Νέο βίντεο από την επίθεση στο ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο «SOYNION» στην Ερυθρά Θάλασσα δημοσίευσαν οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης.

Οι Χούθι στόχευσαν το πλοίο υποστηρίζοντας πως η πλοιοκτήτρια εταιρία «παραβίασε την απόφαση απαγόρευσης εισόδου στα λιμάνια της κατεχόμενης Παλαιστίνης».

Οι αντάρτες Χούθι είχαν δημοσιοποιήσει κι άλλο βίντεο από την επίθεσή τους στο ελληνόκτητο πετρελαιοφόρο, M/T SOUNION στη νότια Ερυθρά Θάλασσα.

Στο βίντεο διακρίνεται μια ισχυρότατη έκρηξη δεξαμενόπλοιο που μετέφερε περισσότερους από 150.000 τόνους αργού πετρελαίου. Το πλοίο φλέγεται εγκαταλελειμμένο, 77 ναυτικά μίλια ανοιχτά των ακτών της Υεμένης.

Οι Χούθι συμφώνησαν να επιτρέψουν τη ρυμούλκηση του υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιου Sounion, όπως δήλωσε ο εκπρόσωπός τους Μοχάμεντ Αμπντουλσαλάμ στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters. Οι Χούθι δεν συμφώνησαν σε «προσωρινή ανακωχή», παρά μόνο να επιτρέψουν τη ρυμούλκηση Sounion, διευκρίνισε.

Η διευκρινιστική δήλωση έγινε αφότου η διπλωματική αποστολή του Ιράν στα Ηνωμένα Έθνη ανακοίνωσε πως οι Χούθι της Υεμένης συμφώνησαν σε «προσωρινή ανακωχή» ώστε να φθάσουν ρυμουλκά και διασωστικά πλοία στο δεξαμενόπλοιο Sounion που έχει υποστεί ζημιές μετά την επίθεση που δέχθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στην Ερυθρά Θάλασσα.

Ο Στεφάν Ντουζαρίκ, ο εκπρόσωπος Τύπου του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες, είχε νωρίτερα επισημάνει τον κίνδυνο περιβαλλοντικής καταστροφής στην Ερυθρά Θάλασσα αν υπάρξει διαρροή του πετρελαίου που μετέφερε το «SOYNION».

Πρόκειται για «σοβαρή απειλή για το περιβάλλον της περιοχής», τόνισε κατά την ενημέρωση των διαπιστευμένων συντακτών στα Ηνωμένα Έθνη.

Το δεξαμενόπλοιο εγείρει «τεράστιο περιβαλλοντικό κίνδυνο» και «ανησυχούμε πολύ για αυτό», επέμεινε.

Φλεγόμενο

Το «SOYNION» παραμένει φλεγόμενο από την 23η Αυγούστου, επιβεβαίωσε η ευρωπαϊκή ναυτική αποστολή Ασπίδες.

Η δύναμη που αναπτύχθηκε στην περιοχή από την ΕΕ για την προστασία της διεθνούς ναυσιπλοΐας νωρίτερα φέτος, διευκρίνισε πως παρατηρούνται εστίες φωτιάς σε πέντε σημεία στο κατάστρωμα του πλοίου, το οποίο, σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας της Ελλάδας, μετέφερε στην Κόρινθο 150.000 τόνους αργού πετρελαίου που φόρτωσε στο λιμάνι της Βασόρας του Ιράκ.

«Έχουν εντοπιστεί πυρκαγιές σε διάφορα σημεία του κύριου καταστρώματος του πλοίου. Ωστόσο, δεν υπάρχει πετρελαιοκηλίδα και το πλοίο εξακολουθεί να είναι αγκυροβολημένο και να μην παρασύρεται», σημείωσε η ευρωπαϊκή ναυτική αποστολή Ασπίδες.

Bloomberg: Η Ελλάδα αναλαμβάνει ηγετικό ρόλο για τη ρυμούλκηση του «Sounion»

Την ίδια ώρα, η Ελλάδα αναλαμβάνει ηγετικό ρόλο στη ρυμούλκηση του δεξαμενόπλοιου «Sounion» για την αποτροπή περιβαλλοντικής καταστροφής, σύμφωνα με το Bloomberg.

Το σχέδιο διάσωσης οργανώθηκε από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, σε συνεργασία με Ευρωπαίους και περιφερειακούς ηγέτες, όπως ο πρίγκιπας διάδοχος της Σαουδικής Αραβίας Μοχάμεντ Μπιν Σαλμάν. Η Ελλάδα χρησιμοποίησε επίσης διπλωματικούς διαύλους με το Ιράν, υποστηρικτή των Χούθι.

Το σχέδιο προβλέπει τη μεταφορά του πετρελαίου σε άλλο πλοίο και τη ρυμούλκηση του «Sounion» σε ασφαλές λιμάνι, πιθανότατα στο Τζιμπουτί. Αρχικά, οι Χούθι είχαν απειλήσει να εμποδίσουν τη ρυμούλκηση, όμως τελικά συμφώνησαν.

Η επιχείρηση θα υποστηριχθεί από ελληνικά, γαλλικά και ιταλικά πλοία της ναυτικής επιχείρησης «ΑΣΠΙΔΕΣ» της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ οι Σαουδάραβες πιθανότατα θα επιβλέπουν τη μεταφορά του πετρελαίου.

To διπλωματικό παρασκήνιο για τη ρυμούλκηση του Sounion και τη συμφωνία με τους Χούθι είχε αποκαλύψει νωρίτερα το in και τη τηλεφωνική επικοινωνία που είχε ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης με τον ομόλογου του της Σαουδικής Αραβίας Faisal bin Farhan Al Saud, από τον οποίο και έλαβε σχετικές διαβεβαιώσεις ότι θα υπάρξει παρέμβαση του Ριάντ για εξελίξεις.

Παράλληλα υπήρξε επικοινωνία και του Κυριάκου Μητσοτάκη με την πλευρά του πρίγκηπα διαδόχου της Σαουδικής Αραβίας, Μοχάμεντ Μπιν Σαλμάν.