Το πολυτελές τρένο της Ευρώπης που θυμίζει το αυθεντικό Orient Express
Η διαδρομή των 115 χιλιομέτρων ακολουθεί μια μεσαιωνική εμπορική διαδρομή που συνδέει τους παγετώνες του Ίντερλακεν με τους αμπελώνες του Μοντρέ.
- Νέος σεισμός στην Κρήτη - Καθησυχαστικός ο Λέκκας
- Συναγερμός στον ΕΟΔΥ για τον ιό mpox - 18 επιβεβαιωμένα κρούσματα στην Ελλάδα
- ΠΑΣΟΚ: Όσους Βελόπουλους και αν χρησιμοποιήσει η κυβέρνηση, οι πολίτες δεν αποπροσανατολίζονται
- ΣΥΡΙΖΑ: Ο Μητσοτάκης μπέρδεψε τους μπλε φακέλους στο υπουργικό, διαβάζοντας αυτούς του… 2019
Το GoldenPass Express (GPX), που άνοιξε τον Δεκέμβριο του 2022 και επαναλειτούργησε πλήρως τον Ιούνιο του 2023 μετά την αντιμετώπιση προβλημάτων φθοράς των γραμμών, είναι ένα από τα νεότερα (και πιο πολυτελή) τρένα υψηλής τεχνολογίας στην Ευρώπη.
Κατεβαίνει από τις Άλπεις της Βέρνης, περνώντας από την πολυτελή πόλη Gstaad, που αγαπήθηκε από τους διάσημους για την απομόνωσή της, και το Château d’Oex, διάσημο για το φεστιβάλ αερόστατων (25 Ιανουαρίου-2 Φεβρουαρίου 2025), πριν περάσει μέσα από αμπελώνες καθώς κάνει τη δραματική του κάθοδο προς τη Ριβιέρα Vaudois
Η διαδρομή των 115 χιλιομέτρων του ακολουθεί μια μεσαιωνική εμπορική διαδρομή που συνδέει τους παγετώνες του Ίντερλακεν με τους αμπελώνες του Μοντρέ, και χάρη σε μια τεχνολογική καινοτομία, το GPX επιτρέπει στους ταξιδιώτες να κάνουν μια από τις πιο γραφικές διαδρομές με τρένο στον κόσμο χωρίς μετεπιβίβαση, όπως έκαναν οι επιβάτες στο παρελθόν.
Θέλετε διαφορετική θέα;
Το GPX είναι ένα από τα πέντε premium πανοραμικά τρένα του Swiss Travel System. Τα μεμονωμένα εισιτήρια κυμαίνονται από 56-145 ελβετικά φράγκα (περίπου 59-149 ευρώ). Περιλαμβάνεται επίσης στο Swiss Travel Pass (που ξεκινά από 244 ελβετικά φράγκα – περίπου 259 ευρώ – και τα παιδιά κάτω των 16 ετών ταξιδεύουν δωρεάν), το οποίο προσφέρει απεριόριστη πρόσβαση σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς (τρένα, τραμ, λεωφορεία και επιβατικά πλοία), 50% έκπτωση σε ορεινούς σιδηροδρόμους και γόνδολες και δωρεάν είσοδο σε περισσότερα από 500 μουσεία.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ο κλασικός σχεδιασμός του τρένου θυμίζει την περασμένη εποχή του αυθεντικού Orient Express που συνδέει ακόμα το Παρίσι με την Κωνσταντινούπολη. Το είναι καθαρό και μοντέρνο, οι ειδικά σχεδιασμένες καρέκλες της Prestige Class είναι από την εταιρεία Pininfarina που σχεδίασε τη Ferrari και είναι τα μοναδικά τέτοια σιδηροδρομικά καθίσματα στην Ευρώπη. Χρειάζεστε υποστήριξη για τη μέση σας; Υπάρχει ένα κουμπί γι’ αυτό. Πονάνε τα πόδια; Ανυψώστε τα πόδια σας. Αισθάνεστε κρύο; Απλά πατήστε το θερμαντικό του καθίσματος. Θέλετε διαφορετική θέα; Απλώς περιστρέψτε το κάθισμά σας προς την κατεύθυνση της επιλογής σας. Απλά μην αποκοιμηθείτε.
Αλλά αυτό που πραγματικά κάνει το GPX να ξεχωρίζει από άλλα πολυτελή τρένα είναι κάτι που δεν μπορείτε να δείτε: μπορεί να μεταπηδάει απρόσκοπτα μεταξύ γραμμών διαφορετικού εύρους και τάσης.
Η διαδρομή
Το τρένο, που κατασκευάστηκε από τον Σιδηρόδρομο Montreux-Oberland-Bernois (MOB) σε συνεργασία με την BLS AG (BLS) στη Βέρνη, κατεβαίνει από τις Άλπεις της Βέρνης,, περνώντας από την πολυτελή πόλη Gstaad, που αγαπήθηκε από τους διάσημους για την απομόνωσή της, και το Château d’Oex, διάσημο για το φεστιβάλ αερόστατων (25 Ιανουαρίου-2 Φεβρουαρίου 2025), πριν περάσει μέσα από αμπελώνες καθώς κάνει τη δραματική του κάθοδο προς τη Ριβιέρα Vaudois. Τέλος, φτάνει στο ηλιόλουστο Μοντρέ, όπου οι φοίνικες λικνίζονται στις αστραφτερές όχθες της λίμνης της Γενεύης.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η ιστορία
Το 1905, όταν η MOB ξεκίνησε την κατασκευή της γραμμής GoldenPass, ο στόχος ήταν να συνδέσει το γαλλόφωνο Μοντρέ με το γερμανόφωνο Ιντερλάκεν – δύο μεγάλα τουριστικά και οικονομικά κέντρα – με μια ενιαία σιδηροδρομική γραμμή. Αλλά κάπου στην πορεία, η MOB παρατήρησε ότι οι ράγες δεν είχαν το ίδιο πλάτος- τα μέτρα διέφεραν. Χρειάστηκαν 120 χρόνια για να βρεθεί ένα σύστημα που να γεφυρώνει το χάσμα.
Οι παγκόσμιοι σιδηρόδρομοι χρησιμοποιούν ένα συνονθύλευμα διαφορετικών διαστάσεων – κυρίως ευρεία, τυπική και στενή. Η ανάπτυξη των σιδηροδρόμων δεν διέθετε βιομηχανικά πρότυπα τον 19ο αιώνα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ποικίλα μέτρα ανάλογα με το έδαφος, τον σκοπό της μεταφοράς και τις πολιτικές επιρροές. Αυτός είναι ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους χρειάζεται συχνά να αλλάζουμε τρένα όταν ταξιδεύουμε.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Όπως λέει στο BBC ο αρχισυντάκτης του περιοδικού Trains, David Lassen, «οι χώρες που άργησαν να εγκατασταθούν σε ένα ενιαίο εύρος πλήρωσαν το τίμημα με προβλήματα στη λειτουργία». Χαρακτηριστικό παράδειγμα: Ελβετία.
Η ιδέα της απευθείας σύνδεσης της λίμνης Γενεύης με τις λίμνες Thun και Brienz στο Interlaken χρονολογείται στα τέλη του 1800. Από το 1916, η διαδρομή Lucerne-Interlaken-Zweisimmen-Montreux, γνωστή ως γραμμή GoldenPass, επέτρεπε τα ταξίδια μεταξύ αυτών των προορισμών, αλλά απαιτούσε δύο αλλαγές τρένων λόγω των διαφορετικών διαστάσεων του εύρους των γραμμών. Το 1928, συζητήθηκε η ιδέα της προσθήκης μιας τρίτης γραμμής.
*Με πληροφορίες από: BBC | Erin Levi
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις