Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Πατούν γκάζι τα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Βρετανία

Πατούν γκάζι τα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Βρετανία

Οι καταναλωτές στη Βρετανία σταδιακά υιοθετούν την ελκυστικότητα των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων

Στη Βρετανία, σε μικρή απόσταση με τα πόδια από την πλατεία Berkeley στο Mayfair, ένα μικρό μέρος του Λονδίνου, βρίσκεται ένας εκθεσιακός χώρος της BYD.

Ο Κινέζος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων (EV) δημιούργησε κατάστημα εκεί πέρυσι. Η Rolls-Royce εκθέτει τα πολυτελή αυτοκίνητά της ακριβώς απέναντι, έχοντας πρωτοεμφανιστεί στη γειτονιά το 1932. Η BYD μάλλον δεν ενοχλείται από τη συσχέτιση, σύμφωνα με τον Economist.

Η BYD ελπίζει σαφώς να παρουσιάσει τα οχήματά της ως φιλόδοξα. Αλλά η πραγματική γοητεία τους είναι ότι είναι προσιτές. Ένα μοντέλο στην οθόνη, το Dolphin, πωλείται για περίπου £ 25,000 ($ 33,000). Βρετανοί κριτικοί αυτοκινήτων χαρακτήρισαν την τιμολόγηση «ελκυστική» και «εντυπωσιακά χαμηλή». Αυτό που πραγματικά ανησυχεί τους δυτικούς ανταγωνιστές της BYD είναι ότι υπάρχει αρκετός χώρος για πτώση των τιμών.

Στην Κίνα το δελφίνι πωλείται για 99.800 γιουάν, ή λίγο πάνω από 10.000 λίρες. Μια ανάλυση από την Rhodium Group, μια εταιρεία συμβούλων, διαπίστωσε ότι η BYD θα μπορούσε να μειώσει τις τιμές της στην Ευρώπη κατά 30% και να εξακολουθεί να έχει το ίδιο κέρδος ανά αυτοκίνητο που κάνει στην Κίνα.

Πόλος έλξης στη Βρετανία τα κινεζικά αυτοκίνητα

Οι καταναλωτές σταδιακά υιοθετούν την ελκυστικότητα των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων. Βλέποντας μια μάρκα Ora, Maxus, MG ή BYD στο δρόμο στη Βρετανία εξακολουθεί να αισθάνεται αξιοσημείωτη. Σύμφωνα με τις τρέχουσες τάσεις, αυτό δεν θα ισχύει για πολύ. Οι κινεζικές μάρκες αποτελούν σήμερα περίπου το 10% των νέων πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στη Βρετανία, από περίπου 3-4% πριν από πέντε χρόνια.

Αυτά τα στοιχεία, αν μη τι άλλο, υποτιμούν τον αυξανόμενο ρόλο της Κίνας στην αγορά αυτοκινήτων, επειδή οι δυτικές μάρκες μετατοπίζουν επίσης την αυτοκινητοβιομηχανία στην Κίνα. Σύμφωνα με στοιχεία της Jato Dynamics, μιας εταιρείας έρευνας αυτοκινήτων, το 22% των ηλεκτρικών οχημάτων που ταξινομούνται στη Βρετανία (και το 7,5% όλων των αυτοκινήτων) κατασκευάζονται τώρα στην Κίνα.

Τα πιο προσιτά αυτοκίνητα είναι ευπρόσδεκτα νέα για τα νοικοκυριά: τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο ακριβά από τα αντίστοιχα βενζίνης προς το παρόν, αλλά το χάσμα μειώνεται γρήγορα. Το να καταστεί φθηνότερη η μετακίνηση θα πρέπει να είναι ένα ευπρόσδεκτο κίνητρο για την ανάπτυξη. Η ταχεία διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι επίσης κρίσιμη για τους στόχους της κυβέρνησης για απαλλαγή από τον άνθρακα.

