Κάτω από τα ραντάρ της δημοσιότητας και κατόπιν εορτής ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συγκάλεσε χθες Τετάρτη στο Μέγαρο Μαξίμου ευρεία υπουργική σύσκεψη -με τη συμμετοχή μέσω τηλεδιάσκεψης και της Περιφέρειας της Κρήτης- για την οδική ασφάλεια στον υφιστάμενο ΒΟΑΚ, αλλά και για την επιτάχυνση των έργων στο νέο αυτοκινητόδρομο που θα ενώνει τον Κίσσαμο Χανίων με τη Σητεία Λασιθίου.

Είχαν προηγηθεί την Τρίτη 20 Αυγούστου τα αποκαλυπτικά δημοσιεύματα του in για τις καθυστερήσεις στα έργα του ΒΟΑΚ, τα απανωτά δυστυχήματα στον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο με θύματα συνήθως νέους ανθρώπους. Παρέμβαση υπήρξε και μέσω του editorial του in καταδεικνύοντας τις ευθύνες του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης για την κωλυσιεργία στην υλοποίηση του έργου.

Τα ρεπορτάζ του in, αναπαρήχθησαν από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης της Κρήτης, και λίγες ώρες μετά το σάλο που προκάλεσαν αλλά κυρίως με νωπές τις μνήμες των αδικοχαμένων νέων στην άσφαλτο οι κάτοικοι αποφάσισαν κινητοποιήσεις.

Η σύσκεψη

Χθες Τετάρτη 21 Αυγούστου και μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, ο πρωθυπουργός συγκάλεσε στο Μέγαρο Μαξίμου ευρεία σύσκεψη για τον ΒΟΑΚ.

Στη συνάντηση εργασίας, από την πλευρά της κυβέρνησης, μετείχαν ο υπουργός υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, υφυπουργός στον Πρωθυπουργό Παύλος Μαρινάκης, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, ο υφυπουργός στον Πρωθυπουργό Γιώργος Μυλωνάκης, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Κωνσταντίνος Μαγουλάς, ο Γενικός Γραμματέας Πρωθυπουργού Στέλιος Κουτναζής, ο Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Δημήτριος Αναγνώπουλος, ενώ από την Περιφέρεια Κρήτης μετείχαν με τηλεδιάσκεψη ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, και ο Γενικός Διευθυντής Υποδομών της Περιφέρειας, Γιώργος Αγαπάκης.

«Έμφαση δόθηκε στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας, ενώ αποφασίστηκε η άμεση εκπόνηση μελέτης οδικής ασφάλειας που θα επεμβαίνει δραστικά σε τρία τμήματα του εθνικού δικτύου, κυρίως στην περιοχή από Χανιά έως και το Κολυμπάρι και από εκεί έως Κίσσαμο. Η παρέμβαση», σύμφωνα με την κυβερνητική διαρροή «που θα προκύψει θα οριοθετεί τα επικίνδυνα σημεία, στο πρότυπο των εργασιών που συντελέστηκαν στο τμήμα της Εθνικής οδού Πατρών-Πύργου, με εφαρμογή σημειακών περιορισμών στην κίνηση των οχημάτων».

Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο

Σύμφωνα πάντα με την ίδια πηγή, «παράλληλα, ζητήθηκε επίσπευση των διαδικασιών και επίλυση των όποιων ζητημάτων εκκρεμούν ως προς την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης για την κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ, στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο-Χερσόνησος. Στόχος είναι έως το τέλος του έτους να έχει υπογραφεί η σύμβαση και να αναλαμβάνει έργο η ανάδοχος εταιρεία», αναφέρουν πάντα οι ίδιες κυβερνητικές διαρροές.

Η Περιφέρεια Ηρακλείου

Στην ευρεία σύσκεψη, σύμφωνα με πληροφορίες του in, παρέμβαση έκανε και ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, ο οποίος ζήτησε στον σχεδιασμό και τα έργα για τον ΒΟΑΚ να έχει λόγο και η Περιφέρεια Κρήτης.

Ο κ. Αρναουτάκης σε δηλώσεις του που αναδημοσιεύονται στα τοπικά μέσα ενημέρωσης της Κρήτης, μίλησε για την ανάγκη εκπόνησης της μελέτης οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο.

Ο ίδιος ζήτησε να υπογραφεί άμεσα η σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Χανίων – Ηρακλείου. «Η δέσμευση είναι ότι μέχρι το τέλος του χρόνου μπορεί να υπογραφεί η σύμβαση, ώστε το έργο να ξεκινήσει στα τέλη του επόμενου χρόνου», δήλωσε.

Ο κ. Αρναουτάκης είπε ακόμη ότι στη διάρκεια της σύσκεψης έγινε γνωστό πώς ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας θα επισκεφθεί τον Σεπτέμβριο τα εργοτάξια που αναπτύσσονται στα άλλα σημεία του νέου ΒΟΑΚ όπου ξεκινούν οι εργασίες.