Άνδρος: «Αποδιοπομπαίοι τράγοι οι καπετάνιοι – Ελλείψεις υποδομών και παραλείψεις λιμενικού»
Για το περιστατικό με την επικίνδυνη επιβίβαση στην Άνδρο αλλά και για άλλα περιστατικά αυτός που την πληρώνει πάντα χωρίς πολλές φορές να ευθύνεται είναι ο καπετάνιος, καταγγέλλουν οι ναυτεργάτες
Οι υποδομές στα λιμάνια των νησιών έχουν παραμείνει στη δεκαετία του ’70-’80, σε αντίθεση με τη ραγδαία αύξηση του αριθμού των πλοίων, τονίζει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, με αφορμή τα πρόσφατα περιστατικά του Ε/Γ Ο/Γ «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» στην Άνδρο αλλά και αυτό του FAST FERRIES ANDROS.
Το συνδικαλιστικό όργανο των ναυτικών υποστηρίζει ότι και στις δύο αυτές περιπτώσεις, όπως και σε πολλές άλλες στο παρελθόν, ο «αποδιοπομπαίος τράγος είναι οι Πλοίαρχοι», οι οποίοι «συνελήφθησαν και κρατήθηκαν με τη διαδικασία του αυτόφωρου σαν να ήταν εγκληματίες».
Προσθέτει επίσης ότι γίνεται διακίνηση μερικών εκατομμυρίων επιβατών και οχημάτων, σε υποδομές που έχουν κατασκευαστεί για να εξυπηρετούν μόνο μερικές εκατοντάδες χιλιάδες.
Aν ο καπετάνιος δεν είχε ξεσύρει την άγκυρα και δεν προέβαινε εσπευσμένα σε άμεσο απόπλου του πλοίου τότε η εξέλιξη του γεγονότος θα είχε ολέθρια αποτελέσματα.
Καταγγέλλουν επίσης το Σ.Α.Σ στο οποίο προεδρεύει ο Γ.Γ του Υπουργείου, ότι «εισηγείται στον υπουργό και εγκρίνονται δρομολόγια με αφιξο-αναχωρήσεις πλοίων του πεντάλεπτου, που ούτε στα χαρτιά δεν βγαίνουν και με δεδομένες τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στο Αιγαίο, δυσχεραίνουν τον ασφαλή κατάπλου και απόπλου των πλοίων».
Εκρηκτικό κοκτέιλ
«Όλα τα παραπάνω αποτελούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ, που στο τέλος το μάρμαρο καλείται να το πληρώσει ο Πλοίαρχος», αναφέρει η ανακοίνωση.
Η ΠΝΟ ξεκαθαρίζει ότι θα υπερασπιστεί το σύνολο των δικαιωμάτων των Ναυτεργατών αλλά και των Νησιωτών και όλων των χρηστών των ενδοθαλασσίων μεταφορών, για να μπορούν να ταξιδεύουν όλοι με Ασφάλεια. «Δηλώνουμε επίσης ότι οι συνάδελφοι Πλοίαρχοι οι οποίοι έχουν εμπλακεί σε νομικές διαδικασίες, να είναι σίγουροι, ότι η Ομοσπονδία θα είναι δίπλα τους, να τους στηρίξει με όποιο τρόπο χρειαστεί».
Σημειώνεται εξάλλου ότι 9 πλοίαρχοι επιβατηγών πλοίων που δραστηριοποιούνται σε πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας σε επιστολή τους προς την Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού χαρακτηρίζουν αδικαιολόγητη τη σύλληψη του πλοιάρχου του SAONISOS προσθέτοντας ότι αν ο συνάδελφός τους δεν είχε ξεσύρει την άγκυρα και δεν προέβαινε εσπευσμένα σε άμεσο απόπλου του πλοίου τότε η εξέλιξη του γεγονότος θα είχε ολέθρια αποτελέσματα.
Απολύσεις στο SAONISOS και μη καταβολή δεδουλευμένων
Την ίδια στιγμή η ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει ότι η εταιρεία ΣΑΟΣ προχώρησε σε απολύσεις μελών του πληρώματος χωρίς να τους καταβάλει όλα τα ημερομίσθια και την αποζημίωση ενώ το Λιμεναρχείο Καρυστου αδιαφορεί στο να εφαρμόσει τη ναυτική νομοθεσία.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση:
«Στο λιμάνι της Καρύστου το πλοίο «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» βρίσκεται σε ακινησία, λόγω του γνωστού συμβάντος που συνέβη στο λιμάνι της Άνδρου.
