Κινεζικά αυτοκίνητα: Κερδίζουν την αγορά του Μεξικού
Η πιθανότητα κατασκευής εργοστασίου στο Μεξικό, θα άνοιγε την πίσω πόρτα για την αγορά της Βόρειας Αμερικής στα κινεζικά αυτοκίνητα.
Αποκλεισμένοι από τις ΗΠΑ λόγω των δασμών, οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έψαξαν αλλού για να πουλήσουν τα υψηλής τεχνολογίας αυτοκίνητά τους. Καθώς όμως το Μεξικό έχει αναδειχθεί σε ένα καυτό σημείο για τα κινεζικά αυτοκίνητα, αξιωματούχοι της Ουάσινγκτον ανησυχούν ότι η χώρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως «κερκόπορτα» για την αγορά των ΗΠΑ.
Πέρυσι, η Κίνα ήταν ο κορυφαίος προμηθευτής αυτοκινήτων στο Μεξικό, εξάγοντας οχήματα αξίας 4,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη χώρα, σύμφωνα με το μεξικανικό υπουργείο Οικονομίας. Ακόμη και οι πελάτες που είναι επιφυλακτικοί απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν κερδηθεί από τις προσιτές τιμές.
Επιθετική πολιτική ακολουθούν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
H ανταγωνίστρια της Tesla, η κινέζικη BYD πωλεί το Dolphin Mini στο Μεξικό για περίπου 398.800 πέσος, ή περίπου 21.300 δολάρια, λίγο περισσότερο από το μισό της τιμής του φθηνότερου Tesla.
«Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ήρθαν στη χώρα πολύ επιθετικά», δήλωσε ο Χουάν Κάρλος Μπέικερ, πρώην αναπληρωτής υπουργός διεθνούς εμπορίου του Μεξικού. «Έχουν πολύ καλές προωθητικές ενέργειες. Είναι ένα καλό προϊόν που πωλείται σε πολύ λογική τιμή».
Εργοστάσια στο Μεξικό
Ορισμένοι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της BYD, αναζητούν περαιτέρω ερείσματα στη Βόρεια Αμερική, διερευνώντας εργοστασιακές εγκαταστάσεις στις μεξικανικές πολιτείες Ντουράνγκο, Τζαλίσκο και Νουέβο Λεόν.
Η ξένη επένδυση θα αποτελούσε οικονομική ώθηση για το Μεξικό. Η BYD έχει υποστηρίξει ότι ένα εργοστάσιο εκεί θα δημιουργούσε περίπου 10.000 θέσεις εργασίας.
Αλλά οι Αμερικανοί αξιωματούχοι ανησυχούν ότι αυτό θα μπορούσε να είναι μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών για να παρακάμψουν τους εμπορικούς περιορισμούς και να εισέλθουν στην αμερικανική αγορά.
«Κερκόπορτα»
«Το Μεξικό είναι μια ελκυστική πλατφόρμα παραγωγής, όχι μόνο για τις κινεζικές εταιρείες, αλλά και για άλλες εταιρείες, εν μέρει λόγω αυτής της ελεύθερης εμπορικής πρόσβασης που έχει στην αμερικανική αγορά», δήλωσε ο Scott Paul, πρόεδρος της Alliance for American Manufacturing. «Και μπορεί να κάνει κάτι που με εμπορικούς όρους ονομάζεται καταστρατήγηση».
Αυτή η ελεύθερη εμπορική πρόσβαση αποτελεί μέρος της Συμφωνίας Ηνωμένων Πολιτειών-Μεξικού-Καναδά (USMCA), μιας αναθεωρημένης επανάληψης της Συμφωνίας Ελεύθερου Εμπορίου της Βόρειας Αμερικής (NAFTA), η οποία καταργεί τους δασμούς σε πολλά αγαθά που διακινούνται μεταξύ των χωρών της Βόρειας Αμερικής από το 2018.
Σύμφωνα με τη συμφωνία, εάν μια ξένη αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευάζει είτε στον Καναδά είτε στο Μεξικό και μπορεί να αποδείξει ότι τα δομικά υλικά προέρχονται από την τοπική αγορά, τα αγαθά μπορούν να εξαχθούν στις ΗΠΑ σχεδόν αφορολόγητα.
Πηγή: OT.gr
- ΑΕΚ – Λαύριο 97-86: Πρόκριση στο Final 8 του Κυπέλλου για την Ένωση (vid)
- Μαγδεμβούργο: Σοκαριστική η εικόνα του διαλυμένου οχήματος που σκόρπισε τον θάνατο
- Αγρίνιο: Δεν έχουν αναφερθεί μέχρι τώρα ζημιές σε σπίτια ή δημόσια κτίρια από την σεισμική δόνηση
- Αγρίνιο: «Η λίμνη Τριχωνίδα είναι γνωστή για την σεισμικότητά της», λέει ο Ευθύμιος Σώκος
- Βραζιλία: Γιατί έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- Ολυμπιακός: Τι είπε ο Μεντιλίμπαρ στη συνέντευξη Τύπου μετά τη νίκη επί της Λαμίας