Όσκαρ: «Λάθος υπαλλήλου» το φιάσκο με την επιτροπή – Ακόμα περισσότερα ερωτήματα μετά τη συνέντευξη Τύπου
Οι εξηγήσεις του υπουργού για το φιάσκο στα Όσκαρ γεννούν ακόμα μεγαλύτερα ερωτήματα
Έκτακτη συνέντευξη τύπου παραχώρησε ο υφυπουργός Πολιτισμού Ιάσων Φωτήλας μετά τη θύελλα αντιδράσεων που έχει προκληθεί για το θέμα της επιτροπής που θα γνωμοδοτήσει για την ελληνική πρόταση για τα Όσκαρ.
Ο κ. Φωτήλας υποστήριξε ότι όλο το ζήτημα λίγο πολύ προκλήθηκε από λάθος υπαλλήλου του υπουργείου που από υπερβάλλοντα ζήλο παρέκαμψε την τυπική διαδικασία και απηύθυνε την πρόταση στους επτά καλλιτέχνες για να στελεχώσουν την επιτροπή. Όμως σύμφωνα με όσα είπε ο ίδιος ο υπουργός την πρόταση που υπέβαλε η υπάλληλος την είχε καταρτίσει η ίδια η διεύθυνση Παραστατικών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΥΠΠΟ χωρίς ωστόσο να έχει υπογραφεί από τη γενική γραμματεία και τον υφυπουργό.
Η υπάλληλος παρέκαμψε την τυπική διαδικασία
Ο υφυπουργός είπε ότι έμαθε τυχαία την Κυριακή 11 Αυγούστου πως ένα email στάλθηκε την ίδια μέρα από τη διεύθυνση Παραστατικών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΥΠΠΟ, από υπάλληλο του υπουργείου, που ενημέρωνε τους επτά καλλιτέχνες, τους οποίους η Διεύθυνση είχε επιλέξει να εισηγηθεί στον υφυπουργό να αποτελούν την επιτροπή, ότι είναι αυτοί που οριστικά την αποτελούν.
Ο υφυπουργός τόνισε ότι ευελπιστεί πως μετά από αυτή τη συνέντευξη, οι καλλιτέχνες που απέσυραν τις ταινίες τους από τη διαδικασία επιλογής των Όσκαρ θα επιστρέψουν
«Όριζε επίσης πρόεδρο και αντιπρόεδρο, έστελνε όλο το υλικό, δηλαδή τις ταινίες που θα έπρεπε να δουν προκειμένου να αποφασίσουν ποιες θα ψηφίσουν και στο τέλος τους έλεγε ότι απομένει μόνο η τυπική υπογραφή του αρμόδιου υπουργού. Όλα αυτά πριν καν φτάσει η εισήγηση στο γραφείο τόσο της γενικής γραμματέως για υπογραφή, όσο και στο δικό μου για την τελική υπογραφή. Δηλαδή για κάποιον λόγο που δεν τον γνωρίζω, ο συγκεκριμένος υπάλληλος αποφάσισε να αγνοήσει και να παρακάμψει όλη την ιεραρχική διαδικασία όπως την ορίζει ο νόμος», τόνισε ο κ. Φωτήλας, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ.
Δεν είχαμε πρόβλημα με την επιτροπή αλλά…
Σύμφωνα με τον ίδιο, κανένας, πλην της υπαλλήλου που έστειλε το email, δεν γνώριζε για την πρωτοβουλία της αυτή, ενώ όταν η ίδια ρωτήθηκε, είπε πως όλα έγιναν από υπερβάλλοντα ζήλο προκειμένου να τρέξουν πιο γρήγορα οι διαδικασίες και να κερδηθεί χρόνος. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι όπως είπε ο ίδιος ο υπουργός η προθεσμία για την ενημέρωση της Ακαδημίας των Όσκαρ ήταν η 15η Αυγούστου, αλλιώς η χώρα δεν θα μπορούσε να συμμετάσχει.
Ο κ. Φωτήλας τόνισε δεν υπήρχε κανένας λόγος να μην υπογραφεί από τον ίδιο η εν λόγω πρόταση για την αρχική επιτροπή καθώς αφορούσε επαγγελματίες «εγνωσμένου κύρους» αλλά επειδή η διαδικασία ήταν «παράτυπη και μη επιτρεπτή» δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει «το προϊόν της».
«Η εισήγηση θα υπογραφόταν γιατί δεν υπήρχε κανένας λόγος να αμφισβητήσουμε την επιτροπή. Η υπογραφή ήταν τυπική διαδικασία κατά κάποιον τρόπο», παραδέχτηκε ο Ι. Φωτήλας, που όπως σημείωσε, έπρεπε ο ίδιος στη συνέχεια να ενεργήσει πολύ γρήγορα, καθώς σε τρεις μέρες, στις 15/8, έπρεπε να ενημερωθεί η αμερικανική ακαδημία των Όσκαρ για τα μέλη της επιτροπής – «αλλιώς χάναμε τη διαδικασία των Όσκαρ».
«Δεν πρόλαβα να τους αλλάξω όλους»
Σημειώνεται ότι από τα επτά μέλη της αρχικής επιτροπής δεν συμπεριλήφθηκαν στην λίστα που δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια τα τέσσερα. «Αν μπορούσα θα τους άλλαζα όλους -εκτός από τη νικήτρια των βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου της περασμένης χρονιάς, γιατί ο νικητής είναι πάντα μέλος της επιτροπής- γιατί αυτό θα ήταν και το σωστό.