Το πλήρωμα καταστρώματος, λόγω των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί, έχει περιέλθει σε κατάσταση τεχνητής ομηρίας.
Η μεταχείριση αυτή είναι απαράδεκτη και πρωτοφανής, ενώ η ολιγωρία των τοπικών λιμενικών αρχών είναι προκλητική, καθώς δεν τηρούν ούτε τα προσχήματα και επιδεικτικά αδιαφορούν να εφαρμόσουν την ναυτική νομοθεσία.
Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες του πληρώματος να εκφράσει τις αντιρρήσεις του, το λιμεναρχείο ισχυρίζεται ότι δεν έχει αρμοδιότητα να ελέγξει εάν καταβλήθηκαν οι αποδοχές τους σύμφωνα με τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και την Ναυτεργατική νομοθεσία.
Το θράσος και η υποκρισία του τοπικού λιμεναρχείου είναι επιδεικτικά πρωτοφανής, καθώς ισχυρίζονται ότι δεν γνώριζαν ότι το πλήρωμα εργάστηκε κανονικά το Σάββατο 17 Αυγούστου 2024, ενώ την ίδια μέρα είχαν ζητήσει οι ίδιοι από το πλήρωμα να μετακινήσει κάβους».
Εκφοβισμό καταγγέλλει η ΠΕΝΕΝ
Η ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει επίσης ότι το Λιμεναρχείο προσπάθησε να εκφοβίσει τους ναυτεργάτες που ζητούσαν την τήρηση της νομοθεσίας, αναφέροντας ότι η διεκδίκησή τους ήταν παράνομη και ότι αν δεν προσέλθουν να παραλάβουν τα φυλλάδια τους θα ληφθούν μέτρα.
«Το θράσος των λιμενικών, οι οποίοι φαίνεται να συμμερίζονται τα συμφέροντα του εφοπλιστή και όχι τα δικαιώματα των Ναυτεργατών, έφτασε στο σημείο να αρνηθούν να συζητήσουν με τον Γενικό Γραμματέα της ΠΕΝΕΝ και τα διαμαρτυρόμενα μέλη του πληρώματος, ζητώντας τους να υποβάλλονται οι διαμαρτυρίες γραπτώς.
Επιπλέον, προσπάθησαν να απομονώσουν το πλήρωμα από το σωματείο, ζητώντας να μιλήσουν με κάθε μέλος ξεχωριστά, με αποτέλεσμα να λάβουν την απάντηση «ό,τι θέλετε, μιλήστε με το σωματείο μας, αυτό μας εκπροσωπεί.»»
«Αξιοσημείωτο είναι ότι η πλειονότητα του πληρώματος είχε απομακρυνθεί από το πλοίο λόγω των μεθοδεύσεων του Λιμεναρχείου, με μόνο το πλήρωμα καταστρώματος να συνεχίζει να διεκδικεί τα δεδουλευμένα του» αναφέρει η ΠΕΝΕΝ και καλεί το υπουργείο και τις υπηρεσίες του να πάρουν θέση, να καταβληθούν τα δεδουλευμένα όπως προβλέπεται και να δοθεί τέλος στην ιδιότυπη ομηρία στην οποία έχει περιέλθει το πλήρωμα καταστρώματος.
- Το επτά το γνωστό: Αυτές είναι οι πιο δημοφιλείς δίαιτες
- ΗΠΑ: 3η εκτέλεση με εισπνοή αζώτου στην Αλαμπάμα – Πάσχιζε να αναπνεύσει για αρκετά λεπτά
- Κύπρος: Γεωτρήσεις ξεκινά η ExxonMobil στα οικόπεδα 5 και 10 τον Ιανουάριο
- Αϊτή: Κάλεσε τον γάλλο πρεσβευτή για τις «απαράδεκτες» δηλώσεις Μακρόν περί «ηλίθιων ηγετών»
- ΗΠΑ: «Σκανδαλώδη» κατά τον Μπάιντεν τα εντάλματα σύλληψης του ΔΠΔ για Νετανιάχου και Γκάλαντ
- ΗΠΑ: Την Παμ Μπόντι ονομάζει υπουργό Δικαιοσύνης ο Τραμπ – Πρώην εισαγγελέας και πιστή συνήγορός του