Σκληρό… λόμπινγκ στην ΕΕ από τις αεροπορικές των ΗΠΑ – Τι απαιτούν για τις εκπομπές πτήσεων
Ο Guardian αποκαλύπτει σκηνές... λόμπινγκ με αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες να πιέζουν την ΕΕ για τους ρύπους των πτήσεων
Οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες άσκησαν πιέσεις κατά των σχεδίων καταγραφής των επιπτώσεων που προκαλούνται από ρύπους που οδηγούν στην υπερθέρμανση του πλανήτη και συνδέονται με τις πτήσεις αεροσκαφών σε μια άγνωστη μέχρι τώρα συνάντηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως αποκαλύπτει ο Guardian.
Ομάδα λόμπινγκ από την αμερικανική ένωση Airlines for America και ορισμένες από τις εταιρείες-μέλη της συναντήθηκαν με εκπροσώπους της ομάδας κλιματικής αλλαγής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τον περασμένο Μάιο, σε μια συνάντηση που δεν έχει καταγραφεί στις σελίδες των συμμετεχόντων στο μητρώο διαφάνειας της ΕΕ. Η επιτροπή δήλωσε ότι η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε τεχνικό επίπεδο και ότι δεν είναι υποχρεωμένη να δημοσιεύει λεπτομέρειες για τις συναντήσεις σε χαμηλότερα επίπεδα της ιεραρχίας της.
Οι εκπρόσωποι της Airlines for America τάχθηκαν κατά της συμπερίληψης πτήσεων από και προς προορισμούς εκτός Ευρώπης σε σχέδια κανόνων για την αναφορά ρύπανσης των αεροσκαφών πέρα από το CO2
Τα πρακτικά της συνάντησης που ελήφθησαν μέσω αιτημάτων για την ελευθερία της πληροφόρησης δείχνουν ότι οι εκπρόσωποι της Airlines for America τάχθηκαν κατά της συμπερίληψης πτήσεων από και προς προορισμούς εκτός Ευρώπης σε σχέδια κανόνων για την αναφορά ρύπανσης των αεροσκαφών πέρα από το διοξείδιο του άνθρακα. Η αντιπροσωπεί υποστήριξε ότι υπήρχε αβεβαιότητα στην επιστήμη σχετικά με τα contrails – τις λευκές γραμμές που παγιδεύουν τη θερμότητα και οι οποίε ακολουθούν τα αεροσκάφη κατά την πτήση τους – και εξέφρασε ανησυχίες ότι οι κανόνες θα μπορούσαν να επηρεάσουν το κόστος των αεροπορικών πτήσεων για τους επιβάτες.
Αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες: Λόμπι «κάτω από το ραντάρ»
Το λόμπι των αμερικανικών αερομεταφορέων «πετούσε κάτω από το ραντάρ», είπε η Lucca Ewbank από τη μη κερδοσκοπική InfluenceMap, η οποία μοιράστηκε τα έγγραφα με τον Guardian. «Οι εκπομπές αερίων που δεν περιέχουν CO2 μπορεί να ευθύνονται για έως και τα δύο τρίτα των κλιματικών επιπτώσεων των πτήσεων, και ωστόσο οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ προσπαθούν να αποφύγουν την ευθύνη για την επιπλέον υπερθέρμανση του κλίματος που μπορεί να προκαλέσουν οι πτήσεις μεγάλων αποστάσεων».
Οι κινητήρες των αεροσκαφών εκπέμπουν μια σειρά από αέρια που επιδρούν σημαντικά στο κλίμα σε μεγάλα υψόμετρα, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου, του διοξειδίου του θείου και των υδρατμών. Οι επιστήμονες γνωρίζουν λιγότερα για τις επιπτώσεις τους στις παγκόσμιες θερμοκρασίες από εκείνες του CO2, αλλά συμφωνούν ότι θα οδηγήσουν σε έναν πιο ζεστό πλανήτη.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να αντιμετωπίσει το κενό γνώσης αναγκάζοντας τις αεροπορικές εταιρείες να παρακολουθούν, να αναφέρουν και να επαληθεύουν αυτές τις επιπτώσεις ως μέρος των νέων κανόνων στο πλαίσιο του συστήματος εμπορίας εκπομπών της. Όμως, τον Ιούλιο, κάποιοι επιστήμονες του κλίματος προειδοποίησαν ότι η επιστήμη ήταν πολύ «ανώριμη» για να συλλάβει τις κλιματικές επιπτώσεις των αερίων χωρίς CO2 από τους αερομεταφορείς και κάλεσαν να επικεντρωθούν στην καλύτερη αναφορά τέτοιων εκπομπών.
Η πρόταση της Επιτροπής – η οποία θα ισχύει για πτήσεις εντός Ευρώπης από το 2025 και πτήσεις εκτός από το 2027 – έχει διχάσει τον κλάδο των αερομεταφορών. Οι απαντήσεις σε δημόσια διαβούλευση τον περασμένο μήνα έδειξαν ότι η Airlines for America υποστήριξε τη θέση να μη συμπεριληφθούν οι εξωτερικές πτήσεις ακόμη και μετά το 2027 και είπε ότι θα «εξετάσει όλες τις διαθέσιμες επιλογές» για να σταματήσει την εφαρμογή των κανόνων στις αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ. Αλλά οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες προσφέρουν κυρίως πτήσεις μικρών αποστάσεων, απάντησαν ότι η εξαίρεση πτήσεων μεγάλων αποστάσεων θα ήταν άδικη και ακόμη και παράνομη.
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) φάνηκε να υποστηρίζει την αμερικανική θέση. Είπε ότι «πιστεύει ακράδαντα» ότι η επέκταση του πεδίου εφαρμογής σε πτήσεις εκτός Ευρώπης θα εγείρει «εξωεδαφικές ανησυχίες» και αμφισβητεί εάν η αναφορά εκπομπών πλην CO2 θα βελτιώσει την επιστημονική κατανόηση.
Η Ewbank είπε ότι η IATA και οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ χρησιμοποιούν «παράδοξα» το επιχείρημα της επιστημονικής αβεβαιότητας για να αντιταχθούν σε μια πολιτική που είχε σχεδιαστεί για να τη μειώσει.
«Ωστόσο, αυτή η αντίθεση δεν είναι ομόφωνη στον κλάδο των αερομεταφορών», είπε. «Υπάρχει ένα αυξανόμενο χάσμα μεταξύ των μεγάλων διεθνών αεροπορικών ενώσεων και των πιο υποστηρικτικών αερομεταφορέων της ΕΕ χαμηλού κόστους».
Οι αερομεταφορές είναι ένας από τους τομείς που είναι πιο δύσκολο να εξαλειφθούν οι διοξείδιο του άνθρακα με την υπάρχουσα τεχνολογία και οι ερευνητές έχουν τονίσει τη σημασία του περιορισμού της αυξανόμενης ζήτησης για πτήσεις μέσω μέτρων που επηρεάζουν την τιμή ενός εισιτηρίου. Οι ερευνητές πρότειναν την επιβολή εισφορών στους συχνούς επιβάτες –ένας φόρος που αυξάνεται με κάθε επιπλέον πτήση που πραγματοποιεί ένα άτομο– και τον τερματισμό των επιδοτήσεων στον κλάδο.
Έως το 2028, σύμφωνα με το σχέδιο κανόνων, η Επιτροπή θα πρέπει να υποβάλει νομοθετική πρόταση για να επεκτείνει το πεδίο εφαρμογής του συστήματος εμπορίας εκπομπών της ΕΕ, έτσι ώστε να τιμολογούνται οι επιπτώσεις εκτός του CO2.
Πηγή: ΟΤ
- Ζελένσκι: Η Ρωσία πρέπει να χάσει την ικανότητά της να χρηματοδοτεί τον πόλεμο
- Πάνω από 100.000 Τούρκοι τουρίστες πήραν βίζα – εξπρές για την Ελλάδα
- Πάρτι του Ολυμπιακού στο Καραϊσκάκη κόντρα στην ΑΕΚ – Ο Ζέλσον έκανε το 4-1 για τους «ερυθρόλευκους» (vids)
- Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Γκλέτσος: Είμαστε όρθιοι, είμαστε ζωντανοί
- Στο μικροσκόπιο οι γνωριμίες του 49χρονου φιλόλογου – Τι ερευνά η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι
- Χατ τρικ του φανταστικού Ελ Κααμπί – Έκανε το 3-1 για τον Ολυμπιακό ο Μαροκινός (vids)