Όμως δεν υπήρχε χρόνος. Διάλεξα καλλιτέχνες μέσα από τη λίστα των καλλιτεχνών που μου έδωσε το ΥΠΠΟ, όχι από το μυαλό μου. Κάποιους δε, η ίδια η διεύθυνση του ΥΠΠΟ είχε προσπαθήσει, αλλά δεν τους είχε βρει στο τηλέφωνο. Εγώ προσπάθησα ξανά και τους βρήκα.
Το σκεπτικό μου ήταν, πρώτον, όσο μπορώ να συγκροτήσω μια επιτροπή ώστε να μην χάσουμε τη διαδικασία των Όσκαρ. Και δεύτερον, να αποτελείται από ανθρώπους οι οποίοι είναι εγνωσμένου κύρους, όπως και αυτοί που ήταν στην αρχική πρόταση» σημείωσε.
Μετά από ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο υφυπουργός τόνισε ότι ευελπιστεί πως μετά από αυτή τη συνέντευξη, οι καλλιτέχνες που απέσυραν τις ταινίες τους από τη διαδικασία επιλογής των Όσκαρ (σσ 21 μέχρι στιγμής), αλλά και τα μέλη που παραιτήθηκαν από την επιτροπή μετά τις πρόσφατες εξελίξεις, θα επιστρέψουν.
Οι απαντήσεις του υπουργού σε όσα πρωτοφανή συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες και στις αντιδράσεις σύσσωμου του κινηματογραφικού κόσμου, γεννούν ωστόσο νέα ερωτήματα και περιπλέκουν την κατάσταση.
Νέα ερωτήματα ψάχνουν απαντήσεις
Πέρα από το γεγονός ότι για όλο αυτό ο κ. Φωτήλας αποδίδει ευθύνες αποκλειστικά σε μία υπάλληλο του υπουργείου, δεν γίνονται αντιληπτά τα εξής:
Εφόσον η υπάλληλος έστειλε μέιλ στα άτομα που είχε επιλέξει η αρμόδια διεύθυνση Παραστατικών Τεχνών και Κινηματογράφου του ΥΠΠΟ – και όχι σε άτομα που έβγαλε η ίδια από το μυαλό της – ακόμα και αν παρέκαμψε την τυπική ιεραρχική διαδικασία και εφόσον ο ίδιος παραδέχεται ότι δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα να υπογράψει τη συγκεκριμένη λίστα, γιατί τελικά δεν το έκανε έστω και εκ των υστέρων;
Ποια δεοντολογία εξυπηρετεί να αποκλείονται εν τέλει συγκεκριμένα άτομα, που δεν ευθύνονται σε τίποτα για τις όποιες αστοχίες του υπουργείου, εάν «η υπογραφή ήταν τυπική διαδικασία κατά κάποιον τρόπο» όπως παραδέχτηκε ο ίδιος στη συνέντευξη τύπου;
Το γράμμα του νόμου
Εάν πάλι το γράμμα του νόμου και ο σεβασμός της ιεραρχίας έχει τόση σημασία που ο υπουργός δεν μπορούσε να δεχτεί την παραβίασή του για τον «x» λόγο, τότε γιατί αφαίρεσε από την αρχική πρόταση μόνο τέσσερα άτομα;
Είναι οι ασφυκτικές προθεσμίες επαρκής λόγος για να ισχυρίζεται ότι τόσο άτομα κατάφερα να βρω και τόσα βρήκα μέσα σε τρεις μέρες;
Δεν ήταν άραγε ασφυκτική η προθεσμία που είχε η υπάλληλος όταν έστειλε την έτοιμη κατά τα άλλα πρόταση – για την οποία ο υπουργός λέει δεν είχε αντίρρηση – στις 11 Αυγούστου αν σκεφτεί κανείς ότι έπρεπε να πάρουν θετική απάντηση και να στείλουν την οριστική λίστα στην Ακαδημία των Όσκαρ στις 15 Αυγούστου;
Μετά τη συνέντευξη τύπου του υπουργού το ζήτημα παραμένει ορθάνοιχτο αντί να κλείνει. Με εξηγήσεις που δεν εξηγούν και με ευθύνες που αποδίδονται σε μία υπάλληλο την ώρα που 21 δημιουργοί έχουν αποσύρει τις ταινίες τους και η αμφισβήτηση είναι διάχυτη στον κινηματογραφικό κόσμο όχι μόνο για τους χειρισμούς αλλά και για τις προθέσεις του υπουργείου, το ζήτημα δεν μπορεί να κλείσει με το επιχείρημα της τυπικής ιεραρχικής διαδικασίας.
Ίσα ίσα που μάλλον γίνεται χειρότερο.
- Mac Miller: Η οικογένεια του ράπερ κυκλοφορεί το «Balloonerism» έξι χρόνια μετά τον θάνατό του
- Αμερικανός αναλυτής: «Ουκρανική προπαγάνδα ο ρωσικός διηπειρωτικός βαλλιστικός πύραυλος!»
- Σαμποτάζ στη Βαλτική: Ενδείξεις για κινεζική εμπλοκή
- Target: Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την αλυσίδα εκπτωτικών πολυκαταστημάτων – Τι έφταιξε
- Μάντσεστερ Σίτι: Ανανέωσε ο Γκουαρντιόλα μέχρι το 2027 (pics+vid)
- Ένας ακόμα εκλεκτός του Τραμπ κατηγορούμενος για σεξουαλικό έκλημα – Νέα στοιχεία για τον Πιτ Χέγκσεθ