Αλλά αυτά τα επιχειρήματα ισχύουν επίσης στην Αμερική και την Ευρωπαϊκή Ένωση, και οι δύο θεσπίζουν υψηλούς δασμούς στα κινεζικά αυτοκίνητα για να αποθαρρύνουν τις εισαγωγές και να προστατεύσουν τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες. Στις 26 Αυγούστου, ο Καναδάς δήλωσε ότι ακολουθεί το παράδειγμά του.

Ευτυχώς, η νέα κυβέρνηση των Εργατικών της Βρετανίας έχει μέχρι στιγμής απομακρυνθεί σε μεγάλο βαθμό από αυτόν τον προστατευτισμό. Ο Jonathan Reynolds, υπουργός Επιχειρήσεων, δήλωσε τον Ιούλιο ότι δεν σχεδιάζει να ζητήσει από την ανεξάρτητη Αρχή Εμπορικών Διορθωτικών Μέτρων (TRA) να διερευνήσει τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, ένα απαραίτητο πρώτο βήμα προς τους δασμούς. Η αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας, η οποία μπορεί επίσης να απαιτήσει έρευνα, έχει επίσης καθυστερήσει.

Νέα προσέγγιση

Γιατί η διαφορετική προσέγγιση; Εξάλλου, οι Εργατικοί κατέβηκαν στις εκλογές με μια πλατφόρμα «ασφάλειας» που εμπνέεται ρητά από τις οικονομικές πολιτικές του προέδρου Τζο Μπάιντεν. Το κύριο κίνητρο είναι πιθανό να είναι ο φόβος των αντιποίνων. Η Κίνα είναι μια μεγάλη εξαγωγική αγορά για παραγωγούς υψηλών προδιαγραφών όπως η Rolls-Royce, η Jaguar και η Bentley, οι οποίες αποτελούν ένα μεγάλο κομμάτι της αυτοκινητοβιομηχανίας της Βρετανίας. Η απώλεια της αγοράς για τους Κινέζους μεγιστάνες θα έβλαπτε.

Και η Κίνα θα ήταν απίθανο να περιορίσει τα αντίποινα της στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ο σκωτσέζικος σολομός και το ουίσκι μπορεί να είναι ζουμεροί στόχοι· Η Κίνα αγοράζει πολλά και από τα δύο προϊόντα και οι Εργατικοί είναι απρόθυμοι να διακινδυνεύσουν να αποξενώσουν τους ψηφοφόρους βόρεια των συνόρων.

Οι υποστηρικτές των εμπορικών φραγμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα εγείρουν επίσης ανησυχίες για την ασφάλεια. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα συγκεντρώνουν τεράστιες ποσότητες δεδομένων. Οι αισθητήρες σαρώνουν τις οδικές συνθήκες. οι υπολογιστές επί του οχήματος συνδέονται με τα έξυπνα τηλέφωνα των επιβατών· Τα συστήματα φωνητικού ελέγχου καταγράφουν συνομιλίες.

Ο κινεζικός στρατός έχει απαγορεύσει τα οχήματα Tesla από τις εγκαταστάσεις του από το 2021, επικαλούμενος ζητήματα ασφαλείας με τις κάμερες του οχήματος. Μια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα έπρεπε να προμηθεύει υπουργικά αυτοκίνητα στη Βρετανία – ανεξάρτητα από το πόσο φθηνά. Και μπορεί να έρθει ένα σημείο όπου τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα ασκούν υπερβολικό έλεγχο στην αγορά για άνεση.

Πηγή: ΟΤ

Must in

Θρυλική καρδιά ο Σέστιτς!

Ο παλιός άσος του Ολυμπιακού και του Ερυθρού Αστέρα αναρρώνει μετά την πετυχημένη μεταμόσχευση καρδιάς στην οποία υποβλήθηκε αφού η ζωή του ήταν σε άμεσο κίνδυνο

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο