Αγορά εργασίας – LinkedIn: Πώς άρχισε να μοιάζει με το TikTok
Όλο και περισσότεροι χρήστες ποστάρουν προσωπικά βίντεο, γνώμες επί παντός επιστητού και κουτσομπολιό
- Live: «Δεν χαρίζουμε στην άκρα δεξιά τα λαϊκά στρώματα» λέει ο Χαρίτσης στο συνέδριο της Νέας Αριστεράς
- Νέο βίντεο ντοκουμέντο από την μαφιόζικη εκτέλεση του 39χρονου Τούρκου
- Στρόβιλοι Von Karman στο Βόρειο Αιγαίο - Οι εικόνες που κατέγραψε ο δορυφόρος
- Μυστηριώδης ασθένεια σκοτώνει δεκάδες σε πολιορκημένη πόλη του Σουδάν
Μια ιστοσελίδα εδώ και πολύ καιρό γνωστή για την «ηγεσία της σκέψης» και τις συγκαλυμμένες επαγγελματικές φιλοδοξίες, το LinkedIn αρχίζει να μοιάζει όλο και περισσότερο σαν το Facebook, το Instagram και ίσως ακόμη και το TikTok.
Εάν δεν έχετε παρατηρήσει αυτή τη μετατόπιση, συνδεθείτε στην εφαρμογή και σύντομα θα γίνει κατανοητό. Κάποιοι δημοσιεύουν selfies από το γυμναστήριο, άλλοι γράφουν ποιήματα που θυμίζουν ημερολόγιο, και κάποιοι κουτσομπολεύουν ακόμη και συνάδελφους και εταιρείες.
Οι αλλαγές έχουν αφήσει πολλούς επαγγελματίες να αναρωτιούνται αν πρέπει να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους. Η αγορά εργασίας χαλαρώνει και μπορεί να χειροτερέψει. Η τεχνητή νοημοσύνη το κάνει όλο και πιο δύσκολο να ξεχωρίσεις.
Το Bloomberg έκανε αυτή την ερώτηση σε κάποιους υπεύθυνους προσλήψεων και coach στελεχών. Η ευρεία απάντηση είναι «όχι», δεν χρειάζεται να μετατραπείτε σε influencer στο χώρο εργασίας. Αλλά οι ειδικοί με τους οποίους μίλησε το Bloomberg είπαν ότι, αν γίνει στρατηγικά, η εξατομικευμένη χρήση του LinkedIn μπορεί να δώσει ώθηση σε μια πιο απαιτητική αγορά εργασίας.
Η Μόλι Γκόντφρι, η οποία βοηθά τις εταιρείες να αναπτύξουν την παρουσία τους στο LinkedIn μέσω της εταιρείας της Build Impact Convert, είπε ότι οι selfies είναι πολύ δημοφιλείς τον τελευταίο καιρό και αυτό είναι λογικό: Στους ανθρώπους αρέσει να βλέπουν πρόσωπα και να συνδέονται προσωπικά με άλλους. Βλέπει μια θέση στην εργαλειοθήκη σας στο LinkedIn για αναρτήσεις που λαμβάνουν πολλά likes και σχόλια. Αλλά αυτά δεν είναι το παν. Πρέπει επίσης να σκεφτείτε το δικό σας τελικό αποτέλεσμα.
Για το σκοπό αυτό, η Γκόντφρι είπε ότι μπορεί να είναι χρήσιμο να σκεφτείτε τη στρατηγική σας στο LinkedIn σαν μια διοχέτευση. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να θέλετε περιεχόμενο “κορυφής” που φέρνει μεγάλη προβολή, πολλά likes και ακολούθους, είπε. Ταυτόχρονα, πρέπει επίσης να σκεφτείτε τις αναρτήσεις που μπορεί να λάβουν λιγότερα likes ή σχόλια, αλλά στην πραγματικότητα να φέρνουν επιχειρηματική δραστηριότητα. Τέτοιες θέσεις μπορεί να είναι πιο εξειδικευμένες ή προσαρμοσμένες σε ένα συγκεκριμένο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ή για το οποίο προσλαμβάνει κάποιος άλλος. Αυτές οι αναρτήσεις μπορεί να φαίνονται λιγότερο δημοφιλείς, αλλά μπορεί να έχουν ένα θετικό: Το άτομο που τις βλέπει μπορεί να σας προσλάβει.
Καλή μια πολυσχιδής προσωπικότητα αλλά όχι η υπερβολή
Η coach στελεχών Μονίκ Βαλκούρ βλέπει επίσης την περίπτωση να δείχνεις περισσότερο τον εαυτό σου ως «σφαιρική προσωπικότητα» όταν κάνεις αίτηση για θέσεις εργασίας, ιδιαίτερα σε καιρούς που ο ανταγωνισμός έχει αυξηθεί. Παρόλα αυτά, υπενθυμίζει στους ανθρώπους να σκέφτονται τη δικτύωση όχι μόνο ως μια οπισθοδρομική άσκηση που επικεντρώνεται σε προηγούμενους ή παρόντες συναδέλφους, αλλά και ως μια μελλοντική, εστιασμένη στη δημιουργία νέων ευκαιριών.
Ένας τρόπος για να βολιδοσκοπήσετε αυτό το μέτωπο είναι να ρίξετε μια προσεκτική ματιά στο ποιος ασχολείται με τις δημοσιεύσεις σας. Εάν είναι τα ίδια 20 άτομα ξανά και ξανά, η Βαλκούρ είπε ότι μπορεί να είναι ένα σημάδι ότι πρέπει να διευρύνετε το πεδίο στόχευσης σας. Θα μπορούσε κάποιος από αυτούς τους 20 ανθρώπους να σας δώσει μια νέα δουλειά εάν ξαφνικά χάσετε τη δική σας ή είναι απλώς παλιοί συνάδελφοι που επικυρώνουν κάτι που έχετε δημοσιεύσει;
Τέλος, ο Άνταμ Κάιλ, ιδρυτής της Harrison Grey Search, τόνισε ότι είναι γενικά δύσπιστος με τους υποψηφίους που δημοσιεύουν υπερβολικά μεγάλο προσωπικό περιεχόμενο στο LinkedIn, ειδικά εάν είναι αρνητικό ή υπερβολικά πολιτικό. Ωστόσο, κατανοεί ότι ορισμένοι άνθρωποι, ιδιαίτερα από νεότερες γενιές, μπορεί να θέλουν να δημοσιεύσουν περισσότερα. Εάν συμβαίνει αυτό, η προειδοποίησή του είναι να επικεντρωθεί κανείς στην ποιότητα.
«Μερικοί άνθρωποι φτιάχνουν βίντεο μιλώντας για οτιδήποτε, τα οποία έχουν καταγραφεί στα τηλέφωνά τους καθώς περπατούν στο πάρκο», είπε. «Αν είναι καλό περιεχόμενο, υπέροχα. Αλλά αν δεν είναι τίποτα ουσιαστικό, πρέπει να ρωτήσετε, «Τι κάνουμε; Τι νόημα έχει;»».
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις