Ναυάγιο στη Σικελία: «Η κατάδυση για πτώματα είναι η δουλειά μας, αλλά η εύρεση της Χάνα ήταν συγκινητική»
Η Χάνα, η 18χρονη κόρη του Βρετανού επιχειρηματία τεχνολογίας Μάικ Λιντς, έχασε τη ζωή της μαζί με άλλα έξι άτομα όταν το σκάφος βυθίστηκε κατά τη διάρκεια ακραίων καιρικών συνθηκών
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Την ώρα που οι εισαγγελείς εξετάζουν κατηγορίες για ανθρωποκτονία από αμέλεια σχετικά με την τραγωδία στο Bayesian, το πλήρωμα διάσωσης περιγράφει τη στιγμή που ανακάλυψε το πτώμα της 18χρονης Χάνα, κόρης του Μάικ Λιντς.
Ένας δύτης που έψαχνε στο ναυάγιο του Bayesian για τους αγνοούμενους επιβάτες μίλησε για την έντονη συναισθηματική αντίδραση της ομάδας του κατά την ανάκτηση της σορού της Χάνα
Η 18χρονη κόρη του Βρετανού επιχειρηματία τεχνολογίας Μάικ Λιντς έχασε τη ζωή της μαζί με άλλα έξι άτομα όταν το σκάφος βυθίστηκε κατά τη διάρκεια ακραίων καιρικών συνθηκών στα ανοικτά της Σικελίας τη περασμένη Δευτέρα.
Από τα συντρίμμια ανασύρθηκαν τα πτώματα έξι ατόμων, που φορούσαν ακόμη πιτζάμες, σύμφωνα με τους Times.
Ο τραπεζίτης Jonathan Bloomer, η σύζυγός του Judith, ο δικηγόρος Chris Morvillo και η σύζυγός του Neda, βρέθηκαν μαζί σε μια καμπίνα και οι σοροί τους ανασύρθηκαν την Τετάρτη. Ο Μάικ Λιντς ανασύρθηκε από την ίδια καμπίνα την Πέμπτη. Το πτώμα της κόρης του βρέθηκε σε άλλη καμπίνα και μεταφέρθηκε στην ακτή την Παρασκευή.
Ο εντοπισμός της Χάνα ήταν διαφορετικός
«Το να βρίσκουμε πτώματα κάτω από το νερό είναι η δουλειά μας, το συνηθίζεις και κρατάς τα συναισθήματά σου υπό έλεγχο, αλλά ο εντοπισμός του κοριτσιού ήταν διαφορετικός – ήταν μια συναισθηματική στιγμή επειδή ήταν τόσο νέα», δήλωσε ο Φάμπιο Παολέτι, 56 ετών, μέλος της καταδυτικής ομάδας των Ιταλών πυροσβεστών.
Οι ερευνητές εξετάζουν βίντεο και φωτογραφίες που τραβήχτηκαν τη νύχτα της καταιγίδας και δείχνουν τα τελευταία λεπτά του πλοίου
Ο Τζιρολάμο Φιάντρα, αξιωματούχος της πυροσβεστικής υπηρεσίας, δήλωσε ότι το Bayesian βυθίστηκε με την πρύμνη πρώτα πριν σταματήσει 50 μέτρα κάτω στη δεξιά πλευρά του. Είπε ότι ήταν πιθανό οι επιβάτες που είχαν παγιδευτεί στο σκάφος να αναζήτησαν ασφάλεια στην πλευρά του σκάφους που βρισκόταν πιο κοντά στην επιφάνεια, επειδή «εκεί ήταν οι τελευταίοι θύλακες αέρα».
Η σορός του σεφ του σκάφους, Recaldo Thomas, βρέθηκε να επιπλέει δίπλα στο σκάφος τις ώρες μετά τη βύθισή του. Φίλοι του Τόμας δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι ήταν πιθανό να είχε χάσει τη ζωή του ενώ προσπαθούσε να σώσει άλλους από το σκάφος.
Βούτηξαν 136 φορές
Κατά τη διάρκεια της τετραήμερης επιχείρησης, ζεύγη δυτών κατέβηκαν στο βυθισμένο γιοτ 136 φορές, δήλωσε εκπρόσωπος της πυροσβεστικής, περνώντας συνολικά 4.170 λεπτά κάτω από το νερό.
Ο Παολέτι δήλωσε ότι ένα καλώδιο επεκτάθηκε από την επιφάνεια στο σκάφος για να μπορούν οι δύτες να πηγαίνουν γρήγορα εκεί που έπρεπε να κοιτάξουν. Οι δύτες είναι σε θέση να περάσουν μόνο λίγο χρόνο με ασφάλεια κάτω από το νερό σε τόσο ακραία βάθη.
Η Χάνα Λιντς ήταν η τελευταία νεκρή επιβάτης του μοιραίου πολυτελούς γιοτ που αναζητούσαν οι δύτες καθώς τις προηγούμενες ημέρες είχαν ανασυρθεί άλλοι πέντε σοροί
«Το πρώτο πράγμα που κάναμε κατά την άφιξη στο σκάφος ήταν να βγάλουμε μια εφεδρική φιάλη οξυγόνου και να την αφήσουμε εκεί, για να τη χρησιμοποιήσουμε κατά την επιστροφή προς τα πάνω – με αυτόν τον τρόπο μπορούσαμε να κινηθούμε πιο εύκολα μέσα στο σκάφος», δήλωσε ο Παολέτι.
Η είσοδος που επέλεξε η ομάδα του ήταν μια πόρτα κοντά στο κέντρο του γιοτ, κοντά στο κατάρτι. «Μπήκαμε σε ένα μεγάλο δωμάτιο, αλλά δεν μπορούσα να πω πόσο μεγάλο, επειδή δεν μπορούσα να δω τους τοίχους. Αυτό οδηγούσε σε μια σκάλα που κατέβαινε σε έναν στενό διάδρομο που συνέδεε με τις καμπίνες».
«Μπαίνοντας στο Bayesian έπρεπε να ελέγξουμε για τυχόν εμπόδια που θα μπορούσαν να παρεμποδίσουν την έξοδό μας, κάτι που ήταν ζωτικής σημασίας, καθώς είχες τόσο λίγο χρόνο για να βγεις», είπε. «Αυτό σημαίνει να ψάχνουμε για μια πόρτα ή ένα καπάκι που θα μπορούσε να ανοίξει ή μια κουρτίνα που θα μπορούσε να μπει στο δρόμο μας. Καθαρίζετε το μονοπάτι».
Πολλά τα εμπόδια
Αντικείμενα αιωρούνταν στο σκοτάδι, δυσκολεύοντας την πρόοδο. «Βρίσκεις τσάντες, βαλίτσες που είχαν πέσει από τα ντουλάπια καθώς το σκάφος έγερνε στο πλάι, καθώς και το περιεχόμενο των συρταριών. Έπειτα υπήρχαν στρώματα, τραπέζια, σανίδες κρεβατιού, ακόμη και τα πλακάκια του δαπέδου που αποκολλούνταν από το πάτωμα», είπε.
Καθώς η ξύλινη επένδυση των τοίχων αποκολλήθηκε, ηλεκτρικά καλώδια και διακόπτες φωτισμού λύθηκαν και προστέθηκαν στη μάζα των απορριμμάτων που εμπόδιζαν το δρόμο των δυτών, πρόσθεσε. «Μόλις βρισκόσουν στις καμπίνες, τα ρούχα και τα σεντόνια παρασύρονταν, αλλά σε αυτά τα 12 λεπτά ήξερες ότι δεν μπορούσες να χάσεις ούτε δευτερόλεπτο», είπε.
Έχοντας εστιάσει την προσοχή τους στην επιχείρηση διάσωσης και ανάσυρσης, οι αρχές θα αρχίσουν τώρα να εξετάζουν πώς μπορεί να ανυψωθεί το γιοτ από τον βυθό. Πρέπει πρώτα να αποστραγγιστεί από τα καύσιμα και δεν έχει δοθεί μέχρι στιγμής χρονοδιάγραμμα για την επιχείρηση.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις