου μόλις το 17, 8% των Ελλήνων τουριστών ταξίδεψε με πλοίο το 2023. 22, 6 % ήταν το ποσοστό το 2022 και 21 % ένα χρόνο πριν.

Το κόστος, ειδικά στους νησιωτικούς προορισμούς, είναι δυσθεώρητο με τον «κόφτη» δαπανών να έχει ενεργοποιηθεί.

Νησιωτικοί προορισμοί με το… κιάλι

Αλλαγές των καταναλωτικών συνηθειών

Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών το 33% των ελλήνων καταναλωτών θεωρεί ότι το κόστος της εστίασης επιβαρύνει σημαντικά τον προϋπολογισμό των διακοπών και για τον λόγο αυτό έχουν γίνει πιο προσεκτικοί στις επιλογές τους ενώ οι επτά στους δέκα για λόγους οικονομίας έχουν αναγκαστεί να ακυρώσουν κάποια έξοδα για φαγητό ή ψυχαγωγία.

Η τάση μείωσης των δαπανών ανά ταξίδι ξεκίνησε από πέρυσι και για τους ξένους επισκέπτες καθώς και αυτοί αντιμετωπίζουν τον μπαμπούλα της ακρίβειας.

Ο γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), Λευτέρης Κιοσσές, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ, αναφέρθηκε εκ νέου στις αλλαγές των καταναλωτικών συνηθειών και στις διακοπές, λόγω ακρίβειας.

Όπως καταγράφεται και στη σχετική έκθεση του ΙΕΛΚΑ 7 στα 10 νοικοκυριά ακυρώνουν ούτως ή άλλως δαπάνες διασκέδασης και ψυχαγωγίας, όπως εξόδους για φαγητό.

Η ακρίβεια «ακουμπά» και τις ταβέρνες

Καταλύματα που προσφέρουν τη δυνατότητα μαγειρέματος

Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ καταδεικνύει επίσης μια στροφή στις προτιμήσεις των καταλυμάτων. Οι τουρίστες δείχνουν προτίμηση για καταλύματα που προσφέρουν τη δυνατότητα μαγειρέματος, όπως εξοχικά σπίτια και τροχόσπιτα, αντί για παραδοσιακά ξενοδοχεία με ημιδιατροφή ή πλήρη διατροφή. Επιπλέον, υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως διακοπές με ιστιοπλοϊκά, όπου οι τουρίστες μπορούν να μαγειρεύουν στα σκάφη τους.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της εστίασης ακόμα και σε δημοφιλής προορισμούς η κίνηση είναι μειωμένη σε σχέση με άλλα χρόνια.

Αλλά και στις επιχειρήσεις καφεστίασης, που σερβίρουν και πρωινό, είναι η ίδια εικόνα καθώς πολλοί τουρίστες έλληνες και ξένοι επιλέγουν να φάνε κάτι στο χέρι από το να καθίσουν σε κάποιο μαγαζί.

Μάλιστα η αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 24% από την 1η Ιουλίου στα σερβιριζόμενα μη αλκοολούχα ποτά – καφέδες, ροφήματα απομάκρυνε πελατεία από τα καταστήματα λένε οι επιχειρηματίες.

Must in

Μαθήματα ελληνικής Ιστορίας

Στη μελέτη «Ιστορία, έθνος και μυθιστόρημα στη Μεταπολίτευση» ο Δημήτρης Τζιόβας προσεγγίζει τη σχέση λογοτεχνίας και έθνους μέσα από τις μεταμορφώσεις του λεγόμενου «ιστορικού μυθιστορήματος», της μνήμης και των τραυμάτων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024