Το φιλοδώρημα είναι κάτι σαν κανόνας στους χώρους εστίασης – και όχι μόνο. Για παράδειγμα, όλοι μας θα αφήσουμε επιπλέον ένα μικρό ποσό στον άνθρωπο που μας σερβίρει σε ένα εστιατόριο, σε ένα καφέ, ακόμα και στο κομμωτήριο και στο ταξί. Το φιλοδώρημα έχει το νόημά του: είναι το ευχαριστώ μας για την καλή εξυπηρέτηση.

Η πιο γνωστή εκδοχή της ύπαρξης του φιλοδωρήματος μετράει περίπου τέσσερις αιώνες ζωής: λέγεται ότι τον 17ο αιώνα ξεκίνησε ως συνήθεια στην Αγγλία, όταν ο πελάτης έδινε κάτι παραπάνω στον ιδιοκτήτη του πανδοχείου για να τον προσέξει.

Άρα, αφού όλοι μας αφήνουμε το κάτι παραπάνω, γιατί δεν έχουμε σκεφτεί ποτέ να αφήσουμε φιλοδώρημα στους αεροσυνοδούς που μας εξυπηρετούν και μας βοηθούν κατά την διάρκεια της πτήσης; Κι αν το σκεφτόμασταν, εκείνοι θα το δέχονταν;

Η απάντηση είναι «όχι» και υπάρχει λόγος για αυτό. Όπως εξήγησε η πρόεδρος του Σωματείου Αεροσυνοδών στις ΗΠΑ Σάρα Νέλσον «η δουλειά του αεροσυνοδού δεν είναι είναι να σερβίρει καφέ και σνακ στον επιβάτη, αλλά να τον κρατάει ασφαλή». Μάλιστα, τόνισε, πως αν υπήρχε αυτή η συνήθεια ίσως και να αποσπούσε την προσοχή των αεροσυνοδών από την ασφάλεια και την άνεση των επιβατών.

Ωστόσο, αν συμβεί αυτό ποτέ, θα μπορούσε ο αεροσυνοδός να αποδεχθεί το φιλοδώρημα; Σύμφωνα με τη Σάρα Νέλσον, οι περισσότερες εταιρείες δεν συμφωνούν, αλλά δεν το απαγορεύουν.

* Πηγή: Travel and Leisure