Σικελία: Για ανθρωποκτονία και πρόκληση ναυαγίου ερευνάται ο καπετάνιος του Bayesian
Ένα από τα σημεία που εστιάζει η εισαγγελική έρευνα είναι οι ευθύνες που μπορεί να φέρουν μέλη του πληρώματος για την τραγωδία στην Σικελία.
- Βενσάλ Κασέλ, ετών 58: Η Μπελούτσι, ο Άντριου Τέιτ & άλλες ιστορίες για αυτόν που έφερε το Μίσος στην οθόνη
- Γιατί η Γερμανία δεν θα συνελάμβανε τον Νετανιάχου
- Χιλιάδες πολίτες διαδήλωσαν στη Βαρκελώνη, ζητώντας να μειωθούν τα ενοίκια
- Η Tesla η πιο θανατηφόρα μάρκα αυτοκινήτου σε περίπτωση ατυχήματος
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες στην Ιταλία για την αιτία που προκάλεσε τη βύθιση του γιοτ Bayesian στα ανοικτά των ακτών της Σικελίας εν μέσω σφοδρής καταιγίδας, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους επτά άνθρωποι, ανάμεσά τους ο Βρετανός μεγιστάνας της τεχνολογίας Μάικ Λιντς και η 18χρονη του κόρη Χάνα.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, οι εισαγγελικές αρχές της χώρας ξεκίνησαν επισήμως έρευνα για ανθρωποκτονία εξ αμελείας και πρόκληση ναυαγίου εις βάρος του καπετάνιου του Bayesian.
Το να διενεργείται έρευνα εις βάρος κάποιου στην Ιταλία δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι ένοχος
Ο 51χρονος καπετάνιος Τζέιμς Κάτφιλντ, υπήκοος Νέας Ζηλανδίας, ερευνάται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και υπαιτιότητα για το ναυάγιο, αναφέρουν χαρακτηριστικά οι ιταλικές εφημερίδες La Repubblica και Corriere della Sera.
Η Daily Mail επισημαίνει ότι το να διενεργείται έρευνα εις βάρος κάποιου στην Ιταλία δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι ένοχος ή ότι θα ακολουθήσουν και επίσημες κατηγορίες.
Υπενθυμίζεται ότι ο εισαγγελέας Αμπρότζιο Καρτόζιο το περασμένο Σάββατο (24/8) ανακοίνωσε επισήμως ότι ξεκινά ποινική έρευνα για πιθανή ανθρωποκτονία καθώς «δεν αποκλείουμε κανένα σενάριο» και διευκρίνισε ότι, εκείνη τη χρονική στιγμή, δεν είχε ξεκινήσει ακόμα έρευνα εις βάρος κάποιου συγκεκριμένου προσώπου.
Οι ερευνητές εξετάζουν τα αδικήματα της πρόκλησης ναυαγίου και πολλαπλής ανθρωποκτονίας εξ αμελείας εις βάρος αγνώστων προσώπων, είχαν αποκαλύψει ήδη από την προηγούμενη μέρα διεθνή ΜΜΕ.
#BREAKING: Italian prosecutors have placed the New Zealand captain of the Bayesian superyacht James Cutfield under criminal investigation following the sinking of the superyacht off the coast of Sicily #BreakingNews pic.twitter.com/6RLKUz9wjz
— Video Forensics (@Video_Forensics) August 26, 2024
Τι προκάλεσε τη βύθιση
Ένα από τα σημεία που εστιάζει η εισαγγελική έρευνα είναι οι ευθύνες που μπορεί να φέρουν μέλη του πληρώματος για την τραγωδία, επιβεβαίωσαν στη συνέντευξη Τύπου οι εισαγγελείς. Όπως εξήγησαν, θέλουν να ανακαλύψουν πόσα γνώριζαν για όσα συνέβαιναν οι εργαζόμενοι στο πλοίο και σε ποιο βαθμό είχαν ενημερωθεί οι επιβάτες. «Φυσικά και πρόκειται για ένα εύλογο ερώτημα», ανέφεραν χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον Καρτόζιο, μπορεί να πρόκειται για υπόθεση ανθρωποκτονίας εξ αμελείας, αφού δεν αποκλείεται η βύθιση να προκλήθηκε από «συμπεριφορές ανθρώπων που δεν ήταν αυτές που έπρεπε». «Αυτή είναι μόλις η αρχή της έρευνας», πρόσθεσε ο Ιταλός εισαγγελέας.
Παράλληλα, υπογράμμισε πόσο σημαντικό είναι να ανασυρθεί το ναυάγιο από τον βυθό. «Αν δεν συμβεί αυτό, θα είναι δύσκολο θα διερευνηθεί πλήρως η βυθιση του Bayesian», είπε.
Σύμφωνα με την Daily Mail, η πρόκληση ναυαγίου αποτελεί ξεχωριστό αδίκημα σύμφωνα με τον ιταλικό ποινικό κώδικα και επισύρει ποινή φυλάκισης έως και 12 ετών.
Τα κρίσιμα 16 λεπτά
Στο μικροσκόπιο των ερευνών έχει μπει (και) η συμπειφορά του Τζέιμς Κάτφιλντ, ο οποίος επιβίωσε μαζί με οκτώ μέλη του πληρώματός του και ανακρίνεται.
«Δεν το είδαμε να έρχεται», δήλωσε στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, αναφερόμενος στην καταιγίδα, στο μοναδικό δημόσιο σχόλιό του μέχρι στιγμής.
Το πρόβλημα είναι ότι πολλοί άλλοι το είδαν. Προβλέπονταν σφοδροί άνεμοι και βροχή, μετά από ημέρες καυτής ζέστης. Ο επικεφαλής της εταιρείας που κατασκεύασε το Bayesian, Τζιοβάνι Κωσταντίνο, είπε ότι ήταν πεπεισμένος πως υπήρξε μια σειρά από λάθη στο πλοίο.
«Στο πίσω μέρος του σκάφους, μια καταπακτή πρέπει να είχε μείνει ανοιχτή. Πριν από την καταιγίδα, ο καπετάνιος θα έπρεπε να είχε κλείσει κάθε άνοιγμα, να σηκώσει την άγκυρα, να βάλει μπροστά τη μηχανή, να στρέψει προς τον άνεμο και να χαμηλώσει την καρίνα», ανέφερε.
Και εξήγησε: «Η καρίνα είναι ένα μεγάλο, πτερυγιοειδές τμήμα του σκάφους που προεξέχει από τη βάση του. Αυτό θα είχε σταθεροποιήσει το σκάφος, θα μπορούσαν να διασχίσουν την καταιγίδα και να συνεχίσουν την κρουαζιέρα τους με άνεση».
Οι διασώστες βρήκαν τα συντρίμμια του Bayesian 50 μέτρα κάτω από το νερό με την σχεδόν 10 μέτρα μακριά καρίνα του ανασηκωμένη.
Αν είχε αναπτυχθεί, θα μπορούσε να είχε βοηθήσει στην αντιμετώπιση του ανέμου που έπληττε τον 75 μέτρων ψηλό ιστό αλουμινίου του Bayesian και να κρατήσει το πλοίο σταθερό. Αλλά χωρίς αυτό, οι ειδικοί δήλωσαν στην εφημερίδα La Repubblica ότι ριπές ανέμου 100 χιλιομέτρων την ώρα θα ήταν αρκετές για να ανατραπεί το πλοίο και η καταιγίδα της Δευτέρας ξεπέρασε την ταχύτητα των ανέμων αυτών κατά πολύ.
«Το Bayesian αποτέλεσε πρότυπο για πολλά άλλα πλοία λόγω της σταθερότητας και των εξαιρετικά υψηλών επιδόσεών του. Δεν υπήρχε κανένα απολύτως πρόβλημα με αυτό. Αν δεν είχε εισχωρήσει νερό, ήταν αβύθιστο», δήλωσε ο Κωσταντίνο.
Όπως είπε στο BBC, μεσολαβούσαν 16 λεπτά μεταξύ της διακοπής του ρεύματος στο πλοίο στις 03:56 -που δείχνει ότι το νερό πλημμύριζε περιοχές με ηλεκτρικά κυκλώματα- και της απώλειας του σήματος GPS, που δείχνει τη στιγμή που βυθίστηκε.
Αυτό το διάστημα, μαζί με τα μέτρα που ελήφθησαν για την μέτρηση των ακραίων καιρικών συνθηκών, θα μελετηθεί από τους ερευνητές, ιδίως όταν εντοπίσουν τον καταγραφέα του μαύρου κουτιού του πλοίου.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις