Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Τα ταξίδια εκδίκησης που άνθησαν μετά την πανδημία ανήκουν στο παρελθόν

Τα ταξίδια εκδίκησης που άνθησαν μετά την πανδημία ανήκουν στο παρελθόν

Η νέα τάση μετά τα ταξίδια εκδίκησης - Τι άλλαξε

Τα ταξίδια εκδίκησης ήταν μια τάση που χαρακτήρισε την μεταπανδημική εποχή, καθώς οι άνθρωποι, έχοντας υποστεί εγκλεισμό ήθελαν να ξεφύγουν από τον περιορισμό. Πλέον, φαίνεται ότι τελικά οι ταξιδιώτες μπορεί να χόρτασαν.

Με τα ταξίδια εκδίκησης να έχουν τελειώσει και τις οικονομίες πανδημίας να έχουν εξαντληθεί, οι ταξιδιώτες λένε ότι σχεδιάζουν λιγότερα ταξίδια αυτό το καλοκαίρι ή ότι δεν κάνουν καθόλου.

«Μετά από δύο συνεχόμενα χρόνια ισχυρών κερδών, ο αριθμός των Αμερικανών που σχεδιάζουν να κάνουν ταξίδια αναψυχής μειώνεται», αναφέρουν οι συντάκτες της έκθεσης για τα καλοκαιρινά ταξίδια από την Deloitte Insights.

Το κλείσιμο της σεζόν κερδών δεύτερου τριμήνου έδειξε ότι μεγάλες εταιρείες όπως η Marriott, η Hyatt, η Wyndham, η Airbnb και Expedia αναμένουν εξασθένηση της ταξιδιωτικής ζήτησης και φέτος.

«Πολύ ακριβά» για ταξίδια τώρα

Οι Αμερικανοί προγραμματίζουν 2,3 ταξίδια αυτό το καλοκαίρι, από 3,1 ταξίδια το καλοκαίρι του 2023, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte σε περισσότερους από 4.000 ανθρώπους.

Ο αριθμός των ερωτηθέντων που είπε ότι αποφεύγει τελείως τα καλοκαιρινά ταξίδια αυξήθηκε από 37% σε 42%, έδειξε η έκθεση. Όταν ρωτήθηκαν γιατί μένουν σπίτι, σχεδόν το ένα τρίτο των ερωτηθέντων απάντησε ότι «τα ταξίδια είναι πολύ ακριβά αυτήν τη στιγμή» – ένα άλμα οκτώ ποσοστιαίων μονάδων από το 2023, σύμφωνα με την Deloitte.

Περίπου το 14% των ερωτηθέντων που σκοπεύει να ταξιδέψει δήλωσε ότι σχεδιάζει να ξοδέψει λιγότερα, ενώ τα μικρότερα ταξίδια αναφέρονται ως ο πιο δημοφιλής τρόπος για αποδράσεις.

Ωστόσο, ένα άλλο 19% δήλωσε ότι σχεδιάζει να δαπανήσει περισσότερα (έναντι 25% το 2023). Ωστόσο, αυτό δεν συμβαίνει απαραίτητα επειδή το θέλουν, αλλά περισσότερο επειδή αισθάνονται ότι πρέπει.

«Ο συχνότερα αναφερόμενος λόγος για την αύξηση των δαπανών είναι η αύξηση των τιμών και όχι τα πιο φιλόδοξα ταξίδια», ανέφερε η έκθεση.

Οι νεότεροι αποσύρονται από τη «διασκέδαση»

Η μέση δαπάνη για διακριτικά αγαθά και υπηρεσίες, όπως ταξίδια, ρούχα και έπιπλα, μειώθηκε γενικά αυτό το καλοκαίρι, δήλωσε στο CNBC η Σοφία Μπεγκ, οικονομολόγος στην εταιρεία πληροφοριών Morning Consult.

Οι μεγαλύτερες περικοπές αφορούν τις ψυχαγωγικές δαπάνες μεταξύ των Gen Z και των millennials, μια κατηγορία που περιλαμβάνει συναυλίες και αθλητικές εκδηλώσεις, σύμφωνα με έκθεση Ιουλίου του Morning Consult.

Αυτές οι ηλικιακές ομάδες ξοδεύουν λιγότερα για αεροπορικά εισιτήρια και καταλύματα σε ξενοδοχεία, είπε ο Μπεγκ, υποδεικνύοντας ότι η περικοπή των ταξιδιωτικών δαπανών μπορεί να είναι μια ομαλοποίηση της αγοράς μετά το τέλος των ταξιδιών εκδίκησης.

«Οι νεότεροι ενήλικες έχουν συρρικνώσει το μερίδιο του προϋπολογισμού τους που προορίζεται για διασκέδαση», σύμφωνα με την έκθεση, η οποία έδειξε ότι συνεχίζουν να πληρώνουν για είδη όπως προϊόντα προσωπικής φροντίδας, φαγητό σε εστιατόρια και αλκοόλ.

Οι Gen Z στο ταξιδιωτικό προσκήνιο

Οι Gen Z εκτοξεύτηκαν στην ταξιδιωτική σκηνή, με τα παλαιότερα μέλη να ενηλικιώνονται την ίδια περίπου στιγμή που άρχισαν να τελειώνουν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που σχετίζονται με την πανδημία.

Η έλλειψη κεφαλαίων δεν εμπόδισε τις ταξιδιωτικές τους φιλοδοξίες, καθώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μια αυξανόμενη ομάδα ταξιδιωτικών επιρροών ώθησαν ταξίδια που οι προηγούμενες γενιές συνήθως ανέβαλαν για χρόνια.

Ο ρόλος του ταξιδιού στη ζωή των νεότερων είναι επίσης διαφορετικός. Οι νεότεροι ταξιδιώτες είναι πιο ικανοί να βλέπουν τα ταξίδια ως ουσιαστικό μέρος της ψυχικής τους υγείας παρά ως πολυτέλεια ή υπερβολή.

Ενώ οι γονείς τους έκαναν αποταμίευση σε βάθος χρόνου, στα 20 τους, η νοοτροπία των Gen Z είναι να αδράξουν την ημέρα, αντί να εξοικονομήσουν χρήματα για μια δύσκολη στιγμή.

Αλλά υπάρχει ένα όριο σε αυτή τη νοοτροπία, είπε ο Μπεγκ. «Αν και το ταξίδι μπορεί να είναι θεμελιώδες για την ευεξία τους, δεν είναι πραγματικά απαραίτητο όπως η πληρωμή ενοικίου ή η αγορά ειδών παντοπωλείου», εγηγεί.

Μια έκθεση του Απριλίου που δημοσιεύθηκε από την ταξιδιωτική εταιρεία Hopper διαπίστωσε ότι οι Gen Z που κερδίζουν λιγότερα από 50.000 δολάρια ετησίως ξοδεύουν έως και 49% περισσότερα σε ταξίδια από τους μεγαλυτέρους που κερδίζουν τα ίδια χρήματα.

Πηγή: ΟΤ

Must in

Αποκάλυψη in: Καθαρές οι τοξικολογικές εξετάσεις και του 15 μηνών Παναγιώτη στο «θρίλερ στην Αμαλιάδα»

Νέο πλήγμα στο σενάριο δολοφονίας πέντε μωρών από την 24χρονη Ειρήνη Μ. στην Αμαλιάδα. Κρίσιμες οι ιστολογικές εξετάσεις για το ίδιο παιδί που αναφέρεται ότι ήταν υγιές.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024