Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Σικελία: Γιατί το υπερπολυτελές σκάφος «Bayesian» βυθίστηκε τόσο γρήγορα

Σικελία: Γιατί το υπερπολυτελές σκάφος «Bayesian» βυθίστηκε τόσο γρήγορα

Για τους Ιταλούς εισαγγελείς που ερευνούν το περιστατικό, το ενδιαφέρον τους θα επικεντρωθεί στο κατά πόσο ο καπετάνιος στο σκάφος έλαβε όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας για να αποτρέψει την τραγωδία

Στο ερώτημα γιατί το σκάφος «Bayesian» βυθίστηκε τόσο γρήγορα, έχουν κληθεί να απαντήσουν Ιταλοί ερευνητές.

Το πολυτελές  «Bayesian», ναυάγησε στα ανοιχτά των ακτών της Σικελίας την περασμένη Δευτέρα, εν μέσω σφοδρής κακοκαιρίας.

Ιταλοί δύτες, κατάφεραν μετά από μέρες να εντοπίσουν και να ανασύρουν τα θύματα του ναυαγίου. Μεταξύ των νεκρών είναι και ο μεγιστάνας της τεχνολογίας Μάικ Λιντς και η κόρη του, η 18χρονη Χάνα Λιντς.

Υπενθυμίζεται ότι στο σκάφος που ανήκει στη σύζυγο του Βρετανού επιχειρηματία τεχνολογίας Μάικ Λιντς, επέβαιναν συνολικά 22 άτομα, όταν βούλιαξε εν μέσω άγριας καταιγίδας ενώ ήταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι Porticello, κοντά στο Παλέρμο.

Οι δύτες ανέσυραν σήμερα Πέμπτη και τον πέμπτο νεκρό από τους έξι αγνοούμενους στο ναυάγιο. Σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, πρόκειται για τον Μάικ Λίντς.

Χθες, οι δύτες είχαν ανασύρει τέσσερα πτώματα από το βυθισμένο σκάφος. Μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία του Παλέρμο. Δεν έχουν αναγνωρισθεί επισήμως.

Νωρίς το πρωί σήμερα επαναλήφθηκε η επιχείρηση για τον εντοπισμό του τελευταίου νεκρού που παραμένει παγιδευμένος στο ναυαγισμένο γιοτ και, σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, πρόκειται για την 18χρονη κόρη του Μάικ Λιντς Χάνα.

Σοκάρουν οι μαρτυρίες για το σκάφος

Οι ψαράδες στο χωριό Porticello της Σικελίας που είδαν το «Bayesian» να βυθίζεται γρήγορα σε μια σφοδρή καταιγίδα τη Δευτέρα λένε ότι το σκάφος βρισκόταν στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή.

Αλλά για τους Ιταλούς εισαγγελείς που ερευνούν το περιστατικό, το ενδιαφέρον τους θα επικεντρωθεί στο κατά πόσον ο καπετάνιος και το πλήρωμα έλαβαν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας για να αποτρέψουν την τραγωδία, σύμφωνα με τον Guardian.

Εισαγγελείς από την κοντινή πόλη Termini Imerese ανέκριναν τον καπετάνιο του σκάφους, τον 51χρονο James Cutfield, από τη Νέα Ζηλανδία, για περισσότερες από δύο ώρες την Τρίτη.

Ο Karsten Borner, 69 ετών, ο καπετάνιος ενός κοντινού ιστιοφόρου που ήταν ο πρώτος που το βοήθησε τη Δευτέρα, δήλωσε: «Δεν έχω ξαναδεί σκάφος αυτού του μεγέθους να βυθίζεται τόσο γρήγορα. Μέσα σε λίγα λεπτά δεν είχε μείνει τίποτα».

Οι διασώστες εργάζονται με την υπόθεση ότι το σκάφος βυθίστηκε γρήγορα αφού χτυπήθηκε από ανεμοστρόβιλο. Το γεγονός ότι άλλα σκάφη που βρίσκονταν κοντά – όπως το μικρό σκάφος του Borner – δεν βυθίστηκαν αποτελεί ένδειξη του τοπικού χαρακτήρα του συμβάντος.

Ανοιχτή καταπακτή;

Σύμφωνα με τη La Repubblica, δύτες που πραγματοποίησαν υποβρύχιους ελέγχους στο σκάφος ανέφεραν ότι η καταπακτή ήταν ανοιχτή, αν και αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί από τους αξιωματούχους. Εάν αυτό συνέβαινε, μεγάλες ποσότητες νερού θα μπορούσαν να έχουν εισέλθει από το κενό, αποσταθεροποιώντας ενδεχομένως το σκάφος.

Ο Gabriele Bruni, ιστιοπλόος που έχει συμμετάσχει δύο φορές στο America’s Cup και έχει προπονήσει την ιταλική Ολυμπιακή ομάδα, δήλωσε: «Μια ανοιχτή καταπακτή σε ένα μεγάλο πλοίο όπως το Bayesian μπορεί να αντέξει την είσοδο μικρών ποσοτήτων νερού, αλλά, στην περίπτωση ισχυρών καταιγίδων, δεν θα εμπόδιζε την είσοδο μεγάλων ποσοτήτων νερού».

«Μου φαίνεται εύλογο ότι το νερό εισήλθε από κάπου», πρόσθεσε ο Bruni. «Διαφορετικά, ένα τέτοιο σκάφος δεν θα είχε βυθιστεί τόσο γρήγορα».

Άλλες πηγές ανέφεραν στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης ότι η κινητή καρίνα του σκάφους είχε ανασηκωθεί εν μέρει. Σύμφωνα με στοιχεία από το ναυπηγείο Perini Navi, το οποίο κατασκεύασε το Bayesian, το σκάφος ήταν εξοπλισμένο με ένα σύστημα ικανό να κατεβάζει την καρίνα σε βάθος έως και 10 μέτρων.

«Είναι σαφές ότι μια χαμηλωμένη καρίνα θα παρείχε μεγαλύτερη σταθερότητα στο ιστιοφόρο σε περίπτωση ισχυρών ανέμων», σχολίασε ο Bruni. «Ωστόσο, πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι τα σκάφη αυτά συχνά δεν μπορούν να κατεβάσουν εντελώς την κινητή καρίνα, ιδίως όταν βρίσκονται κοντά σε λιμάνι. Μια καρίνα με βάθος 10 μέτρων θα μπορούσε εύκολα να κολλήσει ανάμεσα στα βράχια του βυθού».

Ο Fabio Cefalù, ένας 36χρονος ψαράς από το Porticello, ο οποίος ήταν από τους πρώτους που προσπάθησαν να παράσχουν βοήθεια στο Bayesian, δήλωσε ότι έφτασε στο λιμάνι στις 3.30 π.μ. για ένα αλιευτικό ταξίδι και είδε τις πρώτες αστραπές.

«Στις 3.55, έφτασε ένας μίνι ανεμοστρόβιλος», δήλωσε ο Cefalù. «Οι αποβάθρες του λιμανιού τον εκτράπηκαν και χτύπησε μετωπικά το ιστιοφόρο».

Τα ερωτήματα που προκύπτουν

Το σκάφος βυθίστηκε λίγο μετά τις 4.10 π.μ. Μια αποκλειστική φωτογραφία που εξασφάλισε ο Guardian από έναν ντόπιο ψαρά έδειξε τη στιγμή που εκτοξεύτηκε μια ναυτική φωτοβολίδα από τη σωσίβια λέμβο στις 4.35 π.μ.

Ο Francesco Lo Coco, ο οποίος τράβηξε την εικόνα, δήλωσε: «Το σκάφος δεν είναι το μόνο που μπορεί να βρει κανείς: «Βγήκα στο μπαλκόνι επειδή έχω δύο σκάφη αγκυροβολημένα στο λιμάνι και ανησυχούσα για την καταιγίδα που πλησίαζε. Ξαφνικά, είδα το ιστιοφόρο να κουνιέται. Άρπαξα το τηλέφωνό μου για να τραβήξω τη φωτογραφία. Ο πύραυλος έκτακτης ανάγκης εκτοξεύτηκε ενώ το ιστιοφόρο βυθιζόταν ήδη».

Ο Francesco Lo Coco τράβηξε μια ναυτική φωτοβολίδα που εκτοξεύτηκε από τη σωσίβια σχεδία του Bayesian. Φωτ: Francesco Lo Coco – Guardian

Οι ερευνητές προσπαθούν να εξακριβώσουν γιατί οι περισσότεροι από το πλήρωμα επέζησαν, ενώ έξι επισκέπτες και ο σεφ έχασαν τη ζωή τους.

Ο Nicola Romana, ειδικός σε θέματα δικαίου μεταφορών και τουρισμού στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Παλέρμο, δήλωσε στη La Repubblica: «Στα ναυτικά ατυχήματα υπάρχει σχεδόν πάντα ένα ανθρώπινο λάθος στη ρίζα τους. Στην προκειμένη περίπτωση, ένα καταστροφικό γεγονός έχει επίσης παίξει ρόλο. Το πλήρωμα ενός πλοίου αυτού του μεγέθους πρέπει να είναι προετοιμασμένο για όλα».

«Είμαι απίστευτα περίεργος για το τι συνέβη σε ένα τέτοιο γιοτ»

Ο Bruni δήλωσε:«Οι καπετάνιοι και το πλήρωμα ενός πλοίου όπως το «Bayesian» δεν επιλέγονται τυχαία. Μιλάμε για τους καλύτερους επαγγελματίες στον κόσμο. Αν υπάρξει καταιγίδα, ο καπετάνιος πρέπει πρώτα να καλέσει το πλήρωμα να προσπαθήσει να διορθώσει το πλοίο και να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποφύγει το ναυάγιο.

«Η ξαφνική καταιγίδα ή ο μίνι ανεμοστρόβιλος θα τους έπιασε απροετοίμαστους, ενώ προσπαθούσαν να κάνουν ό,τι ήταν απαραίτητο για την ασφάλεια των επιβατών.

«Δυστυχώς, δεν τα κατάφεραν εγκαίρως. Αλλά όλα αυτά είναι εικασίες προς το παρόν. Θα πρέπει να περιμένουμε το τέλος των ερευνών για να κατανοήσουμε τα αίτια του συμβάντος».

«Είμαι απίστευτα περίεργος για το τι συνέβη σε ένα τέτοιο γιοτ», πρόσθεσε. «Αν με είχαν ρωτήσει εκείνο το βράδυ, σε μια θυελλώδη μέρα, σε ποιο ιστιοφόρο του κόσμου θα ήθελα να βρίσκομαι, θα επέλεγα το Bayesian».

Must in

Θρυλική καρδιά ο Σέστιτς!

Ο παλιός άσος του Ολυμπιακού και του Ερυθρού Αστέρα αναρρώνει μετά την πετυχημένη μεταμόσχευση καρδιάς στην οποία υποβλήθηκε αφού η ζωή του ήταν σε άμεσο κίνδυνο

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο