Στο Ντουμπάι σχεδιάζεται ο πιο «πράσινος» αυτοκινητόδρομος στον κόσμο
Στόχος είναι να επιφέρει επανάσταση στην αστική κινητικότητα και να αναβαθμίσει τα περιβαλλοντικά πρότυπα
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Το «Dubai Green Spine» επιδιώκει να μετατρέψει την οδό Sheikh Mohammad Bin Zayed Road στο εμιράτο του Ντουμπάι σε έναν βιώσιμο, πράσινο διάδρομο μήκους 64 χιλιομέτρων με τραμ που θα κινείται με ηλιακή ενέργεια.
Ο άνθρωπος στο επίκεντρο
Η εταιρεία URB δημοσίευσε τα αρχικά σχέδια για έναν αυτοκινητόδρομο μήκους 64 χιλιομέτρων, ο οποίος θα μεταμορφώσει την οδό Sheikh Mohammed Bin Zayed Road, μια από τις κύριες κυκλοφοριακές ζώνες της πόλης, σε μια «πράσινη ραχοκοκαλιά», με αυτόνομα, ηλιακά τροφοδοτούμενα τραμ και έξυπνη διαχείριση της κυκλοφορίας.
Ο Baharash Bagherian, πολεοδόμος και ιδρυτής της URB, πιστεύει ότι το «πρώτο στο είδος του έργο» θα κάνει το σχεδιασμό της πόλης πιο «ανθρωποκεντρικό».
«Το Ντουμπάι επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, με τον πληθυσμό του να αναμένεται να διπλασιαστεί σχεδόν στα 8 εκατομμύρια μέχρι το 2040», δήλωσε ο Bagherian στο CNN. «Αυτή η ανάπτυξη απαιτεί δημιουργικότητα και καινοτομία για την αντιμετώπιση τόσο των σημερινών, όσο και των μελλοντικών προκλήσεων», συμπλήρωσε.
Ηλιακή ενέργεια κι έξυπνη τεχνολογία
Το αυτόνομο τραμ με ηλιακή ενέργεια είναι μόνο μία πτυχή του προτεινόμενου συστήματος μεταφορών του αυτοκινητοδρόμου.
Πάνω από τη γραμμή του τραμ, ένα δίκτυο χώρων πρασίνου, πάρκων και ανισόπεδων διαβάσεων θα αυξήσει τη συνδεσιμότητα και τη δυνατότητα περιπάτου στην πόλη, στην οποία είναι σήμερα δύσκολο να περιηγηθεί κανείς με τα πόδια.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ο αυτοκινητόδρομος θα ενσωματώσει επίσης έξυπνη τεχνολογία, όπως αισθητήρες δικτύου επικοινωνίας πληθώρας συσκευών (IoT) με σκοπό τη διαχείριση κυκλοφορίας και τη βελτιστοποίηση της χρήσης ενέργειας.
Τα σχέδια του Bagherian επιτρέπουν την ενσωμάτωση ηλιακών συλλεκτών 300 μεγαβάτ και ενός συστήματος αποθήκευσης στις ράγες, που θα τροφοδοτούν τη γραμμή του τραμ, καθώς και την παραγωγή καθαρής ενέργειας για περίπου 130.000 σπίτια.
Επιπρόσθετα όσον αφορά τους χώρους πρασίνου -συμπεριλαμβανομένων των πάρκων και των κοινοτικών κήπων- προβλέπεται δενδροφύτευση σε ένα εκατομμύριο δέντρα, τα οποία θα συμβάλλουν επίσης στην ψύξη της πόλης και στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα.
Μια αστική ουτοπία με προκλήσεις
Η δημιουργία του πιο «πράσινου» αυτοκινητόδρομου στον κόσμο σε μια πόλη της ερήμου δεν είναι εύκολη υπόθεση.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) έχουν ήδη ένα από τα υψηλότερα ποσοστά κατανάλωσης νερού ανά κάτοικο στον κόσμο, καταναλώνοντας περίπου 550 λίτρα ανά άτομο, ανά ημέρα (σε σύγκριση με 310 λίτρα κατά μέσο όρο στις ΗΠΑ, 150 λίτρα στο Χονγκ Κονγκ και 144 λίτρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση).
Το μεγαλύτερο μέρος από αυτό δεν χρησιμοποιείται ως πόσιμο νερό, αλλά στη γεωργία και τη διαμόρφωση του τοπίου, ενώ οι χώροι πρασίνου της χώρας χρησιμοποιούν άφθονες ποσότητες νερού. Για παράδειγμα, το Dubai Miracle Garden – ένα πάρκο 72.000 τετραγωνικών μέτρων που εκθέτει 150 εκατομμύρια ζωντανά λουλούδια – καταναλώνει 757.000 λίτρα νερού κάθε μέρα.
«Το Ντουμπάι παρουσιάζει ένα μοναδικό σύνολο προκλήσεων: την ταχεία ανάπτυξή του, τον ποικιλόμορφο πληθυσμό του, την αστική εξάπλωση και τις ακραίες κλιματικές συνθήκες», δήλωσε ο Bagherian.
Για την καταπολέμηση αυτού του φαινομένου, η ιδέα του Bagherian περιλαμβάνει «σχεδιασμό τοπίου με ευαισθησία στο νερό» που περιλαμβάνει ενδημική χλωρίδα και φυτά ανθεκτικά στην ξηρασία, κατάλληλα για το ξηρό κλίμα, και χώμα αναμεμειγμένο με ζεόλιθο, έναν απορροφητικό κρύσταλλο που βοηθά στη συγκράτηση του νερού.
Αυτές οι «παθητικές τεχνικές» συμπληρώνονται με την έξυπνη τεχνολογία άρδευσης, πρόσθεσε, «η οποία χρησιμοποιεί δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για να προσαρμόσει τα προγράμματα ποτίσματος με βάση τα επίπεδα υγρασίας του εδάφους, τις προβλέψεις του καιρού και τις ανάγκες των φυτών».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις