«Γεια σας, έχετε καλέσει το τηλέφωνο της Yasmin. Παρακαλώ μην αφήσετε μήνυμα, καθώς δεν θα το ακούσω ούτε θα σας καλέσω εγώ».

Αυτό είναι το μήνυμα στον τηλεφωνητή, που «λατρεύει» η Gen Z (όσοι έχουν γεννηθεί από το 1997 έως το 2012) και millennials (όσοι γεννήθηκαν μεταξύ του 1980 και του 2000).

Μια πρόσφατη έρευνα διαπίστωσε ότι το ένα τέταρτο των ατόμων ηλικίας 18 έως 34 ετών δεν απαντά ποτέ στο τηλέφωνο – οι ερωτηθέντες λένε ότι αγνοούν το κουδούνισμα, απαντούν μέσω γραπτού μηνύματος ή αναζητούν τον αριθμό στο διαδίκτυο αν δεν τον αναγνωρίζουν.

Από το σταθερό τηλέφωνο στο κινητό και έπειτα στα μηνύματα

Η έρευνα της Uswitch σε 2.000 άτομα διαπίστωσε επίσης ότι σχεδόν το 70% των ατόμων 18-34 προτιμούν ένα μήνυμα από ένα τηλεφώνημα.

Το 2009, οι τηλεφωνικές κλήσεις στο κινητό κόστιζαν μια περιουσία.

«Δεν σου δώσαμε αυτό το τηλέφωνο για να κουτσομπολεύεις με τους φίλους σου όλο το βράδυ», έλεγαν οι γονείς στα παιδιά τους καθώς κοιτούσαν τον μηνιαίο λογαριασμό των τηλεφώνων τους.

Και έτσι γεννήθηκε η γενιά των κειμενογράφων: οι κλήσεις στο κινητό ήταν για επείγοντα περιστατικά και το σταθερό τηλέφωνο χρησιμοποιούνταν σπάνια για να μιλούν όλοι με τους παππούδες της οικογένειας.

Ο τρομακτικός λόγος που δεν απαντούν στο τηλέφωνο

Η Δρ Έλενα Τουρόνι, σύμβουλος ψυχολόγος, εξηγεί ότι επειδή οι νέοι δεν ανέπτυξαν τη συνήθεια να μιλούν στο τηλέφωνο, «τώρα αισθάνονται περίεργα, καθώς δεν είναι ο κανόνας», αναφέρει το BBC.

Αυτό μπορεί να κάνει τους νέους να φοβούνται το χειρότερο όταν το τηλέφωνό τους αρχίζει να χτυπάει (ή να ανάβει σιωπηλά, επειδή κανείς κάτω των 35 ετών δεν έχει δυνατό ήχο κλήσης).

Περισσότεροι από τους μισούς νέους που απάντησαν στην έρευνα του Uswitch παραδέχτηκαν ότι φοβούνται ότι μια απροσδόκητη κλήση σημαίνει άσχημα νέα.

Η ψυχοθεραπεύτρια Eloise Skinner εξηγεί ότι το άγχος γύρω από τις κλήσεις προέρχεται από «μια συσχέτιση με κάτι κακό – μια αίσθηση προαίσθησης ή τρόμου».

«Καθώς η ζωή μας γίνεται πιο πολυάσχολη και το πρόγραμμα εργασίας πιο απρόβλεπτο, έχουμε λιγότερο χρόνο για να τηλεφωνήσουμε σε έναν φίλο απλά για να τα πούμε. Τα τηλεφωνήματα, λοιπόν, γίνονται αποκλειστικά για τα σημαντικά νέα στη ζωή μας, τα οποία συχνά μπορεί να είναι περίπλοκα και δύσκολα».

«Είναι ακριβώς αυτό», λέει ο 26χρονος Jack Longley, προσθέτοντας ότι επίσης δεν απαντά ποτέ σε άγνωστους αριθμούς, καθώς «πρόκειται είτε για απατεώνες είτε για ψυχρές κλήσεις».

Φοβία του τηλεφώνου στον χώρο εργασίας

Σε ποιο βαθμό όμως η τηλεφωνική φοβία στην προσωπική σας ζωή αρχίζει να επηρεάζει την επαγγελματική σας ζωή;

Ο Henry Nelson-Case είναι ένας 31χρονος δικηγόρος και δημιουργός περιεχομένου, του οποίου η σειρά βίντεο «overwhelmed millennial» (με σκίτσα) περιλαμβάνει την αγωνία της αποστολής ενός email σε όλη την εταιρεία, την ευγενική άρνηση να εργαστεί υπερωριακά και φυσικά ένα με έναν εργαζόμενο που κάνει τα πάντα για να αποφύγει ένα τηλεφώνημα.

Λέει ότι «είναι το άγχος που συνδέεται με τις συνομιλίες σε πραγματικό χρόνο, η πιθανή αμηχανία, το να μην έχεις τις απαντήσεις και η πίεση να απαντήσεις αμέσως», που τον κάνει να μισεί να μιλάει στο τηλέφωνο.

«Οι τηλεφωνικές κλήσεις είναι πιο αποκαλυπτικές και απαιτούν υψηλότερο επίπεδο οικειότητας, ενώ τα μηνύματα είναι αποστασιοποιημένα και σας επιτρέπουν να συνδεθείτε χωρίς να αισθάνεστε ευάλωτοι ή εκτεθειμένοι», εξηγεί ο Δρ Touroni.

Τα συμπεράσματα δικά σας.