Ακίνητα: Υπερπολυτελή σπίτια με «χρυσές» υπογραφές από την αυτοκινητοβιομηχανία και το ντιζάιν
Porsche, Lamborghini και Dolce & Gabbana υπογράφουν εμβληματικά ακίνητα - Η νέα τάση στην αγορά σπιτιού για υψηλά βαλάντια που ήρθε για να μείνει
- Έκλεβε τα παπούτσια των παιδιών στο νηπιαγωγείο και πιάστηκε στα πράσα (βίντεο)
- Νέο περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας: Χτύπησε τη γυναίκα του και την έσερνε με το αυτοκίνητο
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Έβαλαν κουτάβια σε τσουβάλια, τα έδεσαν και τα πέταξαν στον Αλφειό
Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Pagani είναι η τελευταία από μια σειρά αυτοκινητοβιομηχανιών που δίνει την πανάκριβη υπογραφή της σε υπερπολυτελές συγκρότημα διαμερισμάτων στην ακτή του Μαϊάμι.
Τα διαμερίσματα Pagani, όπως και τα αυτοκίνητα της μάρκας, ξεκινούν από περίπου 3 εκατομμύρια δολάρια. Αλλά για κάποιους δεν έχει σημασία η τιμή. Αρκεί που φέρει την εμβληματική υπογραφή.
Δεν είναι, όμως, μόνο οι αυτοκινητοβιομηχανίες που αξιοποιούν τη «χρυσή» υπογραφή τους στον χώρο των ακινήτων.
Η Dolce & Gabbana έχει επίσης στα σκαριά ένα αντίστοιχο συγκρότημα.
Ακόμη και το περιοδικό Elle ανακοίνωσε πρόσφατα ότι μπαίνει στον χώρο των ακινήτων με ένα συγκρότημα διαμερισμάτων κοντά στην παραλία του Μαϊάμι, ελπίζοντας να πουλήσει στους αγοραστές που ονειρεύονται έναν τρόπο ζωής βγαλμένο από τις ιλουστρασιόν σελίδες του περιοδικού.
Οι λεγόμενες επώνυμες κατοικίες φαίνεται πως δεν είναι απλώς τάση που θα περάσει, αλλά ένα παγκόσμιο φαινόμενο που ήρθε για να μείνει, με τους κατασκευαστές να θέτουν τις βάσεις για επώνυμους ουρανοξύστες σε hot spots όπως το Ντουμπάι, το Λονδίνο και η Νέα Υόρκη, υποστηρίζει ο συντάκτης σχετικού άρθρου των FT.
Παλιά ιδέα, νέα έκρηξη
Και όμως, η ιδέα των επώνυμων ακινήτων πάει πολύ πίσω στον χρόνο.
Το πέντε αστέρων Sherry-Netherland Hotel της Νέας Υόρκης άρχισε να υποδέχεται κατοίκους σχεδόν πριν από έναν αιώνα και από τότε περίπου 700 επώνυμες κατοικίες έχουν κοσμήσει τους ορίζοντες σε όλο τον κόσμο.
Αλλά η πρόσφατη έκρηξη σε αυτά τα ακίνητα καθιστά σαφές ότι έχουμε εισέλθει σε μια νέα εποχή: Περισσότερες από 650 επώνυμες κατασκευές πρόκειται να μπουν στην αγορά τα επόμενα πέντε χρόνια, μια αύξηση που εντυπωσιάζει ακόμη και τους γνώστες του τομέα των ακινήτων, όπως τον ιδρυτή της εταιρείας συμβούλων Global Branded Residences, Riyan Itani.
Ο στόχος, όμως, δεν είναι οικονομικός με τη στενή έννοια. Όπως εξηγεί ο Itani, πρόκειται για μια προσέγγιση που στο επίκεντρό της θέτει τη διεύρυνση της πελατειακής βάσης. «Είτε πουλάς τσάντες είτε μπαστούνια γκολφ, μπορείς να “ανοιχτείς” με διαφορετικό τρόπο και να κερδίσεις την αφοσίωση στην επωνυμία», είπε χαρακτηριστικά.
Οι περισσότερες από τις «επώνυμες» κατοικίες συνδέονται με μεγάλα, εντυπωσιακά ονόματα φιλοξενίας, όπως το Four Seasons ή το Ritz-Carlton, που διαθέτουν κάποια τμήματα των ακινήτων τους προς πώληση.
Με την πολυτέλεια των Nobu και τη φινέτσα των Baccarat
Αλλά, ένα μικρό μέρος επώνυμων κατοικιών, περίπου το 20%, είναι συνεργασίες μεταξύ μακροπρόθεσμων κατασκευαστών ακινήτων και εταιρειών που δεν φαίνεται να έχουν καμία σχέση με τη στέγαση. Αυτοί είναι οι «γάμοι» που τραβούν την προσοχή και προκαλούν έκπληξη.
Για παράδειγμα, το Nobu Residences στο Τορόντο, από το ιαπωνικό-περουβιανό εστιατόριο που προτιμάται από διασημότητες, αλλά και ένας ουρανοξύστης στο Μαϊάμι με το σήμα των εμβληματικών κρυστάλλων Baccarat και το σύνθημα «Εκεί όπου η ζωή αστράφτει πάντα».
Πολλά τα λεφτά…
Για όσους αναρωτιούνται, δεν πρόκειται για κάποιου είδους μεταμόρφωση των εταιρειών ειδών πολυτελείας σε… ειδικούς γύρω από τα ακίνητα. Αυτό που ως επί το πλείστον συμβαίνει είναι ότι δίνουν την άδεια να χρησιμοποιηθούν τα brands τους από έμπειρους κατασκευαστές – αυτοί είναι που βάζουν το κεφάλαιο για την κατασκευή, αναλαμβάνουν την πώληση και βέβαια τελικά επωμίζονται τον κίνδυνο και την ανταμοιβή από την πώληση των διαμερισμάτων.
Αυτό στο οποίο βάζουν τη δική τους πινελιά οι επωνυμίες είναι κάποια σημεία του σχεδιασμού, ενώ ασχολούνται και με το μάρκετινγκ των συγκροτημάτων. Για παράδειγμα, προφανώς και ο ίδιος ο Giorgio Armani θα βάλει έναν δικό του τόνο στους εσωτερικούς χώρους του Residences by Armani Casa στη Νότια Φλόριντα.
Μπορεί να φαίνεται μικρή η συμμετοχή των brands, αλλά και μόνο το όνομά τους αποτιμάται υψηλά. Ο Itani εκτιμά ότι οι κατασκευαστές που χτίζουν μια επώνυμη κατοικία ξοδεύουν επιπλέον 10% έως 15% από αυτά που θα ξόδευαν σε μια τυπική αντίστοιχη κατασκευή, για να εξασφαλίσουν τις πρόσθετες ανέσεις και το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν το λογότυπο της μάρκας σε όλο το συγκρότημα.
Όλο αυτό, μεταφράζεται σε μετρητά, καθώς τα διαμερίσματα σε επώνυμα συγκροτήματα αποτιμώνται σε σημαντικά υψηλότερες τιμές, κατά 30% σε παγκόσμιο επίπεδο.
Γιατί απλώς να οδηγείς μια Lamborgini
Οι πιστοί της επωνυμίας μπορεί να είναι πρόθυμοι να καλωσορίσουν την αγαπημένη τους εταιρεία σε μια άλλη γωνιά της ζωής τους. Καλούνται να σκεφτούν πώς θα μπορούσε να είναι να ζoυν μέσα στην πολυτέλεια μιας «Lamborgini» αντί… απλώς να την οδηγούν.
Οι προγραμματιστές φορτώνουν αυτά τα κτίρια με ανέσεις για να βοηθήσουν τους απαιτητικούς αγοραστές να αισθάνονται ότι αξίζουν τα χρήματα που πλήρωσαν: πισίνες υπερχείλισης και ιαματικά λουτρά, ιδιωτικές γλίστρες σκαφών, ελικοδρόμια στον τελευταίο όροφο.
Το Bentley Residences επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους στις μονάδες τους μέσω ενός ανελκυστήρα οχημάτων.
Η Villa Miami, το 58 ορόφων συγκρότημα στο Μαϊάμι με το σήμα της Major Food Group, η οποία διαθέτει μια σειρά από αποκλειστικά εστιατόρια υπόσχεται στους κατοίκους ιδιωτικές γευστικές εμπειρίες και VIP status σε όλα τα καταστήματά της.
Εγγύηση η υπογραφή
Το μεγαλύτερο θέλγητρο αυτών των λαμπερών σπιτιών, ωστόσο, μπορεί να είναι η ασφάλεια που δίνει η υπογραφή. Δηλαδή, πολλά διαμερίσματα διεκδικούν το ενδιαφέρον και τα βαριά πορτοφόλια των πλουσίων αγοραστών. Αλλά όταν διακυβεύεται η φήμη μιας Aston Martin ή μιας Dolce & Gabbana οι αγοραστές λαμβάνουν κάποια πρόσθετη διαβεβαίωση ότι η κατασκευή θα πληροί ή θα υπερβαίνει τα υψηλά πρότυπα του ονόματος που φέρει. Οι κατασκευαστές δεν είναι πιθανό να απομακρυνθούν πολύ από αυτή την προσοδοφόρα εξέλιξη.
Ωστόσο, μπορεί να κουραστούν οι ίδιοι οι αγοραστές. Όπως γράφουν χαρακτηριστικά οι FT, οι εταιρείες αυτοκινήτων και οι ετικέτες μόδας, σε αντίθεση με τα ξενοδοχεία, δεν είναι γνωστές για τη διαχείριση ακινήτων. Σε λίγα χρόνια, μπορεί κάλλιστα να μάθουμε ότι κάποιοι από τους ιδιοκτήτες τέτοιων διαμερισμάτων παραπονιούνται ότι πήραν επίπεδο υπηρεσιών… Fiat όταν τους υποσχέθηκαν μια… Ferrari.
Ο Itani, πάντως, εξακολουθεί να περιμένει και επωνυμίες από κλάδους όπως η τεχνολογία και τα τρόφιμα να μπαίνουν πιο δυναμικά στον χώρο των επώνυμων κατοικιών. Ο ίδιος οραματίζεται έναν κόσμο στον οποίο πολλοί άλλοι νεοφερμένοι μετατρέπουν τους τακτικούς πελάτες του γωνιακού τραπεζιού σε ιδιοκτήτες γωνιακών διαμερισμάτων. Βλέπει επίσης ένα άνοιγμα για τους κολοσσούς της τεχνολογίας όπως η Apple ή η Google.
«Αν δύο πράγματα ενδιαφέρονται περισσότερο για έναν σύγχρονο άνθρωπο, είναι τι τρώει και τι κινητό διαθέτει. Οπότε θα περίμενα να αντιπροσωπεύονται αυτά τα δύο στοιχεία [στηις επωνυμίες ακινήτων]», είπε ο Itani.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις