Υποχρεωτική ασφάλιση για τα ηλεκτρικά πατίνια
Το γερμανικό μέτρο περνάει και στην Ισπανία ακολουθώντας τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης
- Ο αντίπαλος της Starlink του Έλον Μάσκ έχει ευρωπαϊκή σφραγίδα
- Με τι δεν είναι ικανοποιημένοι οι εργαζόμενοι - Και δεν είναι ο μισθός η μεγαλύτερη ανησυχία τους
- Το ύστατο μήνυμα του Κώστα Χαρδαβέλλα στους θεατές του: Μέσα μας υπάρχει μία βόμβα χιλίων μεγατόνων, η ψυχή
- ΣΥΡΙΖΑ: Τα νέα μέλη του Εκτελεστικού Γραφείου και οι χρεώσεις στην Πολιτική Γραμματεία
Η ασφάλιση για ηλεκτρικά πατίνια θα καταστεί υποχρεωτική στο κοντινό μέλλον στην Ισπανία, αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η απόφαση αυτή απορρέει από την ανάγκη για μεγαλύτερη ασφάλεια στους δρόμους, καθώς τα ηλεκτρικά πατίνια γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Η απαίτηση για ασφάλιση θα καλύπτει πιθανούς τραυματισμούς και ζημιές που μπορεί να προκληθούν από τη χρήση αυτών των οχημάτων, ακολουθώντας τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στην Ευρώπη, οι κανονισμοί για την ασφάλιση ηλεκτρικών πατινιών ποικίλλουν από χώρα σε χώρα, αλλά υπάρχει μια αυξανόμενη τάση για την επιβολή υποχρεωτικής ασφάλισης. Σε ορισμένες χώρες, όπως η Γερμανία, η ασφάλιση είναι ήδη υποχρεωτική, ενώ άλλες εξετάζουν την εισαγωγή τέτοιων μέτρων για την προστασία τόσο των χρηστών όσο και των πεζών. Η Ευρωπαϊκή Ένωση πιέζει για εναρμόνιση των κανόνων ασφαλείας και ασφάλισης, με στόχο την καλύτερη διαχείριση των κινδύνων που συνδέονται με τη χρήση αυτών των οχημάτων.
Στην Ελλάδα, προς το παρόν δεν είναι υποχρεωτική η ασφάλιση για τα ηλεκτρικά πατίνια, αλλά υπάρχουν συζητήσεις για την επιβολή τέτοιου μέτρου, ιδίως καθώς αυξάνεται η χρήση αυτών των οχημάτων στις πόλεις. Ορισμένοι δήμοι έχουν ήδη θέσει περιορισμούς στη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών, ενώ η Εθνική Αρχή Οδικής Ασφάλειας εξετάζει τρόπους βελτίωσης της ασφάλειας των χρηστών και των πεζών. Η γενική τάση στην Ευρώπη θα μπορούσε να επηρεάσει και την Ελλάδα στο εγγύς μέλλον.
Στην Ελλάδα, τα ηλεκτρικά πατίνια δεν είναι εκτός νόμου, αλλά η νομοθεσία δεν έχει προσαρμοστεί πλήρως στη χρήση τους. Δεν απαιτείται ακόμη υποχρεωτική ασφάλιση, ωστόσο οι χρήστες πρέπει να συμμορφώνονται με ορισμένους κανόνες κυκλοφορίας. Για παράδειγμα, απαγορεύεται η χρήση τους σε πεζοδρόμια και η κυκλοφορία τους πρέπει να γίνεται σε ποδηλατόδρομους ή στο οδόστρωμα όπου η ταχύτητα κυκλοφορίας είναι χαμηλή. Παράλληλα, εξετάζεται το ενδεχόμενο να γίνουν αυστηρότεροι οι κανονισμοί.
Στη χώρα μας έχουν σημειωθεί ατυχήματα με ηλεκτρικά πατίνια, κάποια από τα οποία ήταν σοβαρά. Αυτά συχνά περιλαμβάνουν συγκρούσεις με οχήματα ή πεζούς, καθώς και πτώσεις λόγω της ασταθούς φύσης των πατινιών σε ανώμαλες επιφάνειες ή σε σημεία όπου δεν υπάρχουν κατάλληλες υποδομές.
Η αυξανόμενη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών, κυρίως στις πόλεις, έχει οδηγήσει σε συζητήσεις για την ανάγκη ενίσχυσης των κανονισμών ασφαλείας και της κυκλοφορίας.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει θεσπίσει ακόμη ενιαία νομοθεσία για τα ηλεκτρικά πατίνια, αλλά έχει αναγνωρίσει την ανάγκη για βελτίωση της οδικής ασφάλειας και ενθαρρύνει τα κράτη μέλη να θεσπίσουν κανονισμούς που να προστατεύουν τόσο τους χρήστες όσο και τους πεζούς. Η ΕΕ προωθεί την εναρμόνιση των κανονισμών, ώστε να διασφαλιστεί η ασφαλής χρήση των ηλεκτρικών πατινιών σε ολόκληρη την Ευρώπη, περιλαμβάνοντας και την υποχρέωση ασφάλισης σε ορισμένες περιπτώσεις
